تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805158824




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دعوت از مردم شيرازبه حضور پيوسته در گذر هنر عاشورايي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ آبان ۱۳۹۳ (۲۰:۴۹ب.ظ)
توسط مريدي صورت گرفت : دعوت از مردم شيرازبه حضور پيوسته در گذر هنر عاشورايي مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس از اصحاب فرهنگ وادب وهنر، مديران و مردم شيراز براي حضور پيوسته در سفري تا عروج انسانيت در گذر هنر عاشورايي تاکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر بهزاد مريدي در جمع خبرنگاران از اصحاب فرهنگ وادب وهنر، مديران، مردم مومن و خداجوي شيراز دعوت کرد در ويژه برنامه هاي فرهنگي و هنري که در گذر هنر عاشورايي شيراز ترتيب يافته است حضور يابند.
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس با بيان اينکه محوطه بيروني مجموعه فرهنگي هنري حافظ ساعت چهارعصر ششم آبان ماه جاري مصادف با سوم محرم، ميزبان آيين گشايش"سفري تاعروج انسانيت" است، خاطرنشان کرد: برنامه هاي و آيين هاي ويژه اين ايام پس ازمراسم افتتاحيه ازسوم تا سيزدهم محرم در مسير گذر هنر ازچهارراه حافظيه تا ادبيات و سايرنقاط عمومي و مذهبي شهر به اجرادرخواهدآمد.
وي ويژه برنامه هاي محرم امسال با عنوان "سفري تاعروج انسانيت" را در گستره وسيعتري همچون مناسک نمايشي وعاشورايي؛ اعلام داشت و ابراز کرد: نواهاي عاشورايي بصورت يک روز درميان، تئاترمذهبي چهل وهشت ساعت قبل ازعاشورا به مدت 20 روز و هنرهاي تجسمي نيز هر روزه درقالب اجراي نقاشي، خوشنويسي، عکس و حجم دراين مسير به ظهورخواهدرسيد و هنرمندان و شاعران فارس با برنامه هايي چون شب هاي شعرعاشورايي به استقبال اين دهه مي روند
مريدي، ادامه داد: سوگواره يادشده داراي بخشهاي مختلفي است که با ديدار و غبار روبي مزار شهداي استان آغاز و در ادامه برنامه هايي درراستاي ارزش گذاري به ساحت مقدس اهل البيت (عليهم السلام) و اداي دين و تسليت به مقام شامخ حضرت فاطمه زهرا(س) نيز با عنوان "شب شعربانوي حماسه وايثار" ويژه بانوان شاعر استان در دو نوبت در تالارحافظ برگزار مي شود.
اين مقام فرهنگي استان از برگزاري دو برنامه ابتکاري براي نخستين بار با عنوان کتيبه "لبيک يا سيدالشدا" و" هل من ناصرا ينصرني" خبر داد و افزود: اين برنامه ها به صورت هر روزه و همچنين تهيه کتاب بزرگ اشعار دست نويس شاعران عاشورايي باموضوع عاشورا تحت عنوان " محرم نامه" از جمله اين برنامه هاست.
وي، افزود: برپايي نمايشگاه آثار ناشران استان و کشور درحوزه چاپ ونشر وکتاب و بويژه نمايش فيلم هايي با شاخص ومحتوي مسايل عاشورا نيز از ديگر برنامه هاي اين گذر عاشورايي است.
مريدي با اشاره به اجراي موفق گذر هنر شيراز در دهه ولايت و امامت که با استقبال مردم خداجوي و هم استاني ها برگزار شد، گفت: دربخش نواها ونغمه هاي عاشورايي گوش جان مي سپاريم به چاووش خواني، منقبت خواني، سورنانوازي، شروه خواني ونواهاي عاشورايي ازميناب بندرعباس وهمچنين مناسک عاشورايي استان بوشهر که شامل سنج و دمام درنوبت هاي جداگانه به اين صورت که هرگروه دريک روز به شيراز آمده و به برگزاري آيين هاي ويژه منطقه خودمي پردازند.
وي با اعلام اينکه شيراز دربخش نمايش هاي آييني گذر هنر عاشورايي شاهد اجراي برنامه هايي چون پرده خواني، شهادت خواني، چک چکو، سقاخواني است، افزود: دربخش نمايش هاي مذهبي نيز تعزيه خواني، تئاترصحنه اي، نمايش هاي ميداني، خياباني ونقالي نيز درطول مدت برگزاري گذر بصورت روزانه و بويژه درايام تاسوعا وعاشورا خواهيم بود و نقاشان وطراحان استان نيز تابلوهاي بزرگي را با موضوع عاشورا و بصورت روزانه در اين مسير خلق خواهندکرد.
گذر هنر عاشورايي شيراز با عنوان سفري تا عروج انسانيت ازسوم تا سيزدهم محرم در مسير گذر هنر از چهارراه حافظيه تا ادبيات و ديگر نقاط عمومي و مذهبي شهر به اجرا درخواهد آمد














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن