تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):همان گونه كه قوام جسم، تنها به جانِ زنده است، قوام ديندارى هم تنها به نيّت پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806907567




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در پرتو عشق به حسين(ع) جوانان را به عبادت دعوت کنيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ آبان ۱۳۹۳ (۱۳:۱ب.ظ)
مدير حوزه علميه قم: در پرتو عشق به حسين(ع) جوانان را به عبادت دعوت کنيم بايد با جوانان مرتبط باشيم و آنها را با معارف دين و اهل بيت (ع) آشنا نماييم زيرا اگر ما جوانان را رها کنيم و از آنان غافل شويم، دشمن به دنبال جذب آنها خواهد بود.
به گزارش خبرگزاري موج،آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري در حاشيه درس خارج فقه خود به موضوع اهميت تبليغ و ضرورت ارتباط روحانيون با جوانان پرداخت واظهار داشت: يکي از فرصت‏هاي بسيار ارزشمندي که در اختيار روحانيت و طلاب علوم ديني قرار گرفته، حضور در عرصه‏هاي تبليغي مي باشد.
*از فرصت هاي ماه محرم، به خوبي استفاده کنيم
وي با اشاره به اين که امروز، فرصت هاي بي نظير و بي بديلي براي تبليغ دين خدا در اختيار داريم، اظهار داشت: ماه محرّم؛ ماه شور، پاکي، عشق و ارادت به سيد و سالار شهيدان؛ حضرت ابا عبدالله الحسين(ع) است؛ به اين معنا مردمي که شايد به خاطر تنبلي نه دين ستيزي، سر سازش با نماز و امثال آن نداشته باشند در ماه محرم با شور و شوق به عزاداري مي‏پردازند؛ بنابراين اين ماه فرصت بسيار مناسبي براي تبليغ است و بايد از اين فرصت‏ها استفاده کرد و به تبيين معارف الهي پرداخت.
مدير حوزه هاي علميه ادامه داد: امروز عزاداري ها با شور و شوق بر پا مي‏شود؛ اما برخي نسبت به نماز کم اهميت هستند؛ لذا بايد سعي شود در اين ماه، معارف الهي براي مردم تبيين شود که در اين رابطه مي‏توان به سيره معصومين(ع) اشاره کرد که در حساس ترين لحظات هم از عبادت خصوصاً نمازشان غافل نشده‏اند.
امام جمعه قم به روايتي اشاره کرد و گفت: در اين حديث آمده است: «الْحَسَنُ بْنُ مُحَمَّدٍ الدَّيْلَمِيُّ فِي الْإِرْشَادِ قَالَ: كَانَ عَلِيٌّ ع يَوْماً فِي حَرْبِ صِفِّينَ- مُشْتَغِلًا بِالْحَرْبِ وَ الْقِتَالِ- وَ هُوَ مَعَ ذَلِكَ بَيْنَ الصَّفَّيْنِ يُرَاقِبُ الشَّمْسَ- فَقَالَ لَهُ ابْنُ عَبَّاسٍ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ مَا هَذَا الْفِعْلُ- قَالَ أَنْظُرُ إِلَى الزَّوَالِ حَتَّى نُصَلِّيَ فَقَالَ لَهُ ابْنُ عَبَّاسٍ- وَ هَلْ هَذَا وَقْتُ صَلَاةٍ- إِنَّ عِنْدَنَا لَشُغُلًا بِالْقِتَالِ عَنِ الصَّلَاةِ- فَقَالَ (ع) :«عَلَى مَا نُقَاتِلُهُمْ إِنَّمَا نُقَاتِلُهُمْ عَلَى الصَّلَاةِ/ اميرالمؤمنين علي (ع) در جنگ صفين در حال جهاد با دشمن به آسمان نگاه مي‏کردند، ابن عباس عرض کرد: آقا براي چه به آسمان نگاه مي‏کنيد؟ حضرت (ع) فرمودند: مي‏خواهم ببينم آيا ظهر شده نماز بخوانم يا نه، ابن عباس عرض کرد: ما در گيرو دار جنگ و قتال با دشمن هستيم، اکنون وقت نماز نيست، حضرت (ع) فرمودند: ما به خاطر نماز با اين ها مي‏جنگيم.
*با استفاده از بستر محرم، بُعد عبادي مردم را تقويت کنيم
معاون جامعه مدرسين، يادآور شد: امام حسين(ع) نيز در ظهر عاشورا از نماز اول وقت غافل نشدند و نه تنها به ياد نماز بودند؛ بلکه نماز خود را با جماعت خواندند؛ لذا ما طلبه‏ها بايد سعي کنيم در دهه عاشورا که از يک طرف، بستر و فضا و از طرف ديگر دل‏هاي مردم آماده مي‏باشد، قلوب آنان را بيش از پيش با حسين بن علي(ع) پيوند دهيم، که اگر اين پيوند عميق بر قرار شود، در پرتو عشق و ارادت به امام حسين(ع)، بُعد عبادي آنها هم تقويت خواهد شد.
عضو خبرگان رهبري تأکيد کرد: بايد از بستر فراهم شده محرم، عاشورا و دلدادگي مردم به أبا عبدالله الحسين(ع) به نحو احسن استفاده و عشق سرشار مردم، به سوي معارف الهي سوق داده شود.
اين استاد حوزه علميه قم خاطرنشان ساخت: طلاب بايد سعي در ارائه رفتار مناسب داشته باشند؛ چراکه تأثير رفتار و عمل، بيش از خوب سخنراني کردن است.
*طلاب قمي، سفير حوزه در مناطق تبليغي مي باشند
آيت الله حسيني بوشهري تصريح کرد: طلبه‏اي که از قم و از کنار بارگاه کريمه اهل بيت(ع) به يک مکان دور افتاده مي‏رود، سفير حوزه علميه قم است؛ لذا بايد سعي کند رفتاري دون شأن روحانيت از او سر نزد.
وي با اشاره به روايتي از امام صادق(ع)، اظهار داشت:پيشواي ششم شيعيان در اين روايت فرموده اند: «كونوا دعاة الناس بغير ألسنتكم»؛ ممکن است کسي سخنران خوبي نباشد، ولي رفتار او به دل بنشيند و مردم با رفتاري که از او ببينند مريد اسلام و دين گردند.
مدير حوزه هاي علميه با بيان اين مطلب که محتواي مطالب در منابر بسيار مهم است، ابراز داشت: طلاب سعي کنند به مطالب مربوط به سيره ائمه معصومين(ع)؛ خصوصاً امام حسين(ع) و اصحاب ايشان و تطبيق آن بر زندگي مردم و جامعه، بيشتر توجه کنند.
*نيازسنجي منطقه اي، يکي از نيازهاي تبليغ است
امام جمعه قم افزود: همچنين بايد نيازهاي تبليغي محل تبليغ نيز سنجيده شود تا مبلّغ، برنامه هاي خود را مطابق با نيازهاي آنجا تنظيم کرده و مطالبي را بگويد که مورد نياز آن منطقه باشد.
معاون جامعه مدرسين حوزه علميه قم يادآور شد: اين نکته را هم بايد توجه داشته باشيد که در سخنراني‏هاي خود حتماً از آيات و روايات استفاده کنيد؛ چراکه منبرهايي که مستند به قرآن و احاديث معصومين(ع) باشد، تأثير گذارتر است.
عضو خبرگان رهبري به ضرورت توجه به شيوه بيان مطالب پرداخت و گفت: يک سخنران بايد به گونه‏اي سخن بگويد که جاذبه ايجاد کند؛ لذا بايد با اسلوب و شيوه‏هاي فن بيان و سخنراني آشنا باشيد و مهارت‏هاي تبليغي را ياد بگيريد و آنها را تقويت کنيد تا بتوانيد خوب سخن بگوييد و جاذبه ايجاد کنيد.
*تأکيد بر ارتباط با نسل جوان!
اين استاد حوزه علميه قم ارتباط با نسل جوان را بسيار مهم دانست و خاطرنشان کرد: آينده جامعه به دست نسل جوان است، لذا بايد با جوانان مرتبط باشيد و آنها را با معارف دين و اهل بيت (ع) آشنا کنيد؛ چراکه اگر ما جوانان را رها کنيم و از آنان غافل شويم، دشمن به دنبال جذب آنها خواهد بود و اين عزيزان به دشمنان دين و اهل بيت(ع) پناه خواهند برد؛ کما اينکه هم اکنون مشاهده مي‏شود که بسياري از جوانان ما جذب گروهاي گمراه و ضالّه‏اي مثل شيطان پرستان، بهائيت و... شده‏اند؛ لذا بايد نسبت به نسل جوان حساس و ارتباط ويژه‏اي با آنان داشته باشيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن