تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص): طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806890423




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیاسی‌ کردن جنایت اسیدپاشی، فرصت‌طلبی و نامردی سیاسی است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: "سیاسی‌ کردن جنایت اسیدپاشی، فرصت‌طلبی و نامردی سیاسی است"


رئیس مجلس شورای اسلامی بااشاره به اینکه نباید با فریضه امر به معروف و نهی از منکر برخورد سیاسی کرد افزود:فضاسازی در باره این طرح و مرتبط کردن آن با مسائلی که در کشور رخ داده است کار درستی نیست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به قیام خونین امام حسین (ع) و هدف از این قیام که احیای امر به معروف و نهی از منکر بود افزود: مجلس شورای اسلامی از دوره گذشته تاکنون فعالیت‌های فرهنگی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر انجام داده است و اکنون نیز طرحی در کمیسیون مشترک حقوقی و فرهنگی بررسی شد و در دستور کار صحن علنی قرار گرفت.
رئیس مجلس همچنین درباره اسیدپاشی در اصفهان اظهار داشت: از ابتدای این حادثه پیگیری جدی صورت گرفت و قوه قضاییه و سایر بخش‌های امنیتی موضوع را با همه توان دنبال کردند و افرادی نیز در این باره دستگیر شدند.
آقای لاریجانی گفت: لازم است کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز پیگیر این موضوع باشد و نتیجه را به مجلس شورای اسلامی گزارش دهد.
وی افزود: اینکه پدیده اجتماعی زشت عاملی شود برای تسویه حساب سیاسی خطای دیگری است که رخ داده است و بدتر از آن، این است که مرتبط کردن این مسئله با فریضه امر به معروف و نهی از منکر، منکر دیگری است که انجام می شود.
رئیس مجلس  با طرح این سؤال که کدام جریان سیاسی مطرح در کشور می تواند در پی این گونه مسائل باشد گفت: چرا فضای سیاسی کشور را غبارآلود می‌کنید؟
وی افزود: سیاسی کردن یک اقدام زننده جز فرصت‌طلبی چیز دیگری نیست و یک نامردی سیاسی است که متأسفانه در دوره‌هایی رخ داد و نتیجه آن تندروی‌هایی بود که به کشور لطمه زد.
آقای لاریجانی گفت : عقل حکم می کند که مسائل امنیتی به سوی اجتماعی شدن سوق پیدا کند نه بالعکس.
رئیس مجلس گفت: وقتی در شرایط ملتهب منطقه دشمنان می خواهند آرامش باثبات ایران را بر هم بزنند و گاه با رسانه های خود به تحریک و شیطنت مشغولند باید رسانه‌ها و سیاستمداران بیشتر و دقیق‌تر عمل کنند.
آقای لاریجانی به مسئله بورسیه‌ها نیز اشاره کرد و افزود: از اقدام وزارت علوم که نتایج کار را در این زمینه ارائه کرد تشکر می کنم و این کار باید به‌دقت صورت گیرد و در همین زمینه دیوان محاسبات مجلس از قبل تذکرات جدی به مسئولان درباره تخلفات داده و خواستار اصلاح شده بود.
رئیس مجلس گفت: دیوان محاسبات باید پیگیر این موضوع باشد تا با متخلفان برخورد جدی صورت گیرد اما تعجب‌آور این است که برخی به ناروا اعلام می‌کنند موضوعی که هم دولت و مجلس مصر به پیگیری آن هستند، مجلس با پیگیری‌ها مخالف است و استیضاح وزیر علوم به علت پیگیری تخلفات بورسیه‌ها بوده است، حال آنکه دیوان محاسبات مجلس به عنوان زیرمجموعه مجلس پیگیر این امر از گذشته بوده و هست و استیضاح وزیر ربطی به مسئله بورسیه‌ها نداشت و مسائلی در زمینه رفتار سیاسی و فرهنگی و انتصابات ایشان موضوع استیضاح فرجی‌دانا بود.
آقای لاریجانی همچنین با بیان اینکه در زمینه استیضاح وزیر علوم در مجلس موافقان و مخالفانی وجود داشت افزود: چرا غیرمنصفانه عمل می‌کنید.
رئیس مجلس گفت: در نقد استیضاح می توانید سخن بگویید اما نباید به‌ناروا امری را که مرتبط با این مسئله نیست مطرح کنید و اگر نمایندگان به این موضوع پرداختند به نحوه اقدامات رسانه‌ای مسئله بورسیه‌ها ایراد می‌گرفتند.
وی افزود: این نیز نمونه دیگری از رفتار ناسالم سیاسی است که برای از میدان به در کردن طرف مقابل به ناحق او را متهم می‌کنند.
آقای لاریجانی گفت: جریانات سیاسی کشور باید این درک را داشته باشند که در طی سال‌های گذشته از این رفتارها گاهی صورت گرفت که منشأ کینه‌ها شد و آیا قصد دارند این روندها را اصلاح کنند یا آن را تکرار نمایند؟
رئیس مجلس افزود: اگر از منظر منافع ملی و امنیت کشور به این حوادث توجه شود باید متوجه شد که در شرایط حساس منطقه، ایران کانون آرامش و امنیتی است که البته به خاطر دشمنی قدرت‌های بزرگ با تحریم‌هایی مواجه شده‌ایم اما باید همه استعدادها و انرژی خود را در جهت توسعه کشور و پایداری ملی بسیج کنیم.
وی گفت: جریان های سیاسی باید با کیفیت عقلانی‌تر و برادرانه رفتار کنند و نه غیرمردانه و از هر فرصتی استفاده کنند و طرف مقابل را متهم و در افکار عمومی خوار کنند.
آقای لاریجانی اظهار داشت: آنان با این روش‌ها ابزاری را به دست بیگانگان برای سوءاستفاده می دهند.
رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: سخنان بی‌حساب برخی مقامات امریکایی در حین مذاکرات که مطالبی را مطرح می‌کنند که مغایر با موضع علنی آنان است.
آقای لاریجانی افزود: هرگاه طرف ایرانی اعتراض می کند می‌گویند که براساس شرایط داخلی و کنگره مفهوم این مطالب مغایر با مذاکرات را بیان می‌کنند.
وی گفت: باید بر این مدیریت جهانی تأسف خورد که با حیله‌گری درون خود را آرام می‌کنند و اگر مکری در مذاکرات دارند باید بدانند که طرف ایرانی به مسائل واقف است و از این رهگذر کلاهی برایشان دوخته نمی‌شود و ایران جز در چارچوب منطقی شفافیت در فناوری هسته‌ای محدودیت دیگری را نمی‌پذیرد.
آقای لاریجانی افزود: این امر نشان می دهد که فرزندان انقلاب که درگیر دشمنی بیرونی هستند باید توجه بیشتری به رفتار درونی خود داشته باشند که به همگرایی و هم‌افزایی بیشتر بینجامد.


یک شنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن