تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798368147




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آخرین خبرها درباره مرگ مشکوک خبرنگار پرس تی وی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: آخرین خبرها درباره مرگ مشکوک خبرنگار پرس تی وی


خانواده خبرنگار کشته شده پرس تی وی و مقامات این شبکه می گویند درباره مرگ این خبرنگار مشکوک هستند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبراز  پرس تی وی، خانواده سرنا شم می گویند: درباره این که مرگ وی ناشی از یک تصادف عادی رانندگی باشد، مشکوک هستند.
خانواده شم از دادن هر نوع بیانیه و اظهار نظر در برابر دوربین خودداری و درعین حال تاکید کردند به مقامات ترکیه درباره دست داشتن در مرگ وی مشکوک هستند و از طریق قانونی، درباره علت و چگونگی مرگ وی تحقیق می کنند.
به گزارش پرس تی وی دستگاه های اطلاعاتی ترکیه پیش تر این خبرنگار را تهدید کرده بودند و او بیم این را داشت که بازداشت شود. سرنا شیم از جمله خبرنگارانی بود که از مرزهای ترکیه در نزدیکی عین العرب سوریه گزارش می داد و هفته گذشته به اتهام جاسوسی برای سوریه دستگیر شده بود. وی اعلام کرده بود، اتهامات وارد شده به وی به علت بررسی سکوت ترکیه در قبال داعش و جنایات این گروه و همچنین تظاهرات اخیر مردم این کشور در اعتراض به موضع دولت ترکیه بود. رئیس انجمن ملی‌گرایان امریکا هم اعلام کرد، سرنا شیم، خبرنگار کشته شده پرس تی وی، قربانی عملیات سیاه سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) شده است.

رادنی مارتین گفت: «خانم شیم به دلیل تلاش بی وقفه‌اش برای کشف حقیقت که رسانه‌ها در غرب آن را سرکوب می‌کنند، کشته و قربانی عملیات سیاه سازمان سیا شده است واین اقدام سیا با همکاری ترکیه که خانم شیم  را به دلیل افشای حمایت آنکارا از داعش به جاسوسی متهم کرد، انجام شد.» مارتین افزود: «سوانح مضحک رانندگی از اوایل دهه ۱۹۵۰ میلادی تاکنون از موارد مورد آموزش کارآموزان سیا و موساد بوده است و به همین ترتیب، سیا آن دسته از افرادی را که طرحهای شکست خورده شان را برملا می‌کردند، هدف قرار داده است و داعش یکی از این طرح های شکست خورده است.»

وی همچنین از ترکیه خواست، این امکان را برای مقام‌های ایرانی فراهم آورند تا درباره علت مرگ این خبرنگار تحقیق کنند.

مارتین همچنین سکوت وزارت امور خارجه آمریکا در قبال مرگ این خبرنگار را به باد انتقاد گرفت.

وی گفت: شم، شهروندی امریکایی در داخل مرزهای یک متحد امریکا، یعنی ترکیه بود. وزارت خارجه امریکا در قبال مرگ راشل کوری، یک شهروند امریکایی دیگر، نیز که در اراضی یک متحد دیگر امریکا یعنی اراضی اشغالی فلسطین کشته شد، سکوت اختیار کرد.

این تحلیلگر سیاسی تاکید کرد: ترکیه باید امکان دسترسی بازرسانی ایرانی را به همه شواهد پزشکی قانونی و صحنه جرم فراهم آورد و اطمینان دهد که هیچ سرکوبی علیه رسانه‌هایی که عملکرد صادقانه دارند، نشده است. رادنی مارتین تصریح کرد، ترکیه و امریکا هیچکدام صلاحیت چنین تحقیقی ندارند.
  مارتین گفت: سرنا شیم که شهروندی آمریکایی با اصالت لبنانی است، جمعه گذشته ضمن ابراز نگرانی از دستگیر شدن خود، به پرس تی‌ وی گفته بود، آژانس اطلاعاتی ترکیه وی را به جاسوسی متهم کرده است. خودروی وی هنگام بازگشت از صحنه‌ی یک گزارش در شهر سوروچ، واقع در استان شانلی اورفه، با یک کامیون تصادف کرد و هویت و موقعیت راننده کامیون مشخص نیست.


جیمز موریس، تحلیلگرسیاسی پایگاه اینترنتی america-hijacked.com  نیز گفت: ضمن ابراز تسلیت به پرس تی وی و خانواده سرنا شم، باید بگویم شنیدن خبر درگذشت این خبرنگار بی‌نهایت ناراحت کننده است. موریس افزود: تحقیق صریح و شفاف درباره مرگ مشکوک وی ضروری است، زیرا احتمال دست داشتن ترکیه درمرگ سرنا شم  وجود دارد .
جیمز موریس


موریس از مرگ سرنا شیم به عنوان «پیام شومی» برای خبرنگارانی که اخبار سوریه را پوشش می‌دهند یا قصد این کار را دارند، نام برد.

وی افزود: موضوع خیلی مشکوک است. من در یکی از گزارش‌های اخیر سرنا شم دیدم که وی می‌گوید سازمان اطلاعات ترکیه درپی اوست؛ و ناگهان، زمان کوتاهی پس از انتشار این گزارش، وی در سانحه‌ی مرموز تصادف کشته می شود. خبرنگار کشته شده پرس تی وی از معدود خبرنگارانی بود که گزارش‌هایی را درباره نفوذ تکفیری ها به سوریه از مرز ترکیه تهیه کرده بود که نشان می‌دهد، تروریست ها در کامیون‌های متعلق به سازمان جهانی غذا و سازمان‌های بین المللی دیگر از ترکیه وارد سوریه می‌شده‌اند.  
دانلود

 

لینک را کپی کنید


دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن