تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):حيا از ايمان و ايمان در بهشت است و بدزبانى از بى مهرى و بدرفتارى است و بدرفتارى در جهن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819520611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی: جلوی فروش استاندارد ایزو را بگیرید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی: جلوی فروش استاندارد ایزو را بگیرید مشهد - ایرنا - رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در همایش روز جهانی استاندارد در مشهد، گفت: لطفی کنید و جلوی فروش استاندارد "ایزو" در کشور را بگیرید.


به گزارش ایرنا، "حسن حسینی" روز یکشنبه در "همایش روز جهانی استاندارد" که با حضور رییس سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی برگزار شد، افزود: "ایزو" در جایگاه خود استاندارد خوبی می باشد اما پایش ایزو از اخذ ایزو مهمتر است.
وی گفت: هم اکنون موسساتی در کشور هستند که با اخذ مبالغی "استاندارد ایزو" صادر می کنند و از آنجا که نمی توان جلوی ایزو فروشان را گرفت بیاییم و جلوی کسانی که ایزو را می خرند، بگیریم.
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: عده ای فکر می کنند استاندارد فقط اختصاص به کیک و کلوچه و شربت دارد اما واقعیت این است که هر چه انسان با آن سر و کار دارد، باید استاندارد باشد همانطور که در دنیا این استانداردها تدوین شده است.
وی با بیان اینکه فرهنگ استاندارد باید در بین مردم نهادینه شود، گفت: در هفته استاندارد برنامه ای در ارتباط با فرهنگ سازی در خصوص استاندارد از صدا و سیما ندیدم و اگر برنامه ای نیز وجود داشته حداقل بازتاب خوبی در بین مردم نداشته است.
حسینی افزود: مدت اعتبار پروانه های استاندارد واحدهای تولیدی یک ساله است که مدت زمان کوتاهی است و تمدید آن حدود دو ماه طول می کشد لذا طولانی تر شدن مدت اعتبار این پروانه ها به پنج یا حداقل سه سال، خواسته واحدهای تولیدی از سازمان ملی استاندارد است.
"ایزو" مخفف عبارت انگلیسی International Organization for Standardization به مفهوم سازمان بین المللی استانداردسازی است که یک مجمع بین المللی از سازمانهای استاندارد کشورهای عضو، آن را تشکیل می دهد، ایزو یک شبکه از موسسات استاندارد ملی در ۱۴۷ کشور دنیاست که بر پایه یک مرکز در هر کشور و یک مرکز اصلی در شهر ژنو کشور سوییس فعالیت می کند که وظیفه هماهنگی مراکز مختلف را دارد.
"ایزو" یک موسسه غیردولتی است یعنی هر کدام از اعضای آن الزاماً نماینده ملی کشور خود نیستند.
سال ۱۹۸۷ میلادی کمیته فنی ۱۷۶ سازمان ایزو(ISO/TC ۱۷۶ ) سری استانداردهای ISO ۹۰۰۰ را به جهان ارائه کرد. هدف از تدوین این سری استاندارد ایجاد الگویی بین المللی برای پیاده سازی و استقرار سامانه های مدیریت و تضمین کیفیت بود که مورد استقبال جهان قرار گرفت. سامانه های های مدیریت کیفیت به منظور حفظ سطح کیفیت تعریف شده و بهبود کیفیت از طریق اصلاح فرایندها در سازمان پیاده سازی می شود. در واقع استاندارد ایزو به یک محصول خاص داده نمی شود بلکه فرایند تولید کالا یا خدمات را در یک واحد تجاری مورد ارزیابی قرار می دهد. امروزه واحدهای خدماتی نیز مانند واحدهای صنعتی علاقه زیادی به استقرار سامانه های کیفیت نشان می دهند.
1922/660/ 1625


27/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن