تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819861738




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

متخلفان جايي براي طبابت در کشور نخواهند داشت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ آبان ۱۳۹۳ (۱۰:۲۱ق.ظ)
متخلفان جايي براي طبابت در کشور نخواهند داشت دکتر هاشمي گفت: اجراي کتاب جديد تعرفه گذاري نسبي خدمات سلامت اقدامي درست و در مسير اخلاق و صيانت از ارزش هاي اخلاقي و خدمات ارزشمند پزشکان است.
به گزارش خبرگزاري موج، وزير بهداشت در دومين روز از دهمين اجلاس روساي دانشگاه هاي علوم پزشکي اظهار کرد: منافع جامعه پزشکي تنها از اين مسير واقعي کردن تعرفه هاي سلامت محقق مي شود و اگر در اين شرايط خاص بتوانيم اين اقدام موثر را انجام دهيم، کمک بزرگي به سلامت مردم و جامعه پزشکي کرده ايم و در عين حال منافع جامعه پزشکي را در درازمدت بهتر تضمين خواهيم کرد.
دکتر سيد حسن هاشمي در ادامه اذعان کرد: در اين صورت با آبروي بيشتري مي توانيم درخواست کنيم که اعتبارات حوزه سلامت، توسط دولت و مجلس شوراي اسلامي در آينده بيشتر حمايت شود.
به گفته وزير بهداشت باور همه جامعه پزشکي بايد اين باشد که اجراي کتاب جديد تعرفه گذاري نسبي خدمات سلامت اقدامي درست و در مسير اخلاق و صيانت از ارزش هاي اخلاقي و خدمات ارزشمند پزشکان است.
وي با اشاره به اين که در عين حال شيطنت هايي در اجراي اين طرح وجود خواهد داشت، تاکيد کرد: در اين راستا به لحاظ پيشگيري از اين شيطنت ها، حوزه هايي مثل سازمان نظام پزشکي و انجمن هاي علمي تخصصيبايد بيش از پيش در جهت همکاري در اجراي کتاب تعرفه ها تقويت شوند. چون همه ما دريک مسير قرار داريم ضمن اين که هماهنگي بين روساي دانشگاه ها و مسؤولان سازمان نظام پزشکي در اجراي هر چه بهتر اين طرح بسيار ضروري است.
به گفته وزير بهداشت، روساي دانشگاه هاي بزرگ بخصوص در تهران مسئوليت سنگين تري در اجراي طرح دارند و بايد اطلاع رساني وسيع در حوزه اجراي کتاب جديد ارزش گذاري نسبي خدمات سلامت انجام دهند. ضمنا تمام گروه ها و مديرگروه هاي دانشگاه ها را بايد در اين زمينه توجيه کرد.
دکتر هاشمي با اشاره به اين که براي جلوگيري از برخي تخلفات افرادي که مورد اعتماد جامعه پزشکي و مردم هستند را بايد واسطه قرار داد که ابتدا از مسير تذکر تخلف ها را کاهش دهند، خاطرنشان کرد: در استان ها نيز از طريق اطلاع رساني رسانه ها بخصوص صداو سيما بايد فضاي مثبتي ايجاد شود تا تخلف ها کاهش يابد.
وزير بهداشت در ادامه توضيح داد: دو هفته آينده زمان طلايي براي اطلاع رساني در مورد کتاب جديد ارزش گذاري نسبي خدمات سلامت است. هرچند برخورد با برخي تخلف هاي غير قابل پيشگيري نيز ضروري است و باعث اعتبار نظام پزشکي و دانشگاه ها خواهد شد. ضمن اين که افراد شريف جامعه پزشکي در خلوت خود ما را به خاطر اين برخوردها تحسين مي کنند.
به گفته دکتر هاشمي حمايت انجمن ها و روساي بيمارستان هاي خصوصي را در اين راستا نبايد از دست داد. براي برخي از تخلف ها که زبان نصيحت نمي پذيرند، برخورد جدي تري صورت گيرد و اين متخلفان نبايد جايي براي طبابت در کشور داشته باشند. اين برخوردها براي متخلفان در دانشگاه ها از جمله روساي گروه ها، اعضاي بوردها و روساي بخش ها شديدتر خواهد بود.
وي با بيان اين که وزارت بهداشت به اين حرکت اعتقاد راسخ دارد و هيچ موضوعي به اين اندازه اهميت نخواهد داشت، ادامه داد: در اين صورت آينده بهداشت و درمان کشور درون ريلي ميافتد که مشکلات مردم به نحو شايسته اي برطرف شود و گرنه طرح تحول سلامت به سرانجام نخواهد رسيد.
دکتر هاشمي گفت: بيمه هاي تکميلي، قوه قضاييه و سازمان مالياتي کشور درکنار ما هستند همچنان که مسؤولان صدا و سيما و مابقي رسانه ها نيز اعلام آمادگي کرده اند که از اين طرح حمايت مي کنند. صدا و سيما و رسانه ها در ايجاد فضاي مثبت تلاش کنند که تخلف در اين زمينه قبيح شمرده شود و تعداد شکايات مردم از تعرفه هاي غير واقعي کاهش يابد.
وزير بهداشت در پايان سخنانش افزود: دولت در عين گرفتاري هاي اقتصادي از اعتبارات اين طرح حمايت کامل کرده است. در عين حال ادعا نداريم که حرکتمان در اين مسير کامل است و سه ماه بعد از اجراي کتاب بايد بازنگري ها مجددا آغاز شود. با اين حال مسير قانوني و درست همين است و اميدواريم ظرف يک دوره 3 تا 5 ساله به مرزي برسيم که همه جامعه پزشکي و مردم از اجراي کتاب جديد ارزش گذاري نسبي خدمات سلامت رضايت کامل داشته باشند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن