تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من پيامبر نشده ام كه لعن و نفرين كنم، بلكه مبعوث شده ام تا مايه رحمت باشم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820230165




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مذاکره ها در مهلت باقی مانده به نتیجه نمی رسد/ احتمال تمدید مذاکرات وجود دارد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: مذاکره ها در مهلت باقی مانده به نتیجه نمی رسد/ احتمال تمدید مذاکرات وجود دارد


«کریستین ساینس مانیتور» نوشت» پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که طرف های مذاکره در مورد تمدید دوباره مذاکرات به مدت شش ماه دیگر به توافق خواهند رسید. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، «هوارد لافرانچی» در مقاله ای برای "کریستین ساینس مانیتور" نوشت: در حالی که مذاکرات بین قدرت های جهانی و ایران در مورد برنامه هسته ای این کشور حاشیه خلیج فارس، به ضرب الاجل اواخر ماه نوامبر نزدیک می شود، از همه جا درخصوص این مذاکرات، سیگنال های متفاوتی را می توان دریافت که عبارتند از: "پیشرفت هایی در مذاکرات به دست آمده است. هنوز در خصوص موضوعات دشوار توافقی به دست نیامده است. احتمال رسیدن به توافق تا زمان ضرب الاجل وجود دارد. دستیابی به توافق در هفته های آینده واقع بینانه نیست. "

به نوشته این روزنامه آمریکایی، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار این هفته خود با همتایان ایرانی، روس و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص مذاکرات هسته ای بحث و گفتگو کرد.   مقامات ارشد وزارت امور خارجه آمریکا در پایان دور دیگر از گفتگوها در وین گفتند، مذاکرات 6 قدرت با ایران همچنان بر یک چیز تمرکز دارد و اگر آن مورد حل شود، احتمال رسیدن به توافق تا ضرب الاجل 24 نوامبر وجود دارد و برای این که این هدف به دست آید، کار قابل توجهی باید انجام شود.

به نوشته کریستین ساینس مانیتور، از این قبیل اظهارات در خصوص مذاکرات بسیار شنیده می شود. اما دو عاملی که به طور مستقیم هم  به مذاکرات هسته‌ای ربطی ندارد، در این روند وارد شده است. به باور برخی از تحلیلگران منطقه ای، ظهور سریع داعش در تابستان و به ویژه گسترش آن از سوریه تا عراق و نیز سقوط قیمت نفت در نتایج تصمیم گیری کشورهای اصلی شرکت کننده در مذاکرات، تاثیرگذار است.
 
«هوارد لافرانچی» همچنین می نویسد: در حالی که رسیدن به یک توافق جامع تا 24 نوامبر به طور فزاینده‌ای بعید به نظر می‌رسد، پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که طرف های مذاکره درباره تمدید دوباره مذاکرات به مدت 6 ماه دیگر به توافق خواهند رسید.

به نوشته کریستین ساینس مانیتور، شکست در مذاکرات هسته ای می تواند بالقوه آمریکا را به سمت جنگ با ایران سوق دهد، اما این بحرانی است که دولت آمریکا از آن دوری می کند.   این روزنامه، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، بارها گفته است همه گزینه ها برای توقف ایران روی میز است. این یک حقیقت است، اما آنچه بیشتر واقعیت دارد، این است که ایران هر چند یک عضو رسمی در ائتلاف بین المللی اوباما برای شکست داعش نیست، اما به اندازه آمریکا، در شکست دادن داعش در عراق موثر است.  

به نوشته کریستین ساینس مونیتور، حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران متعهد به بهبود وضع اقتصاد برای مردم این کشور شده است. مذاکرات برای رسیدن به یک توافق جامع تا ماه آینده ادامه دارد، اما برخی نشانه ها حاکی از آن است که در حال حاضر، احتمال تمدید توافقنامه موقت وجود دارد که برپایه آن، بخشی از برنامه هسته ای ایران در مقابل برداشتن برخی از تحریم ها متوقف می شود.
 


یک شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن