تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798478061




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش دکتر نجفی به منتقدان افزایش ظرفیت و شهریه دانشگاه آزاد اسلامی/ عده‌ای از رابطه خوب دانشگاه آزاد اسلامی با وزارتخانه‌های علوم و بهداشت ناراحت می‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
واکنش دکتر نجفی به منتقدان افزایش ظرفیت و شهریه دانشگاه آزاد اسلامی/ عده‌ای از رابطه خوب دانشگاه آزاد اسلامی با وزارتخانه‌های علوم و بهداشت ناراحت می‌شوند
سرپرست وزارت علوم در پاسخ به منتقدان افزایش ظرفیت دوره تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: به برخی باید گفت که نباید برای خودشان ببرند و بدوزند.


به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر نجفی به برخی از حرف و حدیث‌ها در مورد افزایش ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: به برخی باید گفت که نباید برای خودشان ببرند و بدوزند. اول باید بررسی کنند که پشت هر تصمیمی چه دلایلی بوده است. مدتی است که عده‌ای دائما از هفت برابر شدن ظرفیت دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی حرف می‌زنند.


وی افزود: اتفاقا در جلسه‌ای که خود دکتر میرزاده هم حضور داشتند این موضوع عنوان شد و ایشان با عدد و رقم اعلام کردند که ظرفیت دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی 7 /1 برابر شده، نه هفت برابر. البته اگر افرادی احساس می‌کنند که این رقم‌ها صحیح نیست می‌توانند منتظر نظر کمیته‌های مربوطه شوند.


وزارت علوم مجوز افزایش ظرفیت را داده است


نجفی ادامه داد: مساله بعدی این است که آیا این ظرفیت‌ها قانونی افزوده شده است یا نه. در این مورد هم باید بگویم که اجازه افزایش ظرفیت دوره دکتری در دو نوبت به دانشگاه آزاد اسلامی داده شد. یک مرحله در زمان وزارت دکتر فرجی‌دانا و یک مرحله هم در زمان مسئولیت بنده. این افزایش هم بر مبنای پتانسیلی بود که در دانشگاه آزاد اسلامی دیده شد. فراموش نکنیم که این دانشگاه در طرحی موسوم به تجمیع واحدها، ‌حدود 40 واحد را در واحد اصلی استان‌ها تجمیع کرده و به هم‌افزایی پرداخته است. بنابراین ما تلاش کرده‌ایم که شعار افزایش کمیت در کنار افزایش کیفیت توسط این دانشگاه عملی شود. 


میزان افزبش شهریه دانشگاه آزاد اسلامی از مقدار قانونی هم کمتر بوده است


وی در خصوص برخی از هجمه ها به افزایش شهریه دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اجازه داشته که شهریه متغیر را 25 درصد افزایش دهد. به هر حال این دانشگاه یک هیات امنا دارد که درباره این‌گونه مسائل تصمیم‌گیرنده هستند یعنی تعیین می‌کنند که دانشگاه آزاد اسلامی در چارچوب قوانینی که وزارت علوم تصویب می‌کند چگونه حرکت کند.


سرپرست وزارت علوم افزود: در واقع ما درباره جزئیات حرکت این دانشگاه نمی‌توانیم دخالتی داشته باشیم. بنابر همین اختیارات، مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم گرفتند به جای اینکه 25 درصد به شهریه متغیر دانشجویان اضافه کنند، 15 درصد به کل شهریه ثابت و متغیر اضافه کنند. طبق اعلام مسئولان این دانشگاه، مجموعه این افزایش از مقداری که از نظر قانونی می‌توانستند بالا ببرند، کمتر شده است. البته یک حساب و کتاب اولیه هم این ادعا را تایید می‌کند.


وی ادامه داد: به هر حال این تصمیمی بوده که در چارچوب قوانین وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین براساس وابستگی این دانشگاه به شهریه دانشجویان گرفته شده است. اگر واقعا افزایش کمتر از 25 درصد باشد دانشگاه آزاد اسلامی به نفع دانشجویان کمتر از حدی که در اختیارش بوده استفاده کرده است. اگر هم عده‌ای می‌گویند بیشتر بوده با اثبات ادعایشان باید دانشگاه آزاد اسلامی شهریه‌شان را برگرداند.


رابطه واقعا خوبی بین وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد


وی با بیان اینکه در حال حاضر یک رابطه واقعا خوبی بین ما و دانشگاه آزاد اسلامی برقرار شده است.، خاطرنشان کرد: رابطه‌ای که در بهترین حالت سال‌های اخیر است. البته تلاش برای ایجاد تعامل مثبت بین این دو نهاد مربوط به همین یکی دو ماه اخیر نیست بلکه مدتی است که زمینه همکاری و هماهنگی وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شده است.


وی با اشاره به برخی موضع گیری ها علیه فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: فعالیت تخریبی این برخی ها فقط در مورد اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم نیست، بلکه هر اقدامی که نشان‌دهنده نوعی هماهنگی و موفقیت در عملکرد آقای دکتر روحانی باشد مورد غضب این افراد قرار می‌گیرد و به هر شکلی تلاش می‌کنند که آن اقدام را تخریب کرده و زیر سوال ببرند. اگر بررسی کنید می‌بینید که در همه مسائل این وضعیت مصداق دارد.


عده ای از رابطه خوب دانشگاه آزاد اسلامی با وزارتین علوم و بهداشت ناراحت می شوند


وی افزود: بنابراین طبیعی است که اینها وقتی می‌بینند در یک دولتی که اتفاقا با تفکرات آنها همسو نیست، بعد از سال‌ها کشمکش بین وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی یا بین وزارت بهداشت، درمان و دانشگاه آزاد اسلامی هماهنگی خوبی ایجاد شده و ما داریم با یک ایده مشترک کار را دنبال می‌کنیم ناراحت می‌شوند و شروع می‌کنند هر مساله‌ای را سیاه‌نمایی کنند و خلاف قوانین جلوه دهند.


وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از جمله ارگان‌هایی است که هم دوست و طرفدار و هم متاسفانه مخالفان و به اصطلاح دشمنان زیادی  دارد، تصریح کرد: طبیعی است که عده‌ای در مورد اقدامات این دانشگاه موضع‌گیری کنند.


دکتر میرزاده خط روشن علمی و آموزشی تنظیم کرده است


نجفی تاکید کرد: به نظر من مهم این است که مدیریت این دانشگاه یک خط روشن علمی، آموزشی و... را تنظیم کرده و براساس این خط روشن و ثابت هم عمل بکند همان‌طور که تا به حال اتفاق افتاده. در دراز‌مدت در وهله اول استادان و دانشجویان دانشگاه و در مرحله بعد عموم مردم هستند که باید قضاوت بکنند که کار دانشگاه آزاد اسلامی در این دوره جدید مثبت بوده است یا نه.


 علی‌رغم همه اشکالات فراوان دانشگاه آزاد اسلامی در سال های اخیر بهانه گیری وجود نداشت


 وی به مجموع فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی در دولت های نهم و دهم ااشاره کرد و گفت: من توجه شما را به این نکته جلب می‌کنم که علی‌رغم همه اشکالات فراوانی که دانشگاه آزاد اسلامی در هشت سال دولت نهم و دهم داشت حتی یک مورد هم ندیدیم که مخالفت‌هایی از این نوع با آن صورت بگیرد. اما با وجود اینکه آقای دکتر میرزاده واقعا اعلام کرده است که سیاست ما رفع نواقص و اصلاح کمبودهاست متاسفانه می‌بینیم که این همه مخالفت و بهانه‌گیری‌شان را ادامه می‌دهند.


 وی در خصوص مقابله با پایان نامه فروشی، گفت: اتفاقا ما هم یک نرم‌افزار را به مرکز مدارک علمی شیراز سفارش داده‌ایم که اعتبار بسیار بالایی در این زمینه دارد. کار این نرم‌افزار تشخیص پایان‌نامه‌ها و مقاله‌های علمی است. سازوکارش این است که اگر یک سری کلید‌واژه را به این نرم‌افزار بدهید بلافاصله تعیین می‌کند که آیا این مقاله از جای دیگری برداشته شده و تقلبی صورت گرفته است یا خیر.


وی با بیان اینکه امیدواریم که ظرف یکی دو ماه آینده آماده شود، تصریح کرد: با توجه به تصمیمی که دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه دارد ما آماده همکاری و همفکری با دانشگاه آزاد اسلامی در پروژه‌های این چنینی هستیم تا هم دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم از نتایج آن استفاده کنند و هم دانشگاه آزاد اسلامی.


 نجفی افزود: ما یک کار مشترک هم قرار بود با دانشگاه آزاد اسلامی انجام بدهیم اما هنوز عملا شروع نشده است. قرار شد تعدادی از پایان‌نامه‌های دوره کارشناسی‌ارشد دانشگاه آزاد اسلامی در شهرهای مختلف و دانشگاه‌های دولتی مختلف را به صورت تصادفی انتخاب کنیم و بعد به کمیته‌های متعدد تخصصی بسپاریم تا آنها را بررسی کرده و مشخص کنند که واقعا ارزش علمی و آموزشی این پایان‌نامه‌ها چقدر است. این کار بسیار به ما کمک می‌کند که سطح کیفی برنامه‌های دانشگاه‌های مختلف را ارزیابی کنیم و براساس آن تصمیم‌هایی بگیریم.  






انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن