تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802806041




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اردوغان: در موضوع سوریه، هم با ایران و روسیه و هم با آمریکا مخالفیم! |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اردوغان: در موضوع سوریه، هم با ایران و روسیه و هم با آمریکا مخالفیم!
در شرایطی که طی ماه های اخیر، نقطه تمرکز کشورهای مختلف جهان در منطقه خاورمیانه بر موضوع اقدامات تروریستی گروه داعش بوده، دولت ترکیه همچنان بر مواضع سابق خود، به ویژه درباره سوریه اصرار می ورزد. در جدیدترین مورد، رئیس جمهور این کشور طی اظهاراتی به طور همزمان از مواضع ایران، روسیه و آمریکا در قبال سوریه انتقاد کرده است!
کد خبر: ۴۴۴۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۹ - 26 October 2014



اردوغان: در موضوع سوریه، هم با ایران و روسیه و هم با آمریکا مخالفیم!
در شرایطی که طی ماه های اخیر، نقطه تمرکز کشورهای مختلف جهان در منطقه خاورمیانه بر موضوع اقدامات تروریستی گروه داعش بوده، دولت ترکیه همچنان بر مواضع سابق خود، به ویژه درباره سوریه اصرار می ورزد. در جدیدترین مورد، رئیس جمهور این کشور طی اظهاراتی به طور همزمان از مواضع ایران، روسیه و آمریکا در قبال سوریه انتقاد کرده است!


به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه «حریت»، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اظهار داشته در موضوع سوریه، هم با مواضع روسیه و ایران و هم با موضع آمریکا مخالف است. وی همچنین اتهاماتی را متوجه سیاست های ایران در منطقه کرده است. 


اردوغان درباره اختلافات دولت خود با روسیه گفته: «متأسفانه ما در موضوع سوریه با روسیه اختلاف نظر داریم. ما درباره این موضوع بارها صحبت کردیم، اما با وجود ملاقات های مکرر، وقتمان را تلف کردیم. روسیه به حمایت خود از دولت سوریه ادامه می دهد. به جز این موضوع، روابط اقتصادی ما با روسیه بسیار خوب است». 


وی همچنین در ادامه اظهارات خود از یک سو به اختلاف قابل توجه مواضع کشورش با ایران در موضوع سوریه اشاره کرده و از سوی دیگر، از اینکه اقدامات آمریکا در سوریه با انتظارات ترکیه همخوانی نداشته، از واشنگتن نیز انتقاد کرده است. 


اردوغان گفته: «ایالات متحده هیچ موضعی در قبال اعلام منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه اتخاذ نکرده و فقط می گوید که ایجاد منطقه امن قابل بحث است. آمریکا اقداماتی را جهت آموزش و تسلیح مخالفان انجام داده، اما من انداختن اسلحه از هواپیما برای آن ها را بخشی از روند آموزش و تسلیح نمی دانم. این یعنی مسلح کردن بدون آموزش. بنابراین، آنچه اتفاق می افتد هیچ تأثیر مثبتی بر انتظارات ما درباره آنچه باید علیه دولت سوریه انجام شود، نداشته است». 


رئیس جمهور ترکیه در بخش دیگری از اظهارات خود به موضوع اختلافات با ایران پرداخته و مدعی شده با وجود وعده هایی که در دیدارهای دوجانبه با ایران مطرح شده، دو کشور نمی توانند در موضوع سوریه به همکاری با یکدیگر بپردازند. وی همچنین «صداقت» ایران را در موضوع سوریه زیر سوال برده است. 


اردوغان در این زمینه اظهار داشته: «وقتی ما به طور دوجانبه با ایرانی ها دیدار می کنیم، آن ها بر حل موضوع به صورت مشترک توافق دارند. اما وقتی پای اقدام به میان می آید، متأسفانه آن ها روش کار خود را دارند و به همان شیوه هم عمل می کنند. این واقعاً ناراحت کننده است. همین موضوع است که سبب می شود ما نتوانیم زمینه مناسبی را برای همکاری با ایران پیدا کنیم». وی همچنین ایران را به داشتن «مواضع فرقه گرایانه» متهم کرده و گفته همین موضوع همکاری ترکیه را با ایران سخت تر کرده است. 


وی گفته: «اخیراً فعالیت ایران در منطقه با موضع بسیار متفاوتی انجام گرفته است. اقدامات در عراق و سوریه ادامه دارد، اما متأسفانه این اقدامات با صداقت و حسن نیت انجام نمی گیرد. ما به ایران می گوییم بیایید به همراه هم این موضوع را حل کنیم. من زمانی که نخست وزیر بودم همین را گفتم و به عنوان رئیس جمهور هم همین را می گویم. متأسفانه ایران چنین رویکردی نداشته است». 


اما این اظهارات اردوغان که جدیدترین نمونه از اتهام زنی ها و ادعاهای وی علیه ایران به شمار می رود را باید در چارچوب ناامیدی روزافزون دولت ترکیه از جریان یافتن اتفاقات در مسیر دلخواهش و ناکامی آنکارا در دستیابی به هدف نهایی خود در منطقه، یعنی براندازی دولت سوریه تحلیل کرد.


در این میان، نکته جالب این است که با وجود اختلاف عمیق موجود میان مواضع ایران و روسیه از یک سو و آمریکا از سوی دیگر در موضوع سوریه، اردوغان می گوید که دولتش با مواضع هر سه کشور در موضوع مذکور مخالف است. این امر خود نشانگر آن است که در شرایط کنونی، ترکیه بیشتر از هر زمان دیگری به واسطه سیاست های بلندپروازانه منطقه ای خود در موضع ضعف قرار گرفته؛ به گونه ای که حتی با اصلی ترین متحد غربی خود، یعنی آمریکا نیز درباره سوریه اختلاف نظر دارد. با این حال، به نظر نمی رسد آنکارا هنوز هم نسبت به کنار گذاشتن سیاست های جاه طلبانه خود و خودداری از اتهام زنی به دیگران تمایلی داشته باشد! 














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن