تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خداى عزوجل را اطاعت كند خدا را ياد كرده است، هر چند نماز خواندن و روزه گرفتن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819876383




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم امضاي توافق‌نامه جامع تجاري ايران و عراق


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ مهر ۱۳۹۳ (۱۵:۶ب.ظ)
نعمت‌زاده در ديدار با وزير بازرگاني کشور عراق تأکيد کرد: لزوم امضاي توافق‌نامه جامع تجاري ايران و عراق وزير صنعت، معدن و تجارت در ديدار با وزير بازرگاني کشور عراق بر امضاي هر چه سريع تر توافق نامه جامع تجاري ايران و عراق تاکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدرضا نعمت زاده در ديدار با عبدالکريم کسنزاني، وزير بازرگاني کشور عراق با اشاره به رابطه ديرينه تاريخي سياسي و اقتصادي دو کشور گفت: زمينه ايجاد همکاريهاي هر چه بيشتر دو کشور وجود دارد و تفاهم نامه جامع تجاري ايران و عراق مي تواند روابط اقتصادي دو کشور را توسعه دهد.
وي با اشاره به اينکه تحريمهاي اعمال شده بر ايران زمينه منجر به افزايش استفاده از توانمنديهاي اقتصادي و صنعتي داخل کشور شد و بسياري از تجهيزات صنعتي مانند تجهيزات برق، پتروشيمي و خدمات مهندسي در کشور ساخته شد.
نعمت زاده با بيان اينکه در حال حاضر بخش خصوصي به خوبي توانسته است در عرصه فعاليتهاي اقتصادي حضور فعال داشته باشد ابراز اميدواري کرد بتوان از ظرفيتها و همکاريهاي بخش خصوصي دو کشور بيش از پيش استفاده کرد.
به گفته وي، انجام مطالعات زمين شناسي و ايجاد شهرکهاي صنعتي از جمله زمينه هاي گسترش تعاملات صنعتي و معدني بين دو کشور خواهد بود.
نعمت زاده در ادامه براي گسترش مناسبات اقتصادي و همکاريهاي درازمدت دو کشور افزود: انجام تفاهم نامه جامع دراز مدت در زمينه صنعت و معدن ، برقراري روابط بانکي بين دو کشور ، استفاده از حداکثر ظرفيتهاي شرکتهاي دولتي از طريق ايجاد سرمايه گذاريهاي مشترک دو کشور و تطبيق استانداردهاي ملي ايران و عراق از جمله مواردي است که مي تواند در گسترش اين مناسبات و روابط اقتصادي موثر باشد.
همچنين در اين ديدار "عبدالکريم کسنزاني" وزير بازرگاني کشور عراق نيز ضمن ابراز خرسندي از تعاملاتي که دو کشور در خصوص ارتقاء فعاليتهاي اقتصادي و تجاري از سر گرفته اند افزود: واردات تجهيزات برقي ساخته شده از ايران در حال انجام است از اين رو بر ارتقاي استانداردهاي محصولات و کيفيت آنها تاکيد مي کنيم.
وي، ضمن يادآوري تلاشهاي صورت گرفته پيشين در خصوص امضاي پيش نويس توافق نامه تجاري در عراق ابراز اميدواري کرد اين مهم هر چه زودتر به نتيجه بينجامد.
به گفته کسنزاني، با امضاي اين توافق نامه حجم تجارت دو کشور افزايش خواهد يافت و از 6 ميليارد دلار کنوني به 30 ميليارد دلار در آينده ارتقا خواهد يافت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن