تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803597914




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لاشخورهای رسانه‌ای از جزیره ثبات خاورمیانه چه می‌خواهند؟ |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: لاشخورهای رسانه‌ای از جزیره ثبات خاورمیانه چه می‌خواهند؟
در شرایطی که بسیاری از کشورهای منطقه یا کاملاً درگیر جنگ هستند و یا با شورش‌های تروریست‌های مسلح مواجه شده‌اند و یا حرکت‌های انقلابی در آنها درگرفته، حضور ایران در این محدوده جغرافیایی به عنوان کشوری آرام و جزیره امنیت چندان به مذاق برخی کشورها به خصوص برخی کشورهای رقیب ایران در منطقه چندان خوشایند نیست و بنابراین دور از انتظار نیست که دستگاه‌های اطلاعاتی این رژیم‌ها و لاشخورهای رسانه‌ای‌شان در پی ایجاد ناامنی در کشورمان باشند یا از آن بهره برداری کنند
کد خبر: ۴۴۵۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹ - 27 October 2014



راه سخت گزینه وزارت علوم و نمایندگانی که منتظر گزینه اصلی هستند!
حوادث اسیدپاشی در اصفهان در هفته‌های پیشین در حالی همچنان توسط برخی رسانه‌های داخلی همراستا با رسانه‌های خارجی دامن زده می‌شود که آهسته آهسته نشانه‌های سواستفاده از این اتفاق‌ها برای به چالش کشیدن موقعیت ایران به عنوان جزیره ثبات خاورمیانه در میان کشورهای درگیر در جنگ‌ مشهود است و این موضوع، اسباب نگرانی را نزد دلسوزان کشور در پی داشته است.

به گزارش «تابناک»، حوادث رخ داده در هفته‌های اخیر در اصفهان و اسیدپاشی به چند تن از بانوان کشورمان، به حق منجر به ایجاد نگرانی نزد بسیاری از مردم شده و در همین راستا نیز ارشدترین مسئولان کشور و به طور خاص سران قوا در عالی‌ترین سطوح امنیتی در حالی پیگیری این ماجرا هستند و در روزهای اخیر نیز دادستان کل کشور راساً مامور پیگیری این پرونده شده که میزان اهمیت موضوع را برای متولیان کشور متذکر می‌شود.

آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در این باره دستور ویژه‌ای داد و در عین حال درباره دامن زدن به ماجرای اسیدپاشی که می‌تواند امنیت عمومی را خدشه دار کند، تذکر جدی داد، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در نطق پیش از دستورش در صحن علنی مجلس، به حادثه اسیدپاشی اشاره کرد و گفت: «این یکی از فجیع ترین حوادثی است که در جامعه ما رخ داده است و باید به صورت جدی پیگیری شود. مجلس شورای اسلامی در این زمینه هم با قوه قضائیه هم با دستگاه های امنیتی برای پیگیری این موضوع تماس ها و ارتباطاتی را برقرار کرده است.» رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین به کمیسیون امنیت مجلس دستور داد موضوع اسیدپاشی را به جدی بررسی و گزارش آن را به مجلس ارائه دهد.

در عین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان نیز گفت: «دولت از هفته گذشته پیگیر ماجرا بوده و سه وزارتخانه را مأمور رسیدگی به این موضوع کرد، البته سایر دستگاه‌های امنیتی و قضایی از ابتدای این حادثه، بررسی موضوع را آغاز کردند، اما در هفته گذشته در دولت تصمیم گرفته شد که وزرای مربوطه با جدیت تمام این مسئله را مورد رسیدگی قرار دهند و امروز این سه وزیر گزارشی را از حادثه مذکور ارایه دادند...  دولت به همراه قوه قضائیه مصمم است لایحه‌ای را در خصوص این‌گونه مسائل تنظیم کند تا کسانی که مرتکب این جنایت‌ها می‌شوند، اشد مجازات برای‌شان در نظر گرفته شود... لحظه‌ای آرام نخواهیم ماند تا افرادی که مسبب این حادثه بودند دستگیر شده و واقعیت برای مردم روشن شود.»

لاشخورهای رسانه‌ای از جزیره ثبات خاورمیانه چه می‌خواهند؟

وزیر بهداشت و درمان پزشکی نیز به دور از هیاهوی تبلیغاتی به عیادت قربانیان اسیدپاشی رفت و یکی از ایشان را که از ناحیه چشم آسیب دیده بود، بلافاصله جراحی چشم کرد و در واقع همه نهادهای مسئول دست به دست هم داده‌اند تا این ماجرا به نتیجه برسد و در عین حال آسیب‌های وارده به قربانیان تا آنجا که ممکن است، کاهش یابد.

در واقع هرچند این موضوع در ابتدا، یک مسئله اجتماعی تلقی می‌شد اما پس از آنکه این موضوع منجر به ایجاد نگرانی‌های عمومی شد، عالی‌ترین مسئولان کشور در این حوزه ورود مستقیم داشتند که بخشی از آن رسانه‌ای شده و بر این مبنا تمامی نهادهای انتظامی و امنیتی یک زنجیره متحد برای شناسایی عوامل اسیدپاشی‌هایی کرده‌اند که تعداد واقعی‌شان از انگشتان دست تجاوز نمی‌کند و مابقی موارد مطرح شده در حد شایعه است، هرچند همین معدود موارد نیز نباید رخ می‌داد و حال که رخ داده مطابق با تاکید مسئولان قضایی، با اشد مجازات همراه خواهد بود.

با این حال پس از این واقعه و به خصوص در ده روز اخیر شاهد سیاسی شدن این حوادث بوده‌ایم و اساساً ابعاد اجتماعی این اتفاق دیگر در حاشیه قرار گرفته که نه به پیشبرد این پرونده و شناسایی و برخورد قاطع با عوامل این حوادث کمکی می‌کند و نه در راستای امنیت عمومی و امنیت ملی قابل تعریف و پذیرش است؛ اتفاقی که متاسفانه برخی رسانه‌های داخلی ناخواسته با آن همراهی کرده‌اند و رسانه‌های خارجی علی الخصوص بی بی سی به صورت هوشمندانه به آن دامن زدند و یک بازی سیاسی را با سوءاستفاده از وضعیت غم انگیز قربانیان اسیدپاشی در پیش گرفتند.

بی بی سی به طور ویژه در این زمینه فضای تبلیغاتی گسترده‌ای را فراهم ساخت تا عملاً پروژه‌ای که در ابتدا ابعادش مشخص نبود، کلید بخورد و تلاش شود از این واقعه تا سر حد ممکن بهره برداری سیاسی شود و فضای کشور متنشنج شود. تقریباً هر خبری درباره حوادث اسیدپاشی مطرح می‌شد، ولو آنکه فاقد منابع موثق و قابل اطمینانی بود که استانداردهای بی بی سی جهانی را بتوان با آنها در حوزه خبر رعایت کرد، در این مدت مورد توجه و پوشش وسیع بی بی سی فارسی قرار گرفت که این جنگ روانی طبیعتاً با توجه به وسعت اثرگذاری ماهواره‌ها در کشور، در دامن زدن به فضای جامعه و التهاب آفرینی نقش بسیار تعیین کننده‌ای داشت.

ابعاد این بازی سیاسی زمان پررنگ می‌شود که به بیانیه وزارت امور خارجه بریتانیا در روز دوم آبان‌ماه تامل کرد که مطابق با آن، این نهاد برای برای کلیه آمدوشدهای شهروندان انگلیسی به 100 کیلومتری مرز ایران و افغانستان، 10 کیلومتری مرز ایران و عراق، محدوده مجاور استان سیستان وبلوچستان و محوطه اطراف بم و جاسک محدودیت گذاشته ‌و البته برای کلیه سفرهای غیرضروری به همه مناطق ایران نیز محدودیت قایل شده است.

در این بیانیه ادعا شده از آنجایی که مسافران خارجی انگلیسی بیش از هر ملیت دیگری در ایران در خطر هستند، اتباع این کشور تا حد ممکن به ایران سفر نکنند و در واقع با این بیانیه پای مسافر انگلیسی از ایران بریده شده است؛ مسافری که تا پیش از این نیز متاثر از تبلیغ کاذب غول‌های خبری، نگاه آنچنان مثبتی نسبت به سفر به ایران نداشت و حال با چنین بیانیه‌ای، تصور می‌کند با سفر به ایران، ریسک جانی بالایی برای خود خریده یا مشمول اسیدپاشی می‌شود!

حداقل ضربه‌ای که این رسانه‌ها با دامن زدنِ بیش از حد به ماجرای اسیدپاشی فراهم ساختند، القای جو ناامنی برای توریست‌هایی است که سال گذشته برای توریسم نه چندان پرقدرت ایران در سال 92، بیش از 6 میلیارد دلار درآمد داشتند؛ درآمدی که هیچ نوع تحریمی نمی‌تواند متوقفش نماید و اتفاقاً هرچه ارزش دلار نسبت به ریال بیشتر شود، سیل توریست‌ها و ددرآمد ارزی ایران از این محل رو به فزونی می‌گذارد و شاید همین مسئله علت اصلی دامن زدن رسانه‌های خارجی به این اتفاق است؛ اتفاقی که اتفاقی یا تعمداً در اصفهان، توریستی‌ترین شهر ایران رخ داده است.

اگر این حادثه، تنها منجر به ریزش 10 درصد از جمعیت 5 میلیونی توریست‌هایی که سال گذشته به ایران آمدند، شود، ناگفته پیدا است که چه تعداد از فرصت‌های شغلی از دست می‌رود و در مقابل نیز با رشد 10 تا 30 درصدی جمعیت توریست‌ها، چه میزان به اقتصاد ایران به عنوان جزیره ثبات خاورمیانه در این دوران، کمک می‌کند.

البته ناگفته پیدا است که پیش از نگرانی در خصوص توریست و موقعیت جهانی ایرانی، با دامن زدن به این مسئله، امنیت داخلی کشور و امنیت عمومی به خطر می‌افتد، کما اینکه با وجود موارد انگشت شمار اسیدپاشی که در اصفهان رخ داده، در تهران بارها شایعه اسیدپاشی به دروغ مطرح شده است؛ اتفاقی که باعث می‌شود هر موتوری از کنارتان عبور کند، تصور کنید ممکن است اسیدپاشی باشد.

بنابراین دامن زدن به ماجرای اسیدپاشی می‌تواند به اندازه خود اسیدپاشی امنیت عمومی را به خطر بیاندازد و باید رسانه‌های داخلی با هوشمندی در این زمینه عمل کنند و فضا به سمتی نرود که یک ناهنجاری با عوامل مجهول، با تحرک کامل مشخص و عیان برخی کشورها و به طور خاص بریتانیا، چاشنی یک بحران اجتماعی یا سیاسی شود و آتشی که کشورهای منطقه را در بر گرفته، به این بهانه به داخل کشور نیز دمیده شود و دامان جمعی از هم‌وطنانمان را نیز بسوزاند.

آنچه مشخص است در شرایطی که بسیاری از کشورهای منطقه یا کاملاً درگیر جنگ هستند و یا با شورش‌های تروریست‌های مسلح مواجه شده‌اند و یا حرکت‌های انقلابی در آنها درگرفته، حضور ایران در این محدوده جغرافیایی به عنوان کشوری آرام و جزیره امنیت چندان به مذاق برخی کشورها به خصوص برخی کشورهای رقیب ایران در منطقه چندان خوشایند نیست و بنابراین دور از انتظار نیست که دستگاه‌های اطلاعاتی این رژیم‌ها و لاشخورهای رسانه‌ای‌شان در پی ایجاد ناامنی در کشورمان باشند یا از آن بهره برداری کنند؛ مراقب باشیم مزرعه‌مان را با مشعل دشمن به آتش نکشیم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن