تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820888583




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يک سوم فرآورده هاي خوني گيلان موردمصرف سالمندان قرار مي گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ مهر ۱۳۹۳ (۹:۱۴ق.ظ)
يک سوم فرآورده هاي خوني گيلان موردمصرف سالمندان قرار مي گيرد استان گيلان به عنوان سالمندترين استان در کشور محسوب مي شود؛ به طوري که 12 درصد جمعيت استان را افراد بالاي 60 سال تشکيل مي دهند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، مدير کل انتقال خون استان با اشاره به اينکه در استان گيلان سه مرکز جراحي قلب باز وجود دارد که در روز بيش از 110 واحد خون و يا فرآوردهاي آن را مصرف مي کنند، گفت: در سال گذشته حدود 2850 مورد سرطان جديد در استان گيلان ظاهر شده که همگي از مصرف کننده هاي فرآورده هاي خوني از جمله پلاکت هستند.
وي افزود: امروز سرطان دومين علت مرگ و مير بعد از بيماري هاي قلبي و عروقي در استان است، به طوري که بيماري هاي قلـبي و عروقي 46 درصد و سرطان 12درصد از علل مرگ و مير را تشکيل مي دهند.
دکتر داودي اظهار کرد: در سال گذشته بيش از 200 هزار فرآورده خوني در 30 بيمارسـتان دولتي و خصوصي اسـتان گيـلان توزيع شده که بيش از 30 درصد اين فرآورده ها را افراد سالمند بالاي 60 سال مصرف کرده اند.
وي تأکيد کرد: با توجه به شيوع پديده سالمندي وکاهش رشد جمعيت و همچنين تغـيير هـرم جـمعيتي در اسـتان به مرور از تـعداد اهداکنندگان خون کاسته خواهد شد که با مديريت مصرف خون در بيمارستان ها و اجـراي برنامه هموويـژيلانس بايد از پديده فوق پيش گيري کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن