تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819648800




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جای خالی آیت‌الله معتدل!


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: جای خالی آیت‌الله معتدل!
آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی یکی از علمای برجسته کشور بودند، فراجناحی بودن ایشان باعث محبوبیت و تاثیرگذاری در همه جناح‌های سیاسی شده بود.
حسین سبحانی نیا- با درگذشت آیت الله محمدرضا مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری، ایران اسلامی بار دیگر یکی از علمای مجاهد و انقلابی خود را از دست داد. آیت‌الله مهدوی‌کنی یکی از شخصیت‌های تاثیرگذار و مجاهدی بودند که قبل از انقلاب‌اسلامی ارتباط نزدیکی با امام (ره) داشتند و همواره نقشی محوری و کلیدی را ایفا ‌می‌کردند. بعد از پیروزی انقلاب‌اسلامی نیز به عنوان یک انسان معتقد و برجسته و مورد قبول مردم در حفظ دستاوردهای انقلاب تلاش های بسیاری انجام دادند.

آیت الله در طول حیات خود نقش‌ مهمی را در انقلاب ایفا کردند، حضور ایشان به عنوان دبیر کل جامعه روحانیت مبارز، نخست وزیری، وزیر کشوری در دولت شهید رجایی و رئیس دانشگاه امام صادق خود بیانگر همین جایگاه آیت الله کنی در نظام جمهوری اسلامی است. وی شخصیتی فراجناحی بودند که همیشه مورد قبول و اعتماد همه جریان‌های سیاسی کشور بودند.

از ویژگی‌های برجسته آن بزرگوار می‌توان به اعتقاد به اصل نظام، اعتقاد به رهبری و امام (ره)، خدمت به نظام و کشور و دفاع از آرمان‌های انقلاب اشاره کرد. ایشان 14 خرداد ماه سال جاری علی رغم کسالت و توصیه‌های پزشکی، در سالروز رحلت امام خمینی(ره) در مرقد حضور پیدا کردند و همیشه در ارتباط با انقلاب سعی بر این داشتند تا همه جانبه از انقلاب حمایت و آن را در همه جوانب تقویت کنند.

آن بزرگوار تا هرکجا که اعتبار و توان ایشان اجازه می‌داد همواره برای نظام و جمهوری اسلامی ایران تلاش کردند، طبیعتا از دست دادن ایشان غم بزرگی برای مردم ایران و نظام است. این مصیبت را به رهبر انقلاب، امام زمان و بیت عظیم الشان وی تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم روح آیت الله با شهیدان کربلا محشور شود.

تاثیرگذاری در همه اقشار همچون جامعه روحانیت و دانشگاهیان، اعتدال در گفتار، رفتار و سیاست در همه امور ایشان نمایان بود که باعث محبوبیت وی شده بود و دانشجویانی دینی و با اخلاقی را تربیت کردند و به جامعه تحویل دادند.

طبیعتا جای ایشان در کشور خالی است و پیدا کردن فردی همچون ایشان کاری بس دشوار است. اصلا ساده نیست که بخواهیم بگوییم کسی با چنین ویژگی هایی می‌تواند جایگزین آیت‌الله مهدوی کنی شود، البته هر کسی که بیاید جایگاه خود را دارد و در این جایگاه مورد احترام و اکرام است اما شخصیت آیت الله مهدوی در طول حیاتشان شخصیتی خاص و بسیار برجسته بودند که از خداوند بزرگ برای آن مرحوم علو درجات را مسئلت دارم.
 
عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی






۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن