تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه که روزه مى ‏گیرى باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه ‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798552901




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش 300 مگاواتي پيک مصرف برق در سال جاري


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ مهر ۱۳۹۳ (۱۵:۱ب.ظ)
کاهش 300 مگاواتي پيک مصرف برق در سال جاري مدير دفتر مديريت مصرف توانير گفت: امسال 200 مشترک صنعتي در قالب طرح ذخيره عملياتي با صنعت برق همکاري کرده‌اند که نتيجه اين همکاري، کاهش 300 مگاواتي پيک مصرف برق بوده است.
به گزارش خبرگزاري موج، عليرضا احمدي‌يزدي اظهار داشت: يکي از طرح‌هاي چند سال گذشته که در راستاي کاهش مصرف پيک برق در تابستان انجام شده، جلب همکاري مشترکان صنعتي بالاي يک مگاوات بوده که شمار اين مشترکان سه‌هزار مشترک است و مصرف بالايي را به‌خود اختصاص مي‌دهند.
وي افزود: پس از انجام مطالعه‌ها به اين نتيجه رسيديم که اگر زمان تعمير و تعطيلي صنايع به فصل تابستان منتقل شود، مقادير زيادي از پيک کاهش خواهد يافت.
وي ادامه داد: خوشبختانه اين ايده عملي شد و با ابلاغيه وزير نيرو طي سال‌هاي گذشته ميزان همکاري صنايع از تعداد 406 مشترک صنعتي به 2300 مشترک در سال 92 رسيد که اين همکاري‌ها به‌صورت کاملا داوطلبانه بوده است.
احمدي‌يزدي با بيان اينکه روند همکاري صنايع سال به سال صعودي است، گفت: ما سال گذشته 24 ميليارد تومان تخفيف همکاري پرداخت کرديم که امسال نيز براساس درصد کاهش بار و تعداد روز همکاري، ميزان پاداش محاسبه و در قبوض مشترکان اعمال مي‌شود.
وي يادآور شد: اين پاداش با عنوان پاداش همکاري تابستان در قبوض برق درج و به همراه يک نامه تشکر از مدير عامل آن صنعت ارسال مي‌شود.
وي با بيان اينکه طرح همکاري صنايع در سال گذشته به تنهايي 400 مگاوات از پيک مصرف برق را به‌صورت ثابت در طول سه ماه همکاري کاهش داده است، گفت: حداکثر کاهش نياز مصرف 880 مگاوات در سال 92 به ثبت رسيد و در بقيه روزها همکاري صنايع موجب کاهش پيک مصرف برق بين 400 تا 880 مگاوات شده است.
مدير دفتر مديريت مصرف توانير از اجراي طرح ذخيره عملياتي براي نخستين‌بار در کشور خبر داد و گفت: امسال افزون‌بر طرح تعطيلات و تعمير صنايع، براي نخستين‌بار طرح ذخيره عملياتي صنايع را اجرا کرديم.
وي اظهار داشت: با توجه به اينکه پيک شبکه سراسري در روزها و ساعت‎هاي خاصي اتفاق مي‌افتد، درصورتي که مشترکان صنعتي 200 ساعت در طول تابستان با صنعت برق همکاري کنند، نزديک به دو هزار تا سه‌ هزار مگاوات از پيک کاسته مي‌شود که اين حداکثر ميزان همکاري صنايع است و به‌طور طبيعي برخي صنايع نمي‌توانند اين همکاري را داشته باشند.
وي تصريح کرد: امسال 200 مشترک صنعتي در قالب طرح ذخيره عملياتي با صنعت برق همکاري کرده‌اند که نتيجه اين همکاري، کاهش 300 مگاواتي پيک مصرف برق بوده است.
وي يادآور شد: طرح ذخيره عملياتي و طرح تعطيلات در زمان‌هاي اوج مصرف بار محاسبه مي‌شود و اين همکاري بايد در اين زمان باشد تا صنايع مشمول تخفيف‌هاي همکاري قرار گيرند.
به‌گفته وي، مشوق‌ها و تخفيف‌هاي در نظر گرفته‌ شده براي مشترکان همکاري‌کننده در طرح‌هاي ذخيره عملياتي، طرح تعمير و تعطيلي و کشاورزي به‌جز برخي موارد خاص که در قرائت و محاسبه با مشکل مواجه شده‌اند، حداکثر بايد تا پايان آبان‌ماه پرداخت شود.
وي با بيان اينکه سال گذشته 1620 مگاوات تأثير همکاري مشترکان بوده که براي رسيدن به اين رقم درمجموع 150 ميليارد تومان هزينه شده است، گفت: براي احداث اين ميزان ظرفيت نيروگاهي مي‌بايست چهار هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاري مي‌کرديم.
وي از در نظر گرفتن مشوق براي مشترکان بخش کشاورزي در تابستان 93 خبر داد و گفت: امسال نيز با توجه به تعرفه ارزان بخش کشاورزي که تقريبا به‌طور متوسط به‌ازاي هر کيلووات ساعت 100 ريال است، به اين نتيجه رسيديم اگر مشترکان کشاورزي چهار ساعت در اوج بار از برق استفاده نکرده و 20 ساعت مابقي را به‌صورت رايگان مصرف کنند، به نفع صنعت برق است که با موافقت وزير نيرو اين کار انجام شد.
وي خاطرنشان کرد: مصرف کشاورزي شش تا هفت‌ هزار مگاوات از مصرف برق کشور را در بر مي‌گيرد و امسال بيش از 30 هزار مشترک کشاورزي در ساعت‌هاي پيک با ما همکاري کرده‌اند که حدود يک‌دهم مشترکان کشاورزي مي‌شود.
وي يادآور شد: توانير در سال گذشته نيز 1.4 ميليارد تومان تخفيف و مشوق به مشترکان کشاورزي همکاري‌کننده با صنعت برق در طول تابستان پرداخت کرده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن