تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدا را بخوانید و به اجابت دعای خود یقین داشته باشید و بدانید که خداوند دعا را از ق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820364198




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چه طور با خوراکي ها تمرکزتان را افزايش دهيد؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
چه طور با خوراکي ها تمرکزتان را افزايش دهيد؟
بدون ترديد هرچه سن ما افزايش پيدا مي‌کند بدنمان ناگزير پير و کهنه مي‌شود اما خبر خوب اين است که اگر رژيم غذايي خود را صحيح و براساس غذاهايي انتخاب کنيد که هوش را تقويت مي ‌کنند، مي ‌توانيد حتي در سنين بالاتر نيز از سلامت مغزي مطلوبي بهره‌مند باشيد.


 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛
جنسينگ ، ماهي ، کافئين
در بين مواد غذايي مختلف و مکمل‌هاي گوناگون، گروهي از خوردني‌ها هستند که مي تواند تمرکز شما را بالا ببرند، توجه ‌تان را افزايش دهند و ضمن تقويت ساير عملکردها مغزي به تقويت قدرت حافظه نيز کمک کنند.
 
کافئين باعث افزايش هشياري مي شود
هيچ ماده غذايي نمي تواند باعث افزايش هوش شود . کافئين از جمله مواد غذايي است که باعث افزايش انرژي ،هشياري و تمرکز مي شود .مواد موجود در قهوه ، شکلات ها و نوشابه هاي انرژي زا باعث افزايش هشياري مي شود ، هرچند اثر آنها کوتاه مدت مي شود .اما مصرف بيش از حد آن باعث عصبي ش
شکر
گلوکز به عنوان سوخت مغز مطرح است . سوخت و ساز بدن از کربوهيدرات ها و مواد قندي تامين مي شود . نوشيدن يک ليوان نوشيدني شيرين باعث افزايش حافظه کوتاه مدت مي شود . با اين حال بايد توجه داشت که مصرف بيش از حد نوشيدني هاي شيرين مي تواند باعث اختلال در حافظه شود .
 
خوردن صبحانه ، سوخت مغزي را تامين مي کند
آيا از خوردن صبحانه فرار مي کنيد ؟ پژوهش هاي انجام شده نشان مي دهد که خوردن صبحانه باعث افزايش حافظه کوتاه مدت و ميزان توجه مي شود . دانش آموزاني که صبحانه مي خورند در کلاس عملکرد بهتري به نسبت به دانش آموزاني که صبحانه نمي خورند از خود نشان مي دهند .
 
محققان برخي از انواع مواد غذايي را که باعث افزايش سخت مغز مي شود را چنين برشمردند : غلات حاوي فيبر ، مواد لبني و ميوه ها .
بايد توجه داشته باشيد که نبايد در خوردن صبحانه زياده روي کرد زيرا پرخوري در صبحانه مي تواند باعث کاهش تمرکز شود .
 
ماهي ، بهترين ماده مغذي براي مغز
ماهي يک منبع غني و سرشار از پروتدين است . ماهي سرشار از اسيد چرب امگا 3 است ، مصرف ماهي براي رشد و تکامل مغز ضروري است .
 
چربي موجود در ماهي ، انرژي مغز را تامين مي کند .رژيم غذايي که سرشار از امگا سه باشد احتمال زوال عقل و سکته هاي مغزي را کاهش مي دهد .
امگا سه نقش حياتي در افزايش حافظه و توجه بازي مي کند . توصيه مي شود براي سلامت مغز و قلب هفته اي دوبار ماهي مصرف کنيد .
 
اضافه کردن روزانه مقدار ثابتي آجيل و شکلات به رژيم غذايي
شکلات تلخ خواص آنتي اکسيداني فوق العاده‌اي دارد و حاوي محرک‌هاي طبيعي مثل کافئين است که مي‌تواند تمرکز و قدرت توجه را بالا ببرد.
آجيل منبع سرشاري از ويتامين E است .مصرف روزانه آجيل باعث کاهش افت فرايندهاي شناختي مي شود و در نهايت باعث افزايش تمرکز مي شود .
 
افزودن آواکادوو غلات سبوس دار
افزودن آواکادوو و غلات سبوس دار به رژيم غذايي خود را نيز فراموش نکنيد. هر عضوي در بدن به جريان خون وابسته است و قلب و مغز به عنوان دو عضو اصلي بدن از اين جنبه بيشتر حائز اهميت هستند.
 
غلات سبوس دار مانند ذرت ، گندم منبع غني از فيبر و ويتامين E است که به افزايش ميزان حافظه و هشياري کمک شاياني مي کند .مصرف رژيم غذايي حاوي غلات سبوس دار و ميوه‌ها از جمله آووکادو خطر ابتلا به بيماريهاي قلبي – عروقي و کلسترول بد را کاهش مي ‌دهد که نتيجه آن بهبود جريان خون و در نهايت بهبود عملکرد سلولهاي مغزي است. آواکادوو هرچند چربي دارد اما چربي آن مفيد بود و به جريان سالم خون کمک مي ‌کند.
آواکادوو حاوي چربي اشباع نشده است که منجر به ايجاد جريان خون سالم مي شود .
 
زغال اخته سرشار از مواد مغذي
زغال اخته نيز يک سوپر ماده مغذي براي مغز محسوب مي ‌شود چون از اين عضو در برابر فشار اکسيديته محافظت کرده و در نتيجه مشکلات مغزي ناشي از افزايش سن مثل آلزايمر و زوال عقل را تا حد زيادي کاهش ميي دهد. اين ميوه ظرفيت‌هاي يادگيري و مهارت‌هاي حرکتي را افزايش مي ‌دهد.
 
مزاياي رژيم غذايي سالم
اگر رژيم غذايي شما حاوي مواد غذايي مغذي نباشد ، توانايي براي تمرکز کاهش مي يابد .خوردن بيش از حد يا کم مي تواند بر روي توانايي تمرکز تاثير بگذارد .يک رژيم غذايي متعادل مي تواند توانايي هشياري و تمرکز را افزايش دهد .
 
ويتامين ها ، مواد معدني و مکمل ها
نقش مکمل‌ها و ويتامين‌ها و مواد معدني را نيز نبايد ناديده گرفت. اين منابع سرشار از ويتامين‌هاي ب، ث، اي، بتاکاروتن و منيزيم هستند که همگي مکمل‌هاي قوي براي تقويت مغز هستند. اما با اين حال متخصصان تاکيد دارند که براي احتياط بيشتر مصرف اين مکمل‌ها و ويتامين‌ها بايد حتما با مشورت و تحت نظارت پزشکي متخصص صورت گيرد.
انتهای پیام/ض

منبع :بیتوته






تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن