تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تسبيحات فاطمه زهرا عليهاالسلام در هر روز پس از هر نماز نزد من محبوب تر از هزار ركعت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803697464




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد «کلیه»؛ هدیه آسمانی «حاج کمیل» به «سجاد کوچولو»


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
«کلیه»؛ هدیه آسمانی «حاج کمیل» به «سجاد کوچولو»
فیلم مستند «ده در چهارونیم، در سه‌ونیم» با حضور حجت‌الاسلام علی رضایی رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور در آمل رونمایی شد.

خبرگزاری فارس: «کلیه»؛ هدیه آسمانی «حاج کمیل» به «سجاد کوچولو»



به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، مجتمع فرهنگی‌ ـ هنری ولیعصر(عج) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مملو از جمعیت بود، مردان، زنان، مسئولان، جوانان و نوجوانانی که همه برای تشویق و تکریم یک عمل بزرگ خیرخواهانه گردهم آمدند. برای تجلیل و تکریم کار طلبه جوانی که کمتر کسی حتی به شوخی می‌تواند آن واژه را به زبان آورده و در عمل به مرحله اجرا دربیاورد. تکریم و قدرشناسی از اقدام خداپسندانه حجت‌الاسلام کمیل نظافتی امروز که با آیین رونمایی از فیلم مستند «ده در چهارونیم، در سه‌ونیم» با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی روبرو بود. همه جا حرف از اهدای کلیه بود، اهدای کلیه توسط جوان خوش‌سیمایی که در امر تبلیغ و ترویج احکام دینی و الهی با همه اقشار جامعه رابطه صمیمانه‌ای دارد و همه جوانان با چهره‌های دینی و مذهبی و چه آنهایی که با مد امروزی سروکار دارند او را دوست دارند.  

آیین فیلم مستند «ده در چهارونیم، در سه‌ونیم» با تلاوت آیات وحیانی قرآن و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و بلافاصله پس از آن فیلم مستند 52 دقیقه‌ای اهدای کلیه طلبه جوان و فداکار آملی در حضور حجت‌الاسلام علی رضایی رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور و لطف‌الله آجودانی مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری مازندران رونمایی شده و اکران شد. این فیلم که زوایای مختلف عمل جراحی اهدای کلیه «حاج کمیل» را که به سجاد نادری بیمار 9 ساله دیالیزی را بازگو کرد در سکوت سالن به اکران درآمد. «ده در چهارونیم، در سه‌ونیم» سایز کلیه مورد نیاز برای سجاد نادری بود که در اقدام نادر و عجیبی با سایز کلیه حجت‌الاسلام نظافتی طلبه فداکار آملی هم‌اندازه بود. در پایان این فیلم مستند احمد پورمهر خواننده نام‌آشنای شمال کشور که کار خوانندگی تیتراژ پایانی آن را برعهده داشت به صورت زنده به اجرای برنامه پرداخت.

* حجت‌الاسلام نظافتی نوع‌دوستی و انسانیت را به زیبایی به تصویر کشید رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور در این آیین در جمع مردم مازندران گفت: مکتب اسلام، معصومین و اهل بیت به جامعه درس انسانیت، ایثار و سعادت می‌دهد. حجت‌الاسلام علی رضایی ابراز داشت: این فیلم مستند ایثار، ازخودگذشتگی، انسانیت و نوع‌دوستی حجت‌الاسلام کمیل نظافتی طلبه جوان و فداکار آملی را به زیبایی تصویر می‌کشد. وی ادامه داد: همه ما باید در زندگی‌مان اهل انجام امور خیر و پسندیده باشیم تا شادی‌هایمان را با یکدیگر قسمت کرده و در درد و رنج‌ها شریک یکدیگر باشیم. رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور با اعلام اینکه امامان، اهل بیت، معصومان و پیامبران واسطه فیض الهی هستند، تصریح کرد: باید در جامعه اسلامی در مسیری گام برداریم که بتوانیم به دیگران خیر و بهره برسانیم. رضایی با ابراز اینکه اهل بیت و معصومان با مکتب اسلام ناب محمدی به ما آموختند تا در چه مسیری گام برداریم که آبرومندی و سعادت دنیوی و اخروی را به همراه داشته باشد، اذعان داشت: باید زندگی‌مان براساس آموزه‌های دینی و الهی باشد. وی با تاکید اینکه یاران امام حسین(ع) نیز در عرصه عاشورا و صحرای کربلا با ایثار، جان‌فشانی، اطاعت از ولایت، دشمن‌ستیزی و دشمن‌شناسی خود به همه عصرها و زمان‌ها درس دینداری، اطاعت و بصیرت آموختند، گفت: حجت‌الاسلام نظافتی طلبه جوان و فداکار آملی درس آموخته این مکتب است. این مسئول کشوری با اعلام اینکه این روحانی خیراندیش یک اقدام دینی و اسلامی را در جامعه عملی کرد، عنوان داشت: در دین اسلام آمده است تا به یاری، مساعدت و کمک افرادی بشتابیم که در زندگی‌شان درد و مشکل دارند و با این وجود حجت‌الاسلام نظافتی دست به کار بسیار عظیمی زد. رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور متذکر شد: اقدام اهدای کلیه توسط حجت‌الاسلام نظافتی به سجاد کوچولو دارای خطرهای بسیاری هم برای اهداکننده و هم برای هدیه گیرنده بود که خوشبختانه به خوبی این کار خیر به ثمر رسید.

* تحمل رنج چاقوی برنده جراحی، بیهوشی و اهدای عضو سنگین است متخصص جراحی کلیه، مجاری ادراری و تناسلی هم در این مراسم با اشاره به اقدام بزرگ جوان فداکار آملی گفت: فرهنگ اهدای عضو در جامعه می‌تواند بسیاری از مشکلات درمانی و مرگ و میر ناشی از نارسایی‌های مختلف را کاهش دهد. دکتر اباذر اکبرزاده پاشا داد: اقدام اهدای کلیه حجت‌الاسلام کمیل نظافتی طلبه جوان و فداکار مازندرانی به سجاد نادری کودک دیالیزی کاری برگرفته از مکتب اهل بیت و معصومین است که در نوع خود حرکتی عظیم تلقی می‌شود. وی با اشاره به اینکه حرکتی ارزشمند و اثرگذار است که بتوان در حین انجام آن جان افراد را از خطر مرگ نجات داد، عنوان کرد: درس‌آموزی از مکتب اهل بیت باعث می‌شود تا طلبه جوانی دست به اهدای عضو بزند و خطرات شدید عمل جراحی را با جان و دل خریدار باشد. متخصص جراحی کلیه، مجاری ادراری و تناسلی با اعلام اینکه ایثار، گذشت و یاری معصومان از جنس بسیار والایی است، گفت: اهل بیت افطار یک روز روزه گرفتن خود را به سائل اهدا می‌کردند و چندین بار در طول زندگی همه هستی خود را هدیه می‌دادند. اکبرزاده پاشا با اعلام اینکه تحمل رنج چاقوی برنده جراحی، بیهوشی و اهدای عضوی که انسان خود به آن بیشتر از دیگران احتیاج دارد بسیار بزرگ است، عنوان کرد: ساخت و اکران فیلم مستند «ده در چهارونیم، در سه‌ونیم» که سایز کلیه اهداکننده و پذیرنده را بیان می‌کند می‌تواند برای ترویج و تبلیغ اهدای اعضا بسیار مهم و اثربخش باشد. وی عمل اهدای کلیه را عمل جراحی بزرگ دانست که آزمایشات، معاینات و تصویربرداری‌های پزشکی متعدد و بیشماری را می‌طلبد، گفت: واقعا حجت‌الاسلام نظافتی در امر اهدای کلیه بسیار مصمم و ثابت‌قدم بودند هرچند خیلی در برخوردهای افراد دیگر نامهربانی، سرزنش و زخم‌زبان شنیدند ولی به هدف خود اعتقاد راسخ داشتند. متخصص جراحی کلیه، مجاری ادراری و تناسلی یادآور شد: این روحانی پرتلاش از ابتدا با صداقت و راستی کار خود را آغاز کرد و من نیز به عنوان یک جراح متخصص به ایمان قلبی و اعتقاد درونی‌اش باور داشته و به حرکت‌اش اعتقاد داشتم. وی با اعلام اینکه ما موظفیم بدانیم هر فردی که کلیه یا دیگر اعضای خود را اهدا می‌کند در سلامت کامل اعصاب، روان و جسم قرار دارد، خاطرنشان کرد: باید بدانیم که اهدا کننده سالم بوده و در انجام کارش مختار است و اختیار دارد به همین منظور تست‌های مختلفی بر روی اهداکننده انجام می‌گیرد. اکبرزاده پاشا با اعلام اینکه انواع تست‌ها بر روی حجت‌الاسلام نظافتی انجام شده و سلامت روحی، روانی و عصبی‌اش اعلام شد، گفت: با استناد علمی این حرکت بزرگ انجام شده و این اقدام پسندیده باید برای ما به عنوان الگویی مطرح شود.  

* فیلم مستند «ده در چهارونیم، در سه‌ونیم» در خبرگزاری فارس رونمایی می‌شود کارگردان مازندرانی سینما و تلویزیون هم در این مراسم بیان داشت: فیلم مستند «ده در چهارونیم، در سه‌ونیم» با موضوع اقدام حجت‌الاسلام کمیل نظافتی، طلبه جوان و فداکار آملی، جهت ترویج فرهنگ اهدای عضو در جامعه تصویربرداری شد. مهدی حیدری ابراز داشت: کار فیلم‌سازی حرکتی سخت و پردردسر است. وی با اعلام اینکه فیلم مستند «ده در چهارونیم، در سه‌ونیم» یکی از آن دسته فیلم‌هایی بود که نیاز به تلاش شبانه‌روزی داشت تا اقدامی بزرگ به تصویر درآید، در مورد چگونگی ایجاد جرقه‌ای برای ساخت این اثر گفت: سردار محمد‌خانی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس و فرماندهان حماسه اسلامی ششم بهمن ماه سال 1360 در پیشنهادی اعلام کرد که طلبه جوان آملی قصد اهدای کلیه به بیمار کم‌سن و سالی را دارد که از نارسایی کلیه و دیالیز رنج می‌برد و در صورت تمایل سوژه خوبی برای تصویر برداری خواهد بود. این کارگردان و فیلم‌ساز آملی اضافه کرد: با هدف ترویج و تبلیغ فرهنگ زیبای اهدای عضو که می‌تواند جان بسیاری از انسان‌هایی را به نوعی از بیماری‌های مختلف رنج می‌برند را دست به این حرکت ماندگار زدیم. حیدری با ابراز اینکه افراد زیادی در ساخت این مجموعه مرا یاری کردند، اذعان داشت: از دو ماه قبل عمل جراحی با حجت‌الاسلام کمیل نظافتی طلبه جوان و فداکار آملی که در اقدام خیرخواهانه کلیه خود را به سجاد نادری بیمار دیالیزی اهل کلاله شهرستان گرگان اهدا کرد کار را آغاز کردم. وی اضافه کرد: سجاد به همراه والدین خود برای دیالیز به مرکز درمانی امیرکلا بابل می‌آمد و این کودک در بازدید حجت‌الاسلام نظافتی دردهای بی‌شمار خود را با او در جریان گذاشت تا آغازی برای اقدامی ماندگار شود. حیدری مدت زمان این فیلم را 52 دقیقه‌ دانست و ادامه داد: در این مستند وقایع قبل از عمل جراحی، تمام مسائل و آزمایشات لازم، وقایع اتاق عمل، لحظه شکافتن بدن برای بیرون کشیدن کلیه و انتقال، روز جراحی، برخی تهمت‌ها و توهین‌ها و رویدادهای پس از جراحی در قالب فیلم تصویربرداری شد. وی با اعلام اینکه اهدای عضو فرهنگ زیبایی است که می‌تواند کار خیر بزرگی را شامل شود و این فیلم برای ترویج این فرهنگ ضبط شد، گفت: خبرگزاری فارس یکی از رسانه‌های تاثیرگذار و موثری بود که در انعکاس اخبار این اقدام نقش داشت به پیشنهاد مسئولان این خبرگزاری مراسم رونمایی از فیلم مستند «ده در چهارونیم، در سه‌ونیم» همزمان با ایام ماه محرم در ساختمان مرکزی این خبرگزاری واقع در پایتخت کشور پیگیری می‌شود.

* هر جا درد وجود دارد باید من اهل آن دیارم طلبه فداکار آملی و اهدا‌کننده کلیه به سجاد نادری نیز در مورد اهدای کلیه‌اش به این کودک دیالیزی که از نارسایی کلیه رنج می‌برد، گفت: قرار نبود این حرکت رسانه‌ای شود و بازتاب گسترده‌ای پیدا کند. حجت‌الاسلام کمیل نظافتی که چندین سفر با پای پیاده با عتبات عالیات عراق و کربلا دارد، افزود: من افتخارم این است که فرزند پدری هستم که خود را همیشه یک بسیجی می‌داند و افتخارش بسیجی بودن است. وی ادامه داد: دیگر افتخارم این است که مادرم در اوج مهربانی، عاطفه و صفا به من درس دینداری داد، اما متأسفانه در سال 1385 به دلیل بیماری کلیه جان خود را از دست داد. نظافتی با اعلام اینکه تربیت یافته مکتبی هستم که علمای بزرگ شهرستان آمل آیت‌الله علامه ذوالفنون حسن‌زاده آملی و آیت‌الله جوادی آملی در آن مکتب رشد و پرورش یافتند، اذعان داشت: فرهنگم فرهنگ حماسه اسلامی ششم بهمن ماه سال 1360 است و هر جا درد، رنج و مصیبت باشد من اهل آن دیارم. وی با اعلام اینکه افتخارم این است که بیش از 10 سال در کنار بانوی فرهیخته «مامان توران» یا همان حاج خانم فیروزی زانو زدم که تمام وجودم را مدیون رهنمودهای‌شان می‌دانم، گفت: کاش می‌شد کنگره‌ای برای معرفی و شناساندن این بانوی فداکار، مومنه و فرهیخته فراهم کرد. این روحانی فداکار مازندرانی با نام بردن از مرحوم خواجه ابوسعید حاج رضا ولایی خاطرنشان کرد: هر جا درد وجود دارد باید با فرهنگ ایثارگری وارد شد و من اهل آن دیارم. نظافتی در بیان بدترین دردهای خود ابراز داشت: یکی از کارهایی که در حیطه طلبگی‌ام انجام می‌دهم عیادت از بیماران بیمارستان‌ها در شب‌های جمعه است که چندی پیش با آرتین کودک شش ساله‌ای آشنا شدم که تمام بدنش به یک‌باره کبود شده و در نتیجه این بیمار به بیمارستانی در تهران منتقل شد. وی ادامه داد: بعد از مدتی که به والدین آرتین زنگ می‌زدم تا از احوالش پرس‌وجو کنم دقایقی به این بیمار نیز صحبت داشتم تا اینکه بعد از چند مدت تماس با والدین آرتین آنها خبر از بهبودی حال این کودک را می‌دادند تا اینکه متوجه شدم آرتین به دلیل وخامت حال از دنیا رفت. نظافتی با اعلام اینکه ابوالفضل کوچولو هم فردی بود که در ادامه تحمل درد و رنج بیماری جان داد، به خاطره زهرا اشاره کرد و گفت: چندی قبل در بیمارستان امیرکلا مازندران با زهرا خانم دختر 18 ساله‌ای آشنا شدم که بلافاصله با دیدن من شروع به نفرین و ناسزا کرد. وی افزود: این بیماران که نیاز به پیوند مغز استخوان داشت رو به من کرد و گفت مگر شما نماینده خدا بر روی زمین نیستند پس چرا از خدا نمی‌پرسید چرا این‌همه درد و رنج به من می‌دهد. طلبه جوان و فداکار مازندرانی ادامه داد: با آرام کردن این دختر بیمار، چند روز بعد نتیجه ثمربخش عمل پیوند استخوان‌اش که از عمل‌های بسیار سنگین بوده و احتمال خروج بیمار از بیهوشی بسیار کم بود را با دستان کوچک کودکان، دعا و انابه از خداوند گرفتیم. وی با اشاره به دردهای دوره درمان توسط دیالیز یادآور شد: در صحبتی که با سجاد کوچولو کودکی که کلیه‌ام به او اهدا شد داشتم پرسیدم که آیا حاضری کلیه‌ات را به فرد دیگری بدهی؟ پاسخ داد که با اجازه والدینم حاضرم کلیه پیوندی خود را هم به بیماران دیالیزی اهدا کنم که این نشان از درد طاقت‌فرسای دیالیز دارد. نظافتی با اشاره به مرحوم سید حسین ابراهیمیان جوان فداکار آملی که با اهدای جان خود، جان زن غرق شده در دریای مازندران را نجات داد، اذعان داشت: از پدرم و همسرم که اجزای انجام عمل جراحی پیوند کلیه‌ام را دادند، از کادر پزشکی، عوامل بیمارستان، عوامل تصویربرداری و همه افرادی که در انجام عمل پیوند کلیه به سجاد نادری نقش داشتند، صمیمانه قدردانی و تشکر می‌کنم.

* به گلریزان گذاشتن نقاشی اهدای عضو در آیین رونمایی مستند «ده در چهارونیم، در سه‌ونیم» از ابتدای این مراسم خانم طاهری نقاش چیره‌دست مازندرانی نقاشی زنده‌ای با مضمون اهدای عضو و کلیه را به روی بوم برد که در پایان مراسم در آیین گلریزانی این نقاشی ارزشمند به فروش گذاشته شد تا عواید حاصل از فروش آن برای هزینه‌های درمان سجاد نادری کودکی که به تازگی اهدای عضو شده، صرف شود. همچنین در پایان این آیین از عوامل عمل جراحی اهدای کلیه و فیلم مستند «ده در چهارونیم، در سه‌ونیم» نظیر: مهدی حیدری، احمد پورمهر، دکتر ابوذر ابکرزاده پاشا، مهدی اکبری، امید راعی، ری‌را حیدری، عباس قاسم‌نژاد، عرفان و میلاد پرقوه با اهدای لوح سپاس و هدایایی قدردانی شد.   به گزارش فارس، آزمایشات ابتدایی پیوند کلیه حجت‌الاسلام کمیل نظافتی طلبه جوان و فداکار مازندرانی به سجاد نادری کودکی که از دیالیز و نارسایی کلیه رنج می‌برد، هفتم دی ماه 92 آغاز شد و در نهایت کار پیوند در روز 23 بهمن ماه سال گذشته توسط دکتر اباذر اکبرزاده پاشا متخصص جراحی کلیه، مجاری ادراری و تناسلی به نتیجه رسید. -------------------------------------------- گزارش و عکس از قربانعلی مسافر انتهای پیام/86012/ذ30

93/08/02 - 08:32





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن