تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819582320




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حساسيت زيادي بر روي محتواي مداحي داريم/ شيراز ميزبان اجلاس پير غلامان سال آينده


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ آبان ۱۳۹۳ (۱۳:۳۴ب.ظ)
حجت الاسلام محمودي نژاد: حساسيت زيادي بر روي محتواي مداحي داريم/ شيراز ميزبان اجلاس پير غلامان سال آينده مدير کل تبليغات اسلامي استان فارس گفت: حساسيت زيادي بر روي محتواي مداحي داريم و با توجه به اينکه در برخي از مواقع مشکلاتي ايجاد مي شود درخواست کرده ايم اين محتويات بررسي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت الاسلام ولي الله محمودي نژاد ظهر شنبه در نشست خبري که به مناسبت فرا رسيدن ايام عزاداري امام حسين(ع) برگزار شد، گفت: حساسيت زيادي بر روي محتواي مداحي داريم و با توجه به اينکه در برخي از مواقع مشکلاتي ايجاد مي شود و طبيعي است که در هر جامعه اي ممکن است چنين مواردي ايجاد شود در تلاش هستيم تا با برنامه ريزي هاي صورت گرفته شده محتويات نامناسب را به حد اقل برسانيم.
مدير کل تبليغات اسلامي فارس با اشاره به ساماندهي مداحان هيئت هاي استان فارس گفت: مرکزي تحت عنوان کانون مداحان استان فارس راه اندازي شده که با انجام انتخابات، شورايي براي پيگيري امور مداحي مشخص مي شود.
وي بيان کرد: با فرارسيدن ايام ماه محرم و صفر، طبق برنامه ريزي انجام شده تاکنون حدود دو هزار مبلغ به شهرستانهاي مختلف فارس اعزام شده که پيش بيني ما به بيش از دو هزار نفر است.
وي تصريح کرد: اين افراد از حوزه هاي علميه شيراز، قم، مشهد و اصفهان هستند که در دهه اول محرم و دهه آخر صفر در حوزه هاي مشخص شده فعاليت مي کنند.
محمود نژاد در بخش ديگري از سخنانش گفت: در بحث صدور مجوز شرايطي از جمله داشتن يک مداح تاييد شده، روحاني و قاري براي صدور مجوز هيئت ها الزامي است.
مدير کل تبليغات اسلامي فارس تصريح کرد: بيش از 420 پروانه رسمي براي هيئت هاي عزاداري در شيراز صادر شده و مابقي نيز پروانه موقت در اختيارشان قرار گرفته تا با ايجاد شرايط لازم بتوانند پروانه لازم را دريافت کنند.
حجت الاسلام محمودي نژاد با اشاره به اينکه نظارت کامل بر عملکرد هيئت هاي عزاداري وجود دارد، گفت: 50 گروه نامحسوس وظيفه بررسي و نظارت بر هيئت ها را بر عهده دارند که گزارشات کامي در اين خصوص ارائه مي کنند تا آسيب ها و مزيت ها را شناسايي کنند.
وي يادآور شد: از جمله اولويت هاي ما در شهر شيراز برگزاري عزاداري هاي گروهي و تجمع است که در سال گذشته روز تاسوعا با حضور بيش از 50 هزار نفر برگزار شد اما در سال جاري برنامه ريزي کامل و جامعي خواهيم داشت.
مدير کل تبليغات اسلامي فارس تاکيد کرد: در سال جاري نيز چند مداح براي تجمع عزاداران در نظر گرفته مي شود تا هيئت ها در ساعتي مشخص در صحن حرم مطهر شاهچراغ(ع) حاضر شوند.
محمودي نژاد با بيان اينکه شيراز در روزهاي مختلف عزادراي گروهي را برپا مي کند، گفت: نمي توانيم عزاداري گروهي را مثل برخي از شهرهاي کشور برگزار کنيم زيرا سبک و سنت عزاداري در شيراز از گذشته تاکنون به گونه هاي مختلفي بود و از طرفي عزاداري گروهي و تجمع نه تنها در يک روز مشخص در سال بلکه طي چند نوبت در شيراز برگزار مي شود.
سيزدهمين اجلاس پيرغلامان سيد الشهدا(ع) بر گزار مي شود
در ادامه اين نشست، رئيس شوراي هيئات مذهبي استان فارس نيز گفت: طبق برنامه ريزي و هماهنگي انجام شده سيزدهمين اجلاس پير غلامان سيد الشهدا(ع) در شيراز برگزار خواهد شد.
مظفر مختاري تصريح کرد: تاکنون 19 کميته مشخص و فعاليت هاي اوليه در حال انجام است و در اين اجلاسيه هيئت هاي برتر مشخص خواهد شد که براي نتيجه گيري مناسب هيئت هاي عزاداري استان فارس بايد يک لوح فشرده از فعاليت هاي خود را به اين شورا ارسال کنند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فعاليت هيئت هاي عزاداري استان فارس تاکيد کرد: هفت هزار هيئت عزاداري در فارس و 700 هيئت در شيراز فعاليت خود را انجام مي دهد که در تمامي آنها افراد قابل اعتماد مشخص و فعاليت مي کنند.
رئيس شوراي هيئات مذهبي فارس در پاسخ به سئوالي، مبني بر اعلام محدوديت زماني براي حرکت هيئت هاي مذهبي در شيراز، گفت: برخي از هيئت هاي شهر شيراز فاصله بسيار زيادي را بايد طي کنند تا به حرم مطهر شاهچراغ(ع) برسند بنا بر اين نبايد براي آنها زمان عزاداري مشخص کرد.
مختاري تاکيد کرد: عزاداري براي امام حسين(ع) برگرفته از خود مردم است بنا بر اين نمي توان براي آنها ساعت تردد و عزاداري مشخص کرد.
وي افزود: اگر ساعت 23 براي پايان عزاداري مشخص شده مربوط به هيئت هاي محلي و تکايا است.
رئيس شوراي هيئات مذهبي فارس در خصوص استفاده از علم و کتل نيز گفت: برخي از اين علامت ها بر گرفته از عاشورا و اعتقادات مردم است که نمي توانيم از حضور آنها در هيئت ها جلوگيري کنيم اما با هماهنگي انجام شده به جاي استفاده از شمايل نا مشخص از عکس هاي شهدا استفاده مي شود.
مختاري تصريح کرد: هيئت هاي عزاداري نيز ملزم هستند که قبل از حرکت قرائت قرآن داشته باشند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن