تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان مؤمن، در پشت دل اوست و دل منافق، در پشت زبان او، زيرا مؤمن هرگاه بخواهد سخنى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819848145




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چين به پرداخت 50 ميليون دلار به فائو متعهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ مهر ۱۳۹۳ (۱۶:۵۸ب.ظ)
به منظور حمايت از همکاري کشورهاي جنوب: چين به پرداخت 50 ميليون دلار به فائو متعهد شد چين اعلام کرد، کمک 50 ميليون دلاري خود را به منظور حمايت از همکاري کشورهاي جنوب در اختيار سازمان جهاني خوارو بارو کشاورزي قرار مي دهد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، کمک 50 ميليون دلاري چين براي حمايت از برنامه هاي سازمان "همکاري هاي جنوب" در بخش بهبود امنيت غذايي و ترويج و توسعه کشاورزي پايدار در طول پنج سال آينده، اختصاص داده مي شود.
پريماير لي ککويانگ نخست وزير چين طي يک سخنراني در سازمان ملل متحد اين خبر را اعلام کرد و ادامه داد: مقابله با بحران خاموش" گرسنگي و فقر" يک چالش بزرگ و مسئوليت مشترک تمامي بشريت است.
وي همچنين تأکيد کرد: برخورداري از تغذيه مناسب براي همه يک حق اساسي بشري است، که برخورداري از تمامي حقوق انساني ديگر به اين موضوع بستگي دارد.
وي ادامه داد: چين داراي يک حافظه تلخ در ارتباط با گرسنگي است و قصد دارد با استفاده از فناوري و تخصص در راستاي جهاني بدون گرسنگي و فقر گام بردارد.
گفتني است، لي در جمع نمايندگان کشورهاي عضو فائو، صندوق بين المللي توسعه کشاورزي (IFAD) و برنامه جهاني غذا (WFP)، با حضور گروه هاي جامعه مدني و برخي افراد ديگر در رم سخن مي گفت.
در ادامه، خوزه گرازيانو داسيلوا، مدير کل فائو ضمن قدرداني از تعهد چين به رفع گرسنگي در جهان گفت: اصل اساسي و وظيفه امروز ما کمک به ريشه کني گرسنگي است.
خوزه همچنين از تلاش هاي چين براي مقابله با ناامني غذايي در داخل چين و خارج از اين کشور قدرداني کرد و افزود: چين با توجه به سياست هايي که به اجرا گذاشته، زودتر از مهلت تعيين شده در برنامه "توسعه هزاره" به اهداف کاهش فقر دست يافته است.
داسيلوا تصريح کرد: چين از سال 1990 تا کنون با موفقيت 138 ميليون نفر را از گرسنگي مزمن نجات داده است، به عبارت ديگر از هر سه نفر که در چين دچار گرسنگي مزمن بوده اند حدود دو نفراز آنها از فقر نجات يافته اند.

لي نيز در ادامه توضيح داد: گام هاي چين در امنيت غذايي از طريق يک رويکرد ترکيبي به دست آمده است، از جمله ايجاد انگيزه براي کشاورزان به منظور افزايش ميزان توليد، حمايت از علم، نوآوري و فنآوري، اجراي اصلاحات نهادي و حمايت از گسترش تعاوني هاي کشاورزي از ديگر موارد است.
علاوه بر اين نخست وزير چين به تلاش هاي اين کشور براي مدرن سازي توليد مواد غذاي، در مزارع خانوادگي اشاره کرد و گفت: حمايت از کشاورزي خانواده ها، تنوع بخشيدن به فعاليت ها، نوآوري و ايجاد تعاوني ها از مهمترين دلايل رفع گرسنگي و فقر در چين است.
وي ادامه داد: تعداد تعاوني هاي کشاورزان در چين به 1 ميليون در سال هاي اخير رسيده است و اين تعاوني ها به کشاورزان خرده پا اجازه مي دهد تا به نيروهاي بزرگتر در مقياس هاي گسترده تر بپيوندند.
وي توضيح داد: تأکيد بر کشاورزي و استفاده از پتانسيل کشاورزي خانواده ها در راستاي حمايت از محيط زيست است و اين طرح ها به انتقال زمين به نسل هاي آينده نيز کمک مي کند.
وي ادامه داد: در سال 2008 نيز همزمان با تاسيس صندوق مالي فائو در زمينه حمايت از امنيت غذايي در کشورهاي در حال توسعه، چين متعهد به پرداخت 30 ميليون دلار براي حمايت از کشاورزي در جهان شد.
وي تصريح کرد: به منظور حمايت از طرح هاي فائو در سال 2008 حدود 30 هزار نفر از کارشناسان چيني دانش و تجربه خود را در بيش از 100 کشور به اشتراک گذاشتند که بيش از صد هزار نفر از کشاورزان و خانواده هاي آنها در حال حاضر از اين همکاري سود برده اند و هزاران نفر در ارتباط با راه حل هاي فني مناسب آموزش ديده اند.
لي تاکيد کرد: سازمان جهاني خواروبار و کشاورزي مي تواند همواره به چين به عنوان يک نيروي فعال براي حفاظت از امنيت غذايي و کار خستگي ناپذير براي ساختن جهاني عاري از گرسنگي حساب کند.
















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن