تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از به زبان آوردن سخنان زشت بر حذر باش. زیرا فرومایگان را گرد تو جمع می کند و گرانم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804932350




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش ورود گردشگران به ايران نويددهنده امينت داخلي در کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ آبان ۱۳۹۳ (۹:۱۸ق.ظ)
افزايش ورود گردشگران به ايران نويددهنده امينت داخلي در کشور است معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري روند رو به رشد ورود گردشگران به کشور را نويددهنده امنيت داخلي در ايران دانست.
به گزارش خبرگزاري موج، مسعود سلطاني فر معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري که براي شرکت در مراسم رونمايي از لوح يادبود ثبت جهاني شهر سوخته به استان سيستان و بلوچستان سفر کرده است، (پنج شنبه اول آبان ماه) در نشست کارگروه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اين استان در سالن اجتماعات استانداري حضور يافت.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي در اين نشست با اشاره به اينکه از مجموع 1250 ميليارد دلار درآمد کشورهاي جهان از گردشگري در سال 2013، سهم جمهوري اسلامي ايران فقط نيم درصد بوده است، يادآور شد: ايران ازجمله کشورهاي پرجاذبه با اماکن و ابنيه ها و محوطه هاي مختلف باستاني، تاريخي وفرهنگي است و بايد حداقل سه درصد درآمد بخش گردشگري جهان را به خود اختصاص دهد، اين در حالي است که در سال 92 فقط شش ميليارد دلار درآمد از بخش گردشگري نصيب کشور شده است.
معاون رئيس جمهور تصريح کرد: سال گذشته کمتر از 400 ميليارد تومان در حوزه زيرساخت هاي گردشگري هزينه شده است اما با آغاز سال جديد ما شاهد خروج گردشگري از حالت رکود بوديم بطوريکه دومين قطارگردشگري با گردشگراني از 14 کشور مختلف وارد ايران شد.
وي روند رو به رشد ورود گردشگران به ايران را نويد دهنده امنيت داخلي در کشور دانست و اضافه کرد: رويکرد خوب دولت وتاکيد رييس جمهوري به بخش گردشگري باعث رونق اين بخش شده وبسياري ازگردشگران خارجي که به کشورهايي مانند مصر، سوريه، عراق، ترکيه وبرخي کشورهاي ديگر منطقه سفر مي کردند اکنون به دليل نبود امنيت دراين کشورها، گردشگران فرهنگي به ايران سفر مي کنند.
سلطاني فر با اشاره به اينکه، ايران ازنظر ارزاني هزينه هاي سفر گردشگري دررتبه نخست منطقه قرار دارد، ادامه داد: اين مساله مورد توجه گردشگران خارجي قرار گرفته است، ايران هم براي مردم اروپا که تمايل به کويرگردي وبوم گردي دارند وهم براي گردشگران مسلمان وعرب که تمايل به سفر به مناطق سرسبز وجنگل و دريا دارند بسيار مناسب وجذاب است وزمينه لازم براي سفر تمامي گردشگران جهاني فراهم شده است.
معاون رئيس جمهور تصريح کرد: گردشگري سلامت از ديگر زمينه هاي ورود روزافزون گردشگران به کشور است، به برکت انقلاب اسلامي و تلاش هايي که در اين زمينه انجام شده بسياري ازاعمال جراحي و درمان هاي سخت وخدمات بهداشتي درماني در ايران صورت مي گيرد و به دليل تعداد بسياري ازاتباع کشورهاي عربي وآسياي ميانه، ايران را به عنوان مقصد گردشگري سلامت خود انتخاب مي کنند.
رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ادامه داد: جاذبه هاي مذهبي، توريسم حلال، وجود سه هزار کيلومتر نوار ساحلي جنوب، هزاران اثر تاريخي، فرهنگي و طبيعي از ديگر زمينه هاي توسعه گردشگري در کشور است بطوريکه مناطق بکر و کم نظيري مانند کوه هاي مينياتوري، شن هاي طلايي، درياي فيروزه اي و رقص دلفين ها بدون دخالت انسان که تنها سه يا چهار نقطه در دنيا از آن بهره مند هستند، در ايران از جمله سيستان و بلوچستان وجود دارد.
وي توسعه هتل هاي چهار و 5 ستاره را از برنامه هاي پيش بيني شده براي افق 1404 دانست و افزود: از هزار و 100 هتل موجود در کشور حدود 30 تا 40 هتل داراي رده چهار و پنج ستاره هستند و بايد اين رقم سه برابر شود و سالانه 20 تا 25 هتل چهار و پنج ستاره ساخته شود.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي تصريح کرد: سرمايه گذاران علاقه مند به ساخت هتل سه، چهار و پنج ستاره در استان سيستان و بلوچستان از تسهيلات موجود در اين بخش بهره مند مي شوند.
معاون رئيس جمهور افزود: اکنون 900 پروژه با 19 هزار و 500 ميليارد تومان سرمايه گذاري در حال اجراست که بطور ميانگين از 40 درصد پيشرفت فيزيکي برخوردارند.
وي در ادامه با تبريک ثبت جهاني شهر سوخته گفت: شهر سوخته به عنوان هفدهمين اثر تاريخي و فرهنگي ايران در سازمان يونسکو به عنوان ميراث جهاني به ثبت رسيد و در صورتي که جنگ وساير مشکلات کشور نبود درچند سال گذشته بايد شمار آثار ثبتي به دو برابر مي رسيد اين درحالي است که سازمان يونسکو از سال 2007 اعلام کرد سالانه يک اثر از هر کشور ثبت جهاني مي شود.
معاون رئيس جمهور اضافه کرد: اکنون حدود 15پرونده از ايران براي ثبت جهاني آماده است و در ليست انتظار قرار دارد، در حال تلاش هستيم تا از سهميه ساير کشورها و راه هاي ديگر براي افزايش شمار آثار ثبتي استفاده کنيم تا سال هاي عقب مانده جبران شود.
سلطاني فر با اشاره به اينکه ايران ازنظر ثبت آثار رتبه هفتم وهشتم جهان را دارد، تصريح کرد: با وجود داشتن يک ميليون بنا، سايت واثر تاريخي وفرهنگي بيش از 31 هزار مورد آن ثبت ملي شده است، ايران يک کشور موزه است زيرا در تمامي نقاط اين خاک ارزشمند مکان ها، بناها وسايت ها وآثار بي نظير و کم نظير وجود دارد، اين گنجينه ارزشمند سال به سال ارزشمند تر مي‌شود و در فرايند توسعه فرهنگي و توسعه اقتصادي تاثير مهمي براي کشور خواهد داشت.
وي ادامه داد: اثر جهاني شهر سوخته محدود به اين استان و کشور نيست چراکه اين اثر در فهرست آثار جهاني به ثبت رسيده و متعلق به تمام مردم دنياست و بايد شان و جايگاه خود را پيدا کند.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي در پايان از برگزاري جشن ملي ثبت جهاني شهر سوخته پس از ماه محرم و صفر در تهران خبر داد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن