تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803141780




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش عربستان برای نابودی توان هسته‌ای ایران |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تلاش عربستان برای نابودی توان هسته‌ای ایران
نهادهای اطلاعاتی عربستان در گزارشی که این هفته به اعضای شورای همکاری‌های خلیج فارس ارائه کرده‌اند، به آن‌ها توصیه کرده‌اند که با استفاده از اهرم‌های خود به واشنگتن فشار آورند تا توان هسته‌ای ایران به کلی برچیده شود.
کد خبر: ۴۴۳۷۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵ - 22 October 2014


پایگاه خبری ورد نت دیلی مدعی شده است که نهادهای اطلاعاتی عربستان در گزارشی که این هفته به اعضای شورای همکاری‌های خلیج فارس ارائه کرده‌اند، به آن‌ها توصیه کرده‌اند که با استفاده از اهرم‌های خود به واشنگتن فشار آورند تا توان هسته‌ای ایران به کلی برچیده شود.


به گزارش فارس، پایگاه خبری «ورد نت دیلی» روز چهارشنبه مدعی شده است که نهادهای اطلاعاتی عربستان سعودی در گزارشی با موضوع مذاکرات هسته‌ای با ایران، عنوان کرده‌اند که گروه موسوم به 1+5 قصد دارد «به هر قیمت ممکن» با ایران به توافق برسد.


این گزارش که ورد نت دیلی نوشته به محتوای آن دست یافته، این هفته در اختیار تمام اعضای شورای همکاری‌های خلیج فارس متشکل از بحرین، کویت، عمان، قطر، امارات متحده عربی و عربستان، قرار گرفته است.


گزارش استخبارات عربستان با اشاره به پذیرش غنی‌سازی بومی ایران از سوی گروه موسوم به 1+5، مدعی شده است که با وجود ترسیم خطوط قرمز از سوی کشورهای غربی، توافق نهایی به ایران این امکان را می‌دهد تا آنقدر ذخایر اورانیوم داشته باشد که در صورتی که تصمیمی برای ساخت بمب اتم بگیرد، می‌تواند ظرف چند ماه آن را عملی کند.


به گفته منابعی در شورا، این گزارش که در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا منتشر شده، به اعضای شورای همکاری توصیه کرده است که از اهرم‌های خود برای فشار آوردن به کنگره استفاده کنند تا قانونگذاران آمریکایی توافقی را که اجازه باقی ماندن هرگونه تأسیسات هسته‌ای را، حتی برای اهداف صلح‌آمیز به ایران می‌دهد، نپذیرند.


به نوشته ورد نت دیلی، سعودی‌ها در این گزارش مدعی شده‌اند که تهران پیش از این در برنامه هسته‌ای خود مخفی‌کاری کرده و به همین دلیل نمی‌تواند مورد اعتماد قرار گیرد.


با این حال، این پایگاه نوشته است که طرح ریاض برای تأثیرگذاری بر کنگره نمی‌تواند چندان اثرگذار باشد، چراکه آنطور که نیویورک‌تایمز گزارش داده (اینجا) مقامات وزارت خزانه‌داری آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا اختیارات کافی برای تعلیق بخش اعظم تحریم‌ها را در اختیار دارد و نیازی به مصوبه کنگره نیست.


تازه‌ترین دور از مذاکرات هسته‌ای ایران و اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل به علاوه آلمان هفته گذشته در حالی به پایان رسید که طرفین برای توافق جامع تنها تا روز سوم آذر زمان دارند. مقامات تل‌آویو در آستانه ضرب‌الاجل مذاکرات بار دیگر فعال شده و خواستار برچیده شدن کامل توان هسته‌ای ایران شده‌اند. نشریه هیل وابسته به کنگره آمریکا این هفته در گزارشی (اینجا) به قلم «آلبرت ولف» عضو موسسه روابط بین‌الملل دانشگاه عبری قدس اشغالی، نوشت برای رسیدن به توافق و اجرای کامل آن، لازم است تا آمریکا و اسرائیل بازی پلیس خوب و پلیس بد را در پیش گیرند.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن