تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819968486




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترکیه در مرز با سوریه خندق حفر می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ترکیه در مرز با سوریه خندق حفر می‌کند
مقامات ترکیه برای جلوگیری آنچه که عبور غیر قانونی و قاچاق خوانده شده است خندقی را در شهرک مرزی «آقچه قلعه» حفر خواهند کرد.
تسنیم: مقامات ترکیه در شهرک «آقچه قلعه» واقع در مرز این کشور با سوریه کار حفر خندقی را آغاز کرده‌اند که هدف از ایجاد این خندق را جلوگیری از عبور غیرقانونی و قاچاق اعلام می‌کنند.

به گزارش روزنامه الشرق الاوسط، مقامات ترکیه برای جلوگیری آنچه که عبور غیر قانونی و قاچاق خوانده شده است خندقی را در شهرک مرزی «آقچه قلعه» حفر خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، قرار است عرض این خندق دو متر و عمق آن سه متر باشد.

نیروهای مسلح ترکیه این خندق را در نوار مرزی با سوریه حفر می‌کنند که همزمان با خندق اقدامات امنیتی نیز ادامه خواهد یافت.

دولت آنکارا با بیان اینکه ایجاد منطقه پرواز ممنوع یا منطقه حائل در سوریه در حال حاضر بعید به نظر می‌رسد، اعلام کرد: ترکیه ایجاد مناطق امن داخل خاک خود نزدیک مرزهای سوریه را بررسی می‌کند.

ترکیه، پیشتر مجوز شورای امنیت سازمان ملل برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع یا منطقه حائل داخل خاک سوریه را به عنوان بخشی از شروط خود برای پیوستن به ائتلاف نظامی در سوریه کرده بود اما این درخواست تاکنون با حمایت بین‌المللی همراه نشده است.

رجب طیب اردوغان برای پیوستن به ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش به رهبری آمریکا چهار شرط را مطرح کرده است که شامل «ایجاد منطقه پرواز ممنوع، ایجاد منطقه حائل، آموزش معارضان سوری و تجهیز آنها به سلاح و حمله به نظام سوریه است.»

اردوغان تاکید کرده است، در صورتی که این شرایط محقق نشود در هیچ ائتلاف بین المللی علیه داعش مشارکت نخواهد کرد.

در همین رابطه «نعمان قورتولموش» معاون نخست وزیر ترکیه تصریح کرد که آنکارا ایجاد منطقه حائل در خاک خود را با هدف تامین مرزها بررسی می‌کند.

تعلل ترکیه در پیوستن به ائتلاف علیه داعش در شرایطی صورت می‌گیرد که کُردهای منطقه عین العرب ( کوبانی ) در معرض حملات شدید داعش قرار دارند و نزدیک به سه هفته در برابر این حملات مقاومت کرده‌اند.

دولت ترکیه مرزهای خود با سوریه را در این منطقه بسته است و از ورود کمک‌های انسانی و مبارزان کُرد برای کمک به کُردهای عین العرب در مبارزه با داعش ممانعت می‌کند.





تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن