محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1845770748
چرا اکران «عصبانی نیستم» به یک مسئله حیثتی برای وزارت ارشاد تبدیل شده است؟ فاتحهخوانی برای «ندا آقا سلطان» روی پرده سینمای ایران
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: چرا اکران «عصبانی نیستم» به یک مسئله حیثتی برای وزارت ارشاد تبدیل شده است؟
فاتحهخوانی برای «ندا آقا سلطان» روی پرده سینمای ایران
اکران «عصبانی نیستم» قرار است آغازگر اکران موج فیلمهای حامی فتنه باشد، در این باره شک نباید کرد که اکران «عصبانی نیستم» منجر به سیل تولیدات مرتبط با فتنه 88 خواهد شد.
سایت رجانیوز در گزارشی نوشت: ماجرا از آذر 92 آغاز شد. وقتی خانم «آنکه لویکه» نمایندهی مشهور رئیس جشنوارهی برلین برای انتخاب فیلمهای ایرانی به سیاق سالهای گذشته وارد ایران شد و البته این بار به مدد فضای تسامح و تساهل دولت یازدهم، با دست بازتر به تماشای آثار ایرانی نشست تا نزدیکترین این آثار به تفکر جشنوارهی خرشنشان را برای نمایش در فستیوال برلین انتخاب کند و در نهایت، در یکی از پرترافیکترین و شلوغترین سالهای سینمای ایران به جهت حضور کارگردانان مطرح و فیلمهای مهم، فیلم دوم یکی از کارگردانان جوان را برای نمایش در یکی از بخشهای جنبی برلین برگزید. یک فیلم سیاسی به نام «عصبانی نیستم». به گزارش رجانیوز، البته قصهی «عصبانی نیستم» کمی پیش از اینها کلید خورده بود. زمانی که کارگردان جوان این فیلم پس از ساخت فیلم «بغض» چندان موفقیتی کسب نکرد و از همین رو، تلاش نمود تا با استفاده از نمادهای سبز در پوستر فیلم خود، با وجود عدم ارتباط مضمونی، برای اثر خستهکننده و ملالآورش جاذبهای فرامتنی ایجاد کند. اما این روش هم جواب نداد و «بغض» دیده نشد. بنابراین، او ناگهان با پیروزی دولت یازدهم در انتخابات، وسوسه شد تا به ماجرای 88 سرک بکشد؛ شاید که این بار کارش دیده شود. بنابراین در نخستین گام، فیلمنامهای خنثی و اجتماعی به وزارت ارشاد دولت دهم تحویل داد و در آخرین روزهای کاری مسئولان سازمان سینمایی دولت گذشته با اصلاحاتی پروانهی ساخت فیلمش را دریافت کرد، اما در عمل، طی پروسهی تولید، با تغییر صد در صدی فیلمنامه، فیلمی سیاسی در حمایت از فتنهی 88 ساخت و حوالی آذر ماه، نسخهی نخست فیلمش را برای نمایندهی سفارت خرسنشان به نمایش گذاشت؛ شاید که این بار، بر خلاف دفعات دیگر، بذل توجهی عائد خود و فیلمش شود؛ که شد. «آنکه لویکه» کهنهکار، روایت او را از «ایران» پسندید. سرزمینی که مردمانش برای امرار معاش نه یک کلیه، که هر دو کلیهی خود را میفروشند، سرزمینی که همه از هم میدزدند، ریشوهای طالبانمأب حق سایر مردم را پایمال میکنند و البته جوانانش یا در دانشگاه به خاک و خون کشیده شدهاند و یا در زندانند و یا ول معطل و در پی دریافت مجوز!
سکانس فاتحه خوانی بر مزار «ندا آقا سلطان» در فیلم «عصبانی نیستم» فیلم «آنکه لویکه» را گرفت و او میان آن همه فیلم، «عصبانی نیستم» را پسندید. با همان سکانس مشهور اعدامش در ملأ عام، با همان سکانس صریحش دربارهی «ندا آقا سلطان» و فاتحهخوانی بر سر مزار او در خیابان، با همان دیالوگ صریح ستاره (باران کوثری) خطاب به نوید (نوید محمدزاده) که وقتی از مهاجرت حرف میزند، پاسخ میگیرد: «چرا ما بریم، اینا (حکومت) برن...»، با همان سکانس دانشگاه که «نوید» جمهوری اسلامی را با حکومت امیرالمومنین مقایسه میکند و میگوید: «علی در حکومتش زندانی سیاسی نداشت...»... اما با وجود همهی این ویژگیهای مثبت، «عصبانی نیستم» یک ایراد اساسی هم داشت. «فیلم» نبود. «بیانیه» بود و فیلمساز حرفش را به گلدرشتترین حالت ممکن بیان کرده بود. بنابراین، فیلم در بخش رقابتی جشنوارهی «برلین» پذیرفته نشد و در بخش غیررقابتی «پانوراما» به نمایش درآمد. در همین روزها، کم کم زمزمههایی مبنی بر حمایت فیلم از فتنه در رسانهها شکل گرفت؛ اما از انجا که فیلم دیده نشده بود، نمیشد پیرامون آن قضاوت کرد. با این وجود، رایزنیها آغاز شد و نگرانی از فیلم به مسئولان سازمان سینمایی منتقل گردید. در مقابل، مسئولان سازمان سینمایی هم قول دادند و گفتند که که فیلم در حال اصلاح است و «عصبانی نیستم» از یک فیلم سیاسی به یک فیلم اجتماعی تبدیل شده است. بنابراین با این پاسخ، موقتا غائله پایان یافت و همه چیز به نمایش فیلم موکول شد. هر چند که اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس، برای اتمام حجت، هشدارهای لازم را به صورت رسانهای و غیر رسانهای به اطلاع وزارت ارشاد رساندند. اما در نخستین اکران فیلم در جشنوارهی سی و دوم فجر، عیار صداقت مسئولان سازمان سینمایی مشخص شد؛ چرا که فقط پایان فیلم «عصبانی نیستم» (سکانس اعدام) اصلاح شده بود و نود درصد ارجاعات آن به فتنه، هنوز باقی مانده بود. از کتک زدن بسیجی روی پرده گرفته تا رنگ سبز پاشیدن به ماشین استادی که او را «دکتر قلابی» میخوانند و کات زدن تصویر تراکتهای فروش کلیه به عکس مقام معظم رهبری و شعار اقتصادی سال 92. و اینها تنها بخشی از موارد سیاسی فیلمی بود که به زعم مسئولان سازمان سینمایی، به یک فیلم اجتماعی تبدیل شده بود. با عیان شدن موضع وزارت ارشاد به عنوان حامی قسم خوردهی «عصبانی نیستم»، اعتراضات قانونی جدیتر شد. چنانکه کمیسیون فرهنگی مجلس وارد گود شده و به اکران فیلمهای حامی فتنه روی پردهی سینمای ایران اعتراض کرد. نتیجه آنکه بالاخره قانون بر بیقانونی پیروز شد و فیلمی که هیچ یک از فاکتورهای قانونی را در فرآیند ساخت و اکران رعایت نکرده بود، با اعلام رضایت کارگردان فیلم از داوری در بخش رقابتی جشنواره بیرون کشیده شد و با وجود نامزدی در پنج رشته، نتوانست سیمرغی در اختتامیه دریافت کند. اما این اعلام رضایت، رایگان صورت نگرفته بود. چنانکه تشکرهای پیدرپی «ایوبی» از کارگردان این فیلم در هر تریبون علنی و غیر علنی و اتفاقات بعدی در ماههای آینده، ماهیت برخی از این توافقات پشت پرده را آشکار ساخت. اما این پایان کار نبود. «عصبانی نیستم» در یک دهنکجی آشکار به قانون و البته به وزارت ارشاد، حتی همان اصلاحات مصوب حداقلی را هم در نسخهی ارسالی به جشنوارهی برلین رعایت نکرد و با نسخهی کامل روی پردهی کشور خرسنشان رفت تا کارگردان و بازیگران فیلم شاید با طراحی لباس خاصشان روی فرش قرمز برلین، از کلیه فروشی مردم ایران به نان و نوایی برسند، از نداری یک جوان بگونید و با یوروهای ژرمنها، دارا شوند، از جهنم ایران بگویند که شاید چند روزی بیشتر مهمان «بهشت» مفروضش در آلمان شوند؛ و چه تجارت کثیفی است تجارت «وطن فروشی» و «حراج آبروی مردم نزد بیگانه»! خلاصه چند ماهی گذشت تا اینکه بحث اکران «عصبانی نیستم» دوباره به نقل محافل سینمایی تبدیل شد و ثابت شد که وزارت ارشاد در اکران این فیلم، جدی است. هر چند که دوباره وعدهی تبدیل فیلم از یک اثر سیاسی به یک فیلم «اجتماعی» رسانهای شد تا از اعتراضات کاسته شود. اما منتقدین اکران فیلمهای حامی فتنه که یک بار با همین وعده، راضی به حضور فیلم در جشنواره شده بودند، ترجیح دادند تا این بار، دل به «صداقت امتحان شده»ی مسئولان دولت راستگویان نبندند و با استفاده از اهرمهای قانونی نظارتی، مانع اکران فیلم شوند. حالا این روزها، خبر میرسد وزارت ارشاد قصد طغیان در برابر نهادهای قانونی از جمله مجلس و قوهی قضائیه را دارد و حتی با وجود اعلام حوزهی هنری، شهرداری تهران و بنیاد مستضعفان مبنی بر عدم تخصیص سینما به «عصبانی نیستم» در صورت اکران، میخواهد به هر نحو ممکن، این فیلم را به نمایش عمومی درآورد. گزارهای که نشان میدهد اکران «عصبانی نیستم» به یک امر حیثیتی برای وزارت ارشاد تبدیل شده است. واقعیت این است که «ایوبی» و مردان سازمان سینمایی، در آزمون صداقتسنجی سینماگران نمیخواهند بازنده باشند. آنان به شبهروشنفکران سینمای ایران «قول» دادهاند و باید پای «قول» خود بأیستند. آنان خود را نزد طیف خاصی از سینماگران به واسطهی قولهای رئیسجمهور در مناظرههای انتخاباتی مسئول میدانند و نمیتوانند وعدهی «فضای باز» خود را به سینماگران فراموش کنند. در چنین شرایطی، سینماگران هم به سیاق همیشگی، برای اثبات میزان وفاداری مدیری که وعدهی «فضای باز» داده است، تندترین و غیر قابل اکرانترین موضوعات خود را روی میز گذاشتهاند و از «ایوبی» توقع اکران دارند. و مگر همین کار را پیش از این با مرحوم «سیفالله داد» که با ژست «آزادی» بر اریکهی سینمای ایران تکیه زده بود، نکردند؟ مگر غیراخلاقیترین مضامین در همین سالها روی پرده جاخوش نکرد؟ مگر سکانس تجاوز یک زن به یک زن دیگر در فیلم «زندان زنان» بدون هر گونه درجهبندی سنی، تحت لوای همین وعدهی آزادی اکران نشد؟ چنانکه در نهایت «سیفالله داد» با رفتن «عطاالله مهاجرانی» رفتنی شد و سابقهی درخشان فیلمسازی خود را با یک وعدهی توخالی خراب کرد. یا حتی مگر سینماگران شبهروشنفکر همین ترفند را در مقابل ژست «رفع توقیف»های ماههای نخست «شمقدری» به کار نبستند تا آنجا که او چند سال بعد در برابر اعتراضات گسترده به موج فیلمهای خیانت، مجبور شد در چندین گفتگوی رسانهای اعتراف کند که برخی سینماگران از اعتماد او سوءاستفاده کردند و هر چه خواستند ساختند. حالا همین ماجرا در حال تکرار است. تا بوده همین بوده است. سینماگران شبهروشنفکر منتظرند «ایوبی» وعدههای خود را عملی کند. آنان این بار به خط قرمز نظام یعنی «فتنهی 88» یورش بردهاند و منتظر پاسخ «الوعده وفا»ی ایوبی هستند. «عصبانی نیستم» هم فقط آغاز راه و یک نماد است. نماد یورش اولیه به ارزشهای نظام که در صورت اکران، میتواند پیام هجوم همهجانبه به آن را مخابره کند. شبهروشنفکران بر خلاف ادعاهای گاه به گاه خویش مبنی بر «مهاجرت در صورت توقیف فیلمهای خود» و «فروختن حق پخش فیلمشان به بیبیسی فارسی» و «هیچ فیلمی در کمد نخواهند ماند»، خوب میدانند «اکران» در جمهوری اسلامی یعنی چه. اکران در «جمهوری اسلامی» یعنی گرفتن مجوز پخش یک فیلم در قطارهای مسافربری هنگامی که خانوادهای مشغول سفر زیارتی به مشهد هستند؛ یعنی دریافت مجوز پخش یک فیلم در اتوبوس در مسیر «اسالم-خلخال» و «زابل به زاهدان». یعنی فروش فیلم حامی فتنه کنار نیاز یومیهی مردم در سوپرمارکتها. یعنی دیده شدن میلیونی. چرا آنها باید این امکان را از دست دهند؟ اکران «عصبانی نیستم» قرار است آغازگر اکران موج فیلمهای حامی فتنه باشد. شک نباید کرد که اکران «عصبانی نیستم» منجر به سیل تولیدات مرتبط با فتنهی 88 خواهد شد. چنانکه این سیل در خارج از کشور با تولید سه اثر در یک سال، («گلاب»، «رز سرخ» و «رقصندهی بیابان») آغاز شده است و با اکران «عصبانی نیستم» در داخل ایران نیز ادامه خواهد یافت. چنانکه در سال 78 این اتفاق افتاد و منجر به تولید جریانی از فیلمهای مرتبط با وقایع 18 تیر 78(از جمله «اعتراض»، «مرد بارانی»، «نسل سوخته»، «متولد ماه مهر» و ...) گردید. با این توصیفات، اینکه «ایوبی» چه تصمیمی میگیرد، فرع ماجراست. «ایوبی» در کشاکش «قول»هایی که داده گیر کرده است. او روزهای سختی را میگذراند. استاد سابق دانشگاه امام صادق (ع)، باید میان «اصول» و «خط قرمز»ها و رضایت سینماگران «شبهروشنفکر» یکی را انتخاب کند. سرنوشت «شمقدری» و «سیفالله داد» هم پیش روی اوست. مدیرانی که با ژست «فضای باز فرهنگی» آمدند و نتوانستند پای همهی هزینههای این «ژست»، ایستادگی کنند. از یک طرف «راه طی شده» در برابر اوست و از طرف دیگر سینماگرانی که تهدید کردهاند در صورت عدم وفای به عهد «ایوبی»، راهی خارج شده و آثارشان را برای پخش از برنامهی «آپارات» به «بیبیسی» فارسی خواهند فروخت و همه جا از «ایوبی» در رسانهها انتقاد خواهند کرد. در نتیجه، راستش را بخواهید ماجرا برای رئیس سازمان سینمایی و استاد سابق دانشگاه امام صادق (ع)، «حیثیتی» شده است. اصل ماجرا، اما کمی دورتر از سازمان سینمایی و اتاق کار «ایوبی» رقم میخورد. آنجا که عدهای برای آرامش فضا، تن به اکران نسخههای ظاهراً اصلاح شده میدهند و تصور میکنند که ماجرا تمام شده است. در حالی که «عصبانی نیستم» در صورت اکران، در سینمای ایران تکثیر خواهد شد. این یک پیشگویی نیست؛ این گزاره نتیجهی رصد یک «راه طی شده» است. آیا سینمای ایران دوباره این راه طی شده را خواهد پیمود؟ مطلب فوق مربوط به سایر رسانه ها می باشد وخبر گزاری فارس صرفا آن را باز نشر کرده است بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی انتهای پیام/
93/08/03 - 10:10
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]
صفحات پیشنهادی
چرا برای اکران این فیلمها مانعتراشی شد؟/آنچه بر «دایره مینا» و «بانو» و «آژانس شیشه
چرا برای اکران این فیلمها مانعتراشی شد آنچه بر دایره مینا و بانو و آژانس شیشهای و گذشت فرهنگ > سینما - سینمای ایران از سالهای دور تا همین روزها شاهد کنار گذاشتن مقطعی برخی از فیلمها بوده که وقتی هم به نمایش عمومی درآمدند آب از آب تکان نخورد و هیچ فاجکیهان: چرا وزارت ارشاد به کیهان و روزنامه وطن امروز یارانه نمی دهد؟
کیهان چرا وزارت ارشاد به کیهان و روزنامه وطن امروز یارانه نمی دهد تاریخ انتشار يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸ ۵۰ روزنامه کیهان با بازانتشار مطلب روزنامه جوان در باره یارانه مطبوعات نوشته است در لیست روزنامههایی که در صدر فهرست یارانه قرار گرفتهاند جای خالی روزنامه&zwnjدر آستانه اکران عمومی و در روز جهانی کودک وزیر ارشاد به تماشای فیلم «کاغذ خروس نشان» نشست
در آستانه اکران عمومی و در روز جهانی کودکوزیر ارشاد به تماشای فیلم کاغذ خروس نشان نشستوزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از تماشای فیلم کاغذ خروس نشان گفت سینما یکی از راههای خوب نشان دادن مشکلات کودکان در سراسر جهان است بنابراین باید در جهت حمایت از حقوق کودکان بیشتر مورد استفاده قرسامان سالور در گفتوگو با فارس: اکران «آمین خواهیم گفت» در «هنر و تجربه»/ به حرفمان در قبا
سامان سالور در گفتوگو با فارس اکران آمین خواهیم گفت در هنر و تجربه به حرفمان در قبال ارشاد عمل کردیمکارگردان فیلم سینمایی آمین خواهیم گفت از اکران این فیلم در گروه هنر و تجربه خبر داد سامان سالور کارگردان سینمای ایران در گفتوگو با خبرنگار سینمایی فارس درباره فعالیتهای این«علی فریدونی» مدیر کل مجامع وزارت ارشاد شد/ معارفه هفته آینده
علی فریدونی مدیر کل مجامع وزارت ارشاد شد معارفه هفته آیندهعلی فریدونی به عنوان مدیر کل مجامع تشکلها و فعالیتهای فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس علی فریدونی به عنوان مدیر کل مجامع تشکلها و فعالیتهای فرهنگی وزارت فرهنوعده معاون پارلمانی وزارت ارشاد برای اکران دو فیلم
وعده معاون پارلمانی وزارت ارشاد برای اکران دو فیلم معاون پارلمانی وزیر ارشاد با اشاره به نامه رییس کمیسیون فرهنگی به وزیر ارشاد برای جلوگیری از اکران چند فیلم سینمایی تاکید کرد که نگرانیها در مورد این فیلمها برطرف شده و فیلمهای قصهها و من عصبانی نیستم در نوبت اکران قرارمعاون وزیر ارشاد خبر داد اجرای پروژهای با موضوع «اشاعه فرهنگ وقف قرآنی» در وزارت ارشاد
معاون وزیر ارشاد خبر داداجرای پروژهای با موضوع اشاعه فرهنگ وقف قرآنی در وزارت ارشادمعاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرای پروژه اشاعه فرهنگ وقف قرآنی و راههای رسیدن به آن در کمیسیون تبلیغ و ترویج این وزارتخانه خبر داد به گزارش خبرنگار فعالیتهای قرآنی خبرگزاریمقام وزارت ارشاد: برای اکران آمدم نه توقیف
مقام وزارت ارشاد برای اکران آمدم نه توقیف رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به اینکه شاید فیلم عصبانی نیستم باز هم درگیر اصلاحات شود تاکید کرد که برای اکران فیلمها آمده است نه توقیف آنها خبرگزاری ایسنا رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به اینکه شاید فیلم عصبانی نیستچرا آنقدر سعه صدر نداریم که مانع اکران «قصهها» نشویم؟ / نشستی تحلیلی بر نگاه اجتماعی بنیاعتماد
چرا آنقدر سعه صدر نداریم که مانع اکران قصهها نشویم نشستی تحلیلی بر نگاه اجتماعی بنیاعتماد فرهنگ > سینما - دغدغههای اجتماعی سینمای رخشان بنیاعتماد در نشستی با حضور دکتر نعمتالله فاضلی جامعهشناس و جواد طوسی منتقد با سابقه فیلم بررسی شد سیدعبدالجواد موسویمطهری: تصمیمگیرنده نهایی اکران فیلم ها وزارت ارشاد است
مطهری تصمیمگیرنده نهایی اکران فیلم ها وزارت ارشاد است عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه نمایندگان نمیتوانند دستور دهند فیلمی اکران شود یا نشود تصریح کرد هر مقدار هم فیلمهای مورد مناقشه اصلاح یا بخشهایی از آن حذف شود نظر افرادی که حساسیت بیش از حد نسبت به حوادث سال 88چرا وزارت ارشاد از تکخوانی زنان حمایت میکند؟
چرا وزارت ارشاد از تکخوانی زنان حمایت میکند بسیج دانشجویی 40 دانشگاه کشور در نامه سرگشادهای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به تکخوانی زنان در کشور اعتراض کردند به این مطلب امتیاز دهید به گزارش جام نیوز به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران در بخش از این نامه آمده استکیهان: چرا وزارت ارشاد به ما و روزنامه وطن امروز یارانه نمی دهد؟
کیهان چرا وزارت ارشاد به ما و روزنامه وطن امروز یارانه نمی دهد فرهنگ > رسانه - روزنامه کیهان با بازانتشار مطلب روزنامه جوان در باره یارانه مطبوعات نوشته است در لیست روزنامههایی که در صدر فهرست یارانه قرار گرفتهاند جای خالی روزنامههای اثرگذار جبههسعید حدادیان در گفتوگو با فارس: همایش «سوختگان وصل» به حمایت فرهنگی نیاز دارد/ گله از وزارت ارشاد
سعید حدادیان در گفتوگو با فارس همایش سوختگان وصل به حمایت فرهنگی نیاز دارد گله از وزارت ارشاددبیر مایش سوختگان وصل گفت حدود یکسال گذشته نامهای را برای دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این وزارتخانه ارسال کرده بودم اما هنوز جوابی دریافت نکردهام سعید حدادیان مداح و شاعرمدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد: چراغ تئاتر با فروش نفت عجین نشود / جای خالی تئاتر خیابانی در دانشگاهها
مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد چراغ تئاتر با فروش نفت عجین نشود جای خالی تئاتر خیابانی در دانشگاههامدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت باید به گونهای برنامهریزی کرد که چراغ تئاتر با فروش نفت عجین نشود به گزارش خبرگزاری فارس از مریوان حسین طاهری شنبه شب دنتایج آزمون «قرآن و عترت» وزارت ارشاد اعلام شد
نتایج آزمون قرآن و عترت وزارت ارشاد اعلام شدنتایج دوازدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد که طبق برخی از اقوال بیش از نیمی از شرکتکنندگان در این آزمون موفق به کسب حد نصاب نمره شدهاند به گزارش خبرگزاری فارس آزمون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشادبا حضور یدالله بهتاش نشست «چراغ هدایت» ویژه بانوان مداح برگزار میشود
با حضور یدالله بهتاشنشست چراغ هدایت ویژه بانوان مداح برگزار میشودیدالله بهتاش رئیس شورای عالی قشر سازمان بسیج مداحان در نشست چراغ هدایت که ویژه بانوان مداح در روز چهارشنبه 30 مهر ماه برگزار میشود درباره اخلاق مداحی میگوید به گزارش خبرگزاری فارس همزمان با نزدیک شدن به ایام سمعاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: درک پیامهای قرآنی زندگی بهتری را برای انسان رقم میزند
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درک پیامهای قرآنی زندگی بهتری را برای انسان رقم میزندمعاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت درک پیامهای قرآنی زندگی بهتری را برای انسان رقم میزند به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارش-
گوناگون
پربازدیدترینها