تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815372135




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انزوای بیش از حد ترکیه را مجبور به همکاری با کُردهای سوریه کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: انزوای بیش از حد ترکیه را مجبور به همکاری با کُردهای سوریه کرد خبرگزاری پانا: ترکیه در عقب نشینی آشکار از مواضع قبلی خود اعلام کرد راه را برای کمک پیشمرگ های کرد عراقی به نیروهای کرد سوریه در کوبانی هموار می کند.
۱۳۹۳ دوشنبه ۲۸ مهر ساعت 22:25



به گزارش خبرگزاری پانا، مولود چاووش اوغلو وزیر امورخارجه ترکیه بعد از ظهر دوشنبه پس از دیدار با همتای تونسی خود در آنکارا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وی در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: « ما به نیروهای پیشمرگ برای عبور از مرز کمک می کنیم و هیچ علاقه ای به سقوط کوبانی نداریم ». اظهارات وزیر امور خارجه ترکیه نشان دهنده تغییر اساسی در سیاست ترکیه است که تاکنون علاوه بر حمایت از داعش ،‌ به کردها اجازه عبور از مرز و پیوستن به مبارزه علیه داعش را نمی داد . این اتفاق پس از آن رخ می دهد که آمریکا برای کمک به نیروهای کرد از راه آسمان برای آنها سلاح و مهمات انداخت. سیاست ترکیه مبنی بر حمایت از گروه تروریستی بعثی - تکفیری داعش موجب خشم مردم ترکیه شده و چند شهر این کشور را به آشوب کشیده بود . در درگیریهای شهرهای مختلف ترکیه حدود 40 نفر از مردم این کشور جان باختند . دولت اردوغان با وجود ادعای مبارزه با تروریسم ، تاکنون رسما از ورود کردها به کوبانی برای مبارزه با داعش ممانعت کرده است . چندی یش یک حزب مخالف دولت ترکیه ،‌ با ارائه اسنادی گفت دولت ترکیه رسما از داعش حمایت میکند. دولت ترکیه اعلام کرده است از پیوستن به مبارزه علیه نیروهای داعش امتناع خواهد کرد، مگر آنکه نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا در حملات خود، حکومت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را نیز هدف قرار دهند. خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس 24 در مرز ترکیه و سوریه گفت ترکیه با اعمال سیاست منطقه ای خود روز به روز بیشتر در عرصه بین المللی منزوی می شود. دانیال عبد الفتاح کارشناس مسائل ترکیه در گفتگوبا شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گفت آنکارا در راستای اجرای موافقتنامه محرمانه خود با گروه داعش برای آزادی گروگانهای این کشور، از هرگونه مشارکت در مبارزه با این گروه تروریستی خودداری می کند.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن