تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تسبيحات فاطمه زهرا عليهاالسلام در هر روز پس از هر نماز نزد من محبوب تر از هزار ركعت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805378632




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحلیلگر افغان: سلطه گری آمریکا وغرب عامل رشد افراط گرایی درجهان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تحلیلگر افغان: سلطه گری آمریکا وغرب عامل رشد افراط گرایی درجهان است کابل- ایرنا - تحلیلگر و کارشناس مسائل سیاسی افغانستان سیاست سلطه گرایانه آمریکا و غرب را عامل اصلی رشد افراط گرایی و خشونت در جهان دانست و تداوم وضع کنونی را خطری جدی برای جهان ارزیابی کرد.


"عبدالطیف نظری" استاد دانشگاه و کارشناس روابط بین الملل روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا در کابل گفت: غرب و در رأس آن آمریکا با تلاش برای سلطه بر کشورهای اسلامی، افراط گرایی را رونق داده اند.
نظری گفت: با گسترش سیاست های خصمانه غرب علیه کشورهای اسلامی و کشورهای فقیر امروز شاهد رشد سریع افراط گرایی در جهان، بویژه در جنوب، جنوب شرق ، آسیا و خاورمیانه هستیم.
این تحلیلگر افغان افزود: به هر میزان سیاست مداران غربی و آمریکایی به روند سلطه طلبی خود سرعت بخشید به همان میزان باید جهان منتظر رشد افراط گرایی و خشونت باشد.
این استاد دانشگاه کابل با تاکید به اینکه تروریسم، خشونت و افراط گرایی محصول سیاست های آمریکا و غرب است، گفت: شماری از کشورهای عربی نیز که دنباله روی سیاست های غرب و آمریکا هستند و بقای خود را در رضایت اروپا و واشنگتن می بینند، با کمک های مالی به تروریست ها زمینه را برای منافع استراتژیک آمریکا و غرب فراهم می کنند.
نظری در ادامه با تقبیح حمایت های بی دریغ آمریکا و غرب از رژیم صهیونیستی و چشم پوشی این کشورها از اقدامات تروریستی رژیم اشغالگر قدس، گروه داعش را دست پرورده آمریکا و ابزاری برای پیشبرد منافع واشنگتن توصیف کرد.
این تحلیلگر افغان گروه داعش را بهترین ابزار برای پیشبرد اهداف آمریکا درجهان اسلام دانست و گفت: آمریکا با اوضاعی که در خاورمیانه به راه انداخته است می کوشد طرح خاورمیانه بزرگ خود را با استفاده از گروه داعش عملی کند.
نظری افزود: آمریکایی ها پیش از این تلاش می کردند از طریق آنچه که صدور دموکراسی می نامیدند طرح خود را در خاورمیانه عملی کنند اما با تحولات اخیر و بیداری اسلامی و همچنین شکوفایی اسلام سیاسی، با بن بست روبرو شدند از این رو شیوه خود را تغییر دادند.
استاد دانشگاه کابل گفت:آمریکایی با تغییر راهبرد، تروریست را ابزاری برای دستیابی به اهداف خود در خاورمیانه قراردادند که امروزجهان اسلام قربانی فاز دوم سیاست آمریکا و غرب برای خاورمیانه است.
نظری گفت: جهان به روشنی شاهد سیاست های دوگانه آمریکا در برابر گروه های تروریستی از جمله داعش است، و نباید انتظار داشت آمریکا با پدیده تروریسم مبارزه جدی داشته باشد زیرا تروریسم منافع واشنگتن را تامین می کند.
نظری در باره عواقب بی توجهی برخی کشورهای اسلامی به سیاست های تفرقه افکنانه آمریکا و غرب هشدار داد و همگرایی و اتحاد را یگانه راه مقابله با سلطه طلبی آمریکا و غرب بر جهان دانست.
این کارشناس افغان با هشدار در باره عواقب بی ثباتی در خاورمیانه گفت در صورت بی توجهی کشورهای حامی تروریسم، منطقه خاورمیانه با خطر جدی مواجه خواهد شد.
وی افزود:به هر میزان که خاور میانه بی ثبات شود منافع کشورهای اسلامی با خطر روبرو خواهد شد و نظم خاور از میان خواهد رفت و این نه به نفع خاورمیانه و نه به نفع جهان، است.
این استاد دانشگاه به غرب و آمریکا توصیه کرد در قبال تروریستها سیاست واقع بینانه در پیش بگیرند.
آساق*3*291*1501


27/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن