تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى‏يابد، رقّت قلب پيدا مى‏كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819361623




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سپردن کارها به دست مردم در برون رفت از مشکلات بسيار اثرگذار است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ مهر ۱۳۹۳ (۱۳:۲۳ب.ظ)
مديرمرکز ملي رصد وزارت کشور: سپردن کارها به دست مردم در برون رفت از مشکلات بسيار اثرگذار است مديرمرکز ملي رصد وزارت کشور يکي از دلايل ايجاد مشکلات نظير بالا بودن نرخ بيکاري و آسيب هاي اجتماعي را عدم اعتماد به مردم عنوان کرد و گفت: يکي از راه هايي که مي تواند مشکلات را کاهش دهد سپردن کارها به دست مردم است.
به گزارش خبرگزاري موج کرمانشاه؛ اردشير گراوند مدير مرکز ملي رصد وزارت کشور در جلسه شوراي اداري استان کرمانشاه که در سرسراي شهداي دولت استانداري برگزار شد، به تشريح وضعيت منطقه زاگرس پرداخت و افزود: اين منطقه 13 استان و 174 شهرستان کشور را در برمي گيرد که 550 هزار کيلومتر مربع را در بر گرفته و حدود 34 درصد جمعيت کشور را شامل مي شود.
وي با اشاره به بالا بودن نرخ بيکاري در استان هاي زاگرس نشين، گفت: 10 استان واقع در اين منطقه در اوج بيکاري قرار دارند.
گراوند اظهار کرد: 61 درصد از استان ها و شهرهاي زاگرس نشين نرخ بيکاريشان بالاي 20 درصد است و در اين ميان طبق آمار سال 90 استان کرمانشاه تنها سه شهر آن نرخ بيکاريشان به کمتر از 20 درصد مي رسد.

48 درصد اراضي کشور در منطقه زاگرس واقع شده است
وي با بيان اينکه 48 درصد کل اراضي کشور در استان هاي زاگرس نشين واقع شده است، ميانگين سطح زيرکشت هر بهره بردار را شش هکتار عنوان و خاطرنشان کرد: در اين استان ها، عملکرد در هکتار به طور ميانگين دو تن در هکتار است.
گراوند در ادامه گفت: 44 درصد از گوشت مرغ، 36 درصد تخم مرغ و 36 درصد از شير توليدي کشور نيز در استان هاي زاگرس نشين توليد مي شود.

38 درصد پروانه هاي بهره برداري کشور در اختيار استان هاي زاگرس نشين
مدير مرکز ملي رصد کشور همچنين از صدور 38 درصدي پروانه هاي بهره برداري کشور در استان هاي زاگرس نشين خبر داد و افزود: با اين حال تنها 1.6 درصد کارگاه هاي کشور متعلق به استان کرمانشاه است که يک درصد اشتغال کشور را شامل مي شود.
وي در ادامه بازهم به نرخ بيکاري بالاي استان هاي زاگرس نشين گريزي زد و افزود: اين معضل زمينه ساز بروز ساير پديده هاي ناهنجار اجتماعي است به گونه اي که سبب شده 51 درصد خودکشي ها، 50 درصد نزاع ها و 44 درصد قتل هاي کشور در استان هاي زاگرس نشين بوقوع بپيوندد.
گراوند در بخش ديگري از سخنانش به مهاجرت نزديک به 13 ميليوني شهروندان ايراني از استان اوليه محل سکونت خود به ساير استان ها بخصوص کلانشهرها و استان هاي برخوردارتر اشاره کرد و گفت: اين مهاجرت ها باعث شده تا استان هاي کوچکتر سرمايه هاي انساني خود را از دست داده و در مقابل به حاشيه نشيني شهرهاي بزرگتر اضافه شود.

سکونت 12.6 ميليون ايراني در سکونتگاه هاي غير رسمي
اين مقام وزارت کشور، همچنين از سکونت نزديک به 12 ميليون و 600 هزار نفر از شهروندان ايراني در سکونت گاه هاي غيررسمي خبر داد و گفت: اين مسئله يکي از معضلات اجتماعي است که بايد براي رفع آن چاره انديشي کرد.
وي در پايان، برنامه ريزي دقيق براي اجراي کارها، مداخله هوشمندانه در امور و اعتماد به مردم را سه راهکار برون رفت استان هاي زاگرس نشين از مشکلات عنوان کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن