تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را رها مكن حتى اگر بعدش شعر باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819534741




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم توجه به رقابت بين‌المللي در شرکت‌هاي راهسازي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ مهر ۱۳۹۳ (۱۱:۵۷ق.ظ)
وزير راه و شهرسازي بيان کرد: لزوم توجه به رقابت بين‌المللي در شرکت‌هاي راهسازي وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينکه مهندسان بايد در کارهاي خود به ابعاد مختلف توجه کنند و اين پيچيدگي کار مهندسي را نشان مي‌دهد، بيان کرد: پروژه‌ها بايد با تفکر نسبت به ابعاد تأمين مالي، اجتماعي و رقابت بين‌المللي اجرا شود که دانشي فراتر از مهندسي نياز دارد.
به گزارش خبرگزاري موج، عباس آخوندي در مراسم پنجمين دوره همايش تقدير از پيشکسوتان راهساز سخن مي گفت، بيان کرد: در شرايطي قرار داريم که از نظر مهندسي بين‌المللي بايد به دو موضوع اصلي توجه کنيم، اول آنکه‌ مهندسي به عبارتي ساده‌تر شده است؛ زيرا که نرم‌افزارها و ماشين‌آلات به کمک مهندسان آمده است و از نظر ديگر مهندسان بايد در کارهاي خود به ابعاد مختلف توجه کنند و اين پيچيدگي کار مهندسي را نشان مي‌دهد.
وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينکه بايد ‌مهندسي به عنوان ابزاري که با ساير علوم در ارتباط است مورد توجه باشد، بيان کرد: در سند مهندسي سال 2020 آمريکا بر لزوم تفاوت بين مهندسي آنها در سال 2020 با بقيه مهندسان جهان تأکيد شده است، علوم يکسان است، اما؛ وجه تمايز ارتباط مهندسان با بقيه، علوم و نيز توان رقابت در بازارهاي جهاني است.
وي در زيرساخت‌هاي عمراني جلوتر از کشور‌هاي همسايه هستيم، گفت: وزارت راه و شهرسازي در شرايط اعتباري سخت قرار دارد، دولت در انواع طرح ها به پيمانکاران بدهکار است و حجم بدهي دولت رقم بالايي است.
آخوندي گفت: پروژه‌هاي بزرگ عمراني، ساختمان‌ها، جاده‌ها، پل‌ها، ابنيه، فرودگاه‌ها، راه‌آهن، بنادر و اسکله‌ها همه جزء نمادهاي مهندسي قوي ايران بوده و نشان از سخت‌کوشي مهندسان اين مرز و بوم دارد.
وزير راه و شهرسازي اضافه کرد: در مقايسه با کشورهاي همسايه و همتراز ايران، ما در زمينه مهندسي بسيار خوب شروع کرده و عمل کرده‌ايم؛ دانشکده‌هاي مهندسي ايران در تربيت نيروهاي متخصص سرافراز هستند.
آخوندي با اشاره به سفر‌هاي اخير خود به کشورهاي همسايه و بازديد از زيرساخت‌هاي دريايي، ريلي و جاده‌اي اين کشورها ابراز داشت: در اين بازديدها متوجه شدم کشور ايران با وجود 8 سال دفاع مقدس، تحريم‌ها و کارشکني‌هاي غرب‌، در پروژه‌هاي زيرساختي و تأسيسات زيربنايي از رشد مطلوبي برخوردار است.
وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه راهسازي فعاليتي سخت و مشکل است و ذکر نمونه‌هاي از اجراي پروژه در شرايط سخت در سيستان و بلوچستان، افزود: برخي سازه‌ها در جاده‌ها و مناطق صعب‌العبور اجراي مشکلي دارند و اين نشان از تلاش بي وقفه مهندسان اين مرز و بوم دارد.
وي گفت: در وزارت راه و شهرسازي در اين شرايط اعتباري سخت، دولت در انواع مختلف به پيمانکاران بدهکار است و حجم بدهي دولت رقم بالايي است.
وزير راه و شهرسازي اظهار کرد: در پروژه خروج از رکود تلاش کرده‌ايم توان دفاتر مهندسي از دست نرود و ماندگار باشد و تلاش اصلي ما حفظ دفاتر مهندسي است.
وي تصريح کرد: در اين شرايط سخت نيازمند اقدامات فرامهندسي هستيم؛ شرايط موجود سخت است و در بهترين شرايط، رسيدن به حالت عادي چند سال به طول مي‌انجامد، بنابراين دولت و بخش خصوصي بايد با هم تلاش کنند.
در اين مراسم از پيشکسوتان شرکت‌هاي راهسازي تقدير شد.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن