واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم: سری بازی های WWE نیز همانند عناوینی چون PES , Fifa تبدیل به گل سرسبد هرسال بازار بازی های ویدئویی شده اند و حتی بعد از واگذاری امتیاز این بازی از THQبه 2K games باز هم روند تولید و انتشار سالانه آن دچار وقفه ای نشد. WWE 2k14 فروش خوبی داشت و دست خوش تغییرات زیادی شده بود اما بازی در مجموع تفاوت چندانی با عناوین قبلی نداشت.این بار برخلاف نسخه های قبلی که بازی با شعار "انقلاب" همراه نیست اما انطور که برمی اید بالاخره قراراست شاهد تحولات عظیمی باشیم. در ویدئوهای منتشر شده میبینیم که از موشن کپچر استفاده ی ابزاری بهینه تری شده و سازندگان نوید حرکات انعطاف پذیر و زیباتری را داده اند. در ویدئو میبینیم که Antoniο Csezaro که یکی از rosterهای برتر WWE هست به ضبط حرکات موشن کپچر با زیبایی و دقت هرچه تمام تر میپردازد.همچنین از اکثر استار ها دعوت شده تا برای طراحی هرچه بهتر و دقیق تر چهره و فیزیک بدنی انها به استودیو بیایند؛ کاری که از مدت طولانی شرکت 2k Games برای ساخت عناوینی چون ΝΒΑ انجام می دهد و تا کنون نتایج فوق العاده ای داشته است. بافت های مو ها و بدن و سایراعضای بدن هم به روز شده است.البته شاید این تغییرات در نسخه های Xbox 360, PS3 زیاد محسوس نباشد ولی با سخت افزار جدید سازندگان قول بالاترین گرافیک را تاکنون در بین عناوین WWE درکنسول های نسل جدید داده اند.همچنین بخش داستانی جدیدی به نام 2k showcase به بازی اضافه شده که چیزی شبیه 30 Years of WrestleMania بازی قبلی است. این بخش داستانی روی مبارزات شخصی (feud) های جنجال برانگیز کمپانی تمرکز دارد مثل مبارزات John Cena , CM Punk در طی سال های 2011 تا 2013 و یا مبارزات بین Τriple H , Shawn Micheals که از جذاب ترین فیود های دوره ی Attitude Era هست.مد جدید دیگری که برای اولین بار در این سری میبینیم مد Μy Career هست. این مد که انحصاری Xbox one, PS4 است به بازیکنان اجازه میدهد تا به ساخت استار شخصی خود دست بزنند و در برندهای مختلف WWE پیشرفت کنند تا قهرمان WWEشوند.یکی از موارد دیگری که در این بازی گویا اصلاح شده در قسمت صداگذاری و گزارشگری مبارزات هست که در عناوین قبلی تعداد محدودی audioپشت سرهم تکرار میشد .
مثلا برای چندین حرکت مختلف یک حرف تکراری زده میشد و یا حتی برخی صحبت ها در عناوین قدیمی تر هم بدون تغییر شنیده میشد .به نظر همه ی این ها در عنوان جدید حذف شده و بحث های کمتر خسته کننده و جالبتر جایگذین این گفتگوها شده است و این بار شخصا از Michael cole و jerry lawler دعوت شده تا در کنار یکدیگر در استودیو به گزارشگری برای بازی بپردازند.گفته میشود هرکدام 30ساعت بیشتر از نسخه ی قبلی گزارشگری کرده اند.از دیگر تغییرات گیم پلی بازی میتوان به mini-gameهایی اشاره کرد که در بازی 2-3 بار در بازی رخ میدهد که هر استاری که بتواند این mini-gameها را ببرد میتواند حریف را ضعیف کرده و او را در اختیار بگیرد. همچنین استار ها دیگر در بازی پس از هر زمین خوردن سریع از جای خود بلند نمیشوند و بازیکن باید با انالوگ انهارا بلند کند .از تغییرات دیگر سیستم بازی میتوان به افزوده شدن یک سیستم استقامت سنج (stamina meter) اشاره کرد . بدین صورت که با اجرای هر حرکت از توان بدنی بازیکن کم میشود و این کاهش استقامت تا جایی ممکن است پیش رود که دیگر بازیکن قادر به انجام مانور نهایی (finishing-move) خود نباشد. این سیستم خاموش شدنی از طریق تنظیمات نیست ولی بسته به درجه ی سختی میتواند سریع یا دیر تمام شود.سیستم submission نیز در بازی از نو طراحی شده است.در قسمت Breaking Point یا لحظه ای که بازیکن تسلیم میشود ، این بار مجبور نخواهید بود تمامی کلید هارا برای خلاص شدن از submission بزنید و زدن یک کلید کافیست.از موارد جدید جزئی گیم پلی میتوان به ادغام taunt و finisher در غالب حرکت جدیدی به نام Charged Finisher اشاره کرد. این حرکت یک انیمیشن هست که وقتی حریف زمین افتاده میتوان انرا اجرا کرد. همچنین فینیشرهای Catch and Catapult که با زدن یک دکمه ی خاص در زمان معین میتوان انرا اجرا کرد در این نسخه بدون تغییر مانده اند.به نظر بازی تغییرات جامعی داشته و قرار است این سری وارد عناوین نسل جدید شود و تحولی ایجاد کند. عناوینی که تقریبا تا 2سال پیش بدون هیچ خلاقیت و نواوری جدیدی عرضه میشدند حالا به گفته ی سازندگان قراراست واقعی ترین تجربه ی این صنعت را ایجاد کند. WWE 2K15 در تاریخ 28 اکتبر برای کنسول های نسل جدید و قبل عرضه میشود.
نوسنده : علي نصرآبادي
26 مهر 1393
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پردیس گیم]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]