تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798643661




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وداع تاریخی با مجاهدی که در دفاع از انقلاب و نظام، کوتاهی نورزید/ حلقه ماتم مردم و شاگردان استاد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


سیاسی > سایر حوزه ها گزارش مهر از مراسم تشییع پیکر آیت الله مهدوی کنی/
وداع تاریخی با مجاهدی که در دفاع از انقلاب و نظام، کوتاهی نورزید/ حلقه ماتم مردم و شاگردان استاد
مراسم وداع با پیکر عالم ربانی حضرت آیت الله مهدوی کنی صبح امروز در میان خیل عظیم ملت همیشه در صحنه ایران برگزار شد.



به گزارش خبرنگار مهر، آیت لله مهدوی کنی که پس از تحمل 5 ماه بیماری 29 مهرماه دعوت حق را لبیک گفت ، امروز توسط ملت ایران تشییع و در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) آرام گرفت. اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب *مراسم وداع با عالم ربانی آیت الله مهدوی کنی صبح امروز با زیارت عاشورا در دانشگاه تهران آغاز شد. سپس نماز بر پیکر این فقیه عالیقدر در دانشگاه تهران توسط مقام معظم رهبری اقامه شد. صف های نماز تا خیابان های منتهی به دانشگاه تهران تشکیل شده بود. شخصیت های حاضر در مراسم *آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه ، علی لاریجانی رئیس قوه مقننه،آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت ، سرلشکر فیروزآبادی، غلامعلی حدادعادل، محمدباقر قالیباف، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی، حجت‌الاسلام سیدحسین خمینی، آیت‌الله هاشمی شاهرودی، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، سردار احمدی مقدم، سردار حجازی، محمدرضا عارف، ولی الله سیف، محمد رویانیان، محسن رضایی، سرلشکر عطاالله صالحی، سرلشکر محمدعلی جعفری، سردار محمدرضا نقدی، سردار حسین دهقان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری، آیت‌الله احمد جنتی، آیت‌الله علم‌الهدی، آیت‌الله یزدی، محمود احمدی‌نژاد و حجت‌الاسلام رحیمیان،  آیت‌الله امامی کاشانی، حمید میرزاده، سردار حسین نجات، عبدالرضا رحمانی فضلی، محمد شریعتمداری، علی اکبر صالحی، حسین فریدون، محمد نهاوندیان  ازجمله مقامات لشکری و کشوری حاضر در این مراسم بودند.

*حجت الاسلام حسن روحانی که روز گذشته در نهمین سفر استای خود به استان زنجان سفر کرده بود برای شرکت در مراسم تشییع رئیس خبرگان رهبری سفر خود را یک روز پایان داد. دعای مردم برای رهبر انقلاب *خیل انبوه امت فداکار و ایثاگر انقلاب اسلامی در مراسم وداع با پیکر آیت الله مهدوی کنی ضمن تسلیت به رهبر انقلاب با سر دادن این شعار  اینگونه با رهبر خود همدردی برای ایشان دعا می کردند: "اباالفضل علمدار خامنه ای نگهدار" تشییع پیکر آیت الله در خیابان انقلاب *پس از اقامه نماز، پیکر این عالم ربانی از خیابان انقلاب به سمت چهارراه ولیعصر تا خیابان حافظ در میان انبوه عاشقان به انقلاب تشییع شد.

توصیه های اخلاقی آیت الله مهدوی کنی/ خاستگاه انقلاب را فراموش نکنید در طول مسیر تشییع، سخنانی از آیت الله مهدوی کنی از بلندگوها پخش می شد. در ین سخنرانی هایی که از بلندگوها پخش می شد این استاد اخلاق اینگونه مردم را راهنمایی می کردند: "دیانت ما عین سیاست و سیاست ها عین دیانت ماست. اخلاق ما عن سیاست و سیاست ما عین اخلاق است و اینها را فراموش نکنید تا مبادا سیاست زده شوید و مسائل اخلاقی و معنوی را تحت الشعاع قرار دهید. ما ملتی هستیم که از این مجالس دینی برخواستیم و انقلاب کردیم خاستگاه انقلاب را فراموش نکنید." سیاستمدار صادق *در دست عزاران پلاکادرهایی از عکس آیت الله مهدوی کنی به همراه رهبر انقلاب دیده می شد که بیشتر این پلاکادرهایی با مضمون "سیاستمدار صادق"  توسط حزب موتلفه اسلامی در میان مردم پخش شده بود. همچنین پلاکادرهایی از سخنانی از آیت الله مهدوی کنی در دست مردم دیده می شد که روی آن نوشته شده بود " کجروی از راه رهبری گم کردن راه امام است".

حلقه شاگردان دور استاد *در تمام مسیر تشییع، شاگردان و دانشجویان دانشگاه امام صادق دورتادور پیکر را گرفته بودند و عده ای دیگر در جلوی ماشینی که پیکر آیت الله مهدوی کنی را حمل می کرد در مصائب امام حسین (ع) سینه زنی می کردند. ذکر مصیبت امام حسین(ع) توسط عزاداران *ملت همیشه در صحنه ایران با ذکر اباعبدالله الحسین(ع) و روضه خوانی حضرت زهرا(س) و حضرت ابالفضل(ع) در آستانه ماه محرم با پیکر آیت الله مهدوی کنی وداع کردند. پیکر آیت الله مهدوی کنی برای برگزاری مراسم تدفین به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) منتقل شد و ماشین های ایاب و ذهاب برای عزاران جهت انتقال به شهرری در نظر گرفته شده بود.

  استقبال از عزادان در آستان حرم عبدالعظیم *در هنگام ورود پیکر به حرم عبدالعظیم  آیت الله ری شهری تولید آستان حضرت عبدالعظیم(ع) به همراه برخی مسئولان شهرری از تشییع کنندگان استقبال کردند. پیش از ورود پیکر آیت الله مهدوی کنی به حرم حضرت عبدالعظیم(ع) تعداد زیادی از مردم در صحن اصلی حرم با قرائت دعا و استماع مداحی مداحان اهل بیت(ع) عزاداری می کردند. پیکر عالم ربانی در کنار مضجع ملاعلی کنی آرام گرفت براساس وصیت آیت‌الله مهدوی کنی، پیکر این عالم مجاهد بین حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) و امامزاده حمزه ابن موسی‌الکاظم (ع) در کنار مضجع روحانی مبارز مرحوم ملاعلی کنی در خاک آرام گرفت.  




۱۳۹۳/۸/۱ - ۱۵:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن