تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):خردمند به کسى که از او نصیحت مى خواهد، خیانت نمى کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799136207




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شورای عالی انقلاب فرهنگی در مسیری جدید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بررسی روزنامه های ایران/یکشنبه 27 مهر 1393 شورای عالی انقلاب فرهنگی در مسیری جدید تهران-ایرنا-رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه ی آغاز دوره ی جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی، با صدور حکمی 7 اولویت کاری این شورا را مشخص کردند. این موضوع ضمن بازتاب خبری گسترده در روزنامه ها، بن مایه ی بسیاری از یادداشت ها نیز بود.


این گزارش نگاهی به سرخط اصلی خبرها و همچنین نوشته های سرمقاله نویسان و نویسندگان روزنامه های امروز یکشنبه 27 مهر 1393 خورشیدی انداخته و مهم ترین موضوع های مورد توجه این روزنامه ها را بررسی کرده است.

*** نگاه روزنامه ها به حکم جدید رهبری برای شورای عالی انقلاب فرهنگی
«شورای عالی انقلاب فرهنگی و اولویت های جدید» عنوان یادداشت ستون «نگاه روز» روزنامه ی «اعتماد» بود که در آن با اشاره به انتصاب 3 عضو جدید به عنوان اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نوشت: با افزوده شدن سه عضو به اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی فصل جدیدی در عملکرد این شورا باز خواهد شد. بر این اساس یکی معاونت زنان و خانواده، دیگری معاونت تبلیغات اسلامی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری بود که به اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه شدند. به هر حال عدم حضور این معاونت ها خلایی بود که احساس می شد و مشخص نبود که وقتی تصمیمی از سوی این شورا گرفته می شود توسط چه نهادی باید اجرایی شود یا اینکه در آینده اجرایی می شود یا خیر؟
اعتماد در ادامه با اشاره به رشد کند کشور در رسیدن به اهداف سند چشم انداز بیست ساله افزود: مقام معظم رهبری نیز در اظهارات شان به همین موضوع اشاره داشتند و از اعضای شورا خواستند که مقداری در این مسیر تحرک داشته باشند. از آنان خواستند که حضور فعال تری داشته باشند و همچنین سران سه قوه نیز با حضور جدی خودشان به پیشبرد برنامه ها و اهدافی که پیش بینی شده است کمک کنند.
«یادداشت روز» روزنامه ی «خراسان» با عنوان «بازمهندسی شورای عالی انقلاب فرهنگی» نیز به همین موضوع اختصاص داشت که در آن آمده است: ازهمان ابتدا که امسال از سوی رهبرمعظم انقلاب اسلامی سال فرهنگ نامیده شد، نگاه ها به شورای عالی انقلاب فرهنگی معطوف و مسئولیت اصلی پی گیری این راهبرد به شورا به عنوان عالی ترین مرجع مدیریت راهبردی فرهنگی کشور وراهبری علم وفرهنگ متوجه شد.
به نوشته ی خراسان، اکنون در آغازین روزهای نیمه دوم سال باردیگر رهبرمعظم انقلاب با هدف استحکام بخشیدن به عقبه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و جلوگیری از رخنه و نفوذ فرهنگی دشمن، به مهندسی مجدد شورا اقدام کردند و نسبت به تعویق تحقق مطالبات بنیادین فرهنگی هشداردادند. این هشدار به ویژه در زمانی که به فرموده معظم له جهان دریک پیچ مهم تاریخی قرارگرفته معنا و مفهوم عمیقی می یابد و علت تاکید رهبر انقلاب بر پیگیری این موضوعات اساسی را مشخص می کند. این مطالبه و تاکید بیانگر آن است که اگر جمهوری اسلامی ایران می خواهد در این پیچ تاریخی نقش آفرین باشد و عنصری موثر در معادلات جهانی به شمار آید، چاره ای ندارد جز این که بنیان های فرهنگی خود را استحکام بخشیده، آن ها را ساماندهی کند.
روزنامه ی «جوان» هم در یادداشتی با عنوان «قرارگاهی برای دفاع از جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی» نوشت: به زعم نگارنده، یک روح کلی در این حکم جاری و ساری است که بخشی از آن به عنوان یکی از اولویت ها نیز مصرح گشته است. در قسمتی از این حکم آمده است «با توجه به جبهه بندی جدی میان هواداران فرهنگ انقلابی و اسلامی و معارضان عنود با انگیزه آن، شورای عالی انقلاب فرهنگی باید با برخورد فعال و مبتکرانه با این جبهه بندی آشکار فرهنگی، دلبستگان فرهنگ دینی و انقلابی را در داخل و خارج کشور دلگرم و امیدوار و مطمئن و معارضان را نگران و ناامید کند.»
جوان افزود: در توضیح این بند باید گفت یک واقعیت در باب انقلاب اسلامی ایران وجود دارد و آن اینکه این تغییر بزرگ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در ایران که در سال 57 روی داد تقریبا در تمام حوزه های مربوط چه در داخل و چه در فضای منطقه ای و جهانی تأثیرگذار شده است.
به نوشته ی این روزنامه، با این حال آن ممیزه و بارزه ای که به نوعی جهان غرب را نیز حساس کرده است سبک نوینی از «زیست فرهنگی» است که به عنوان یک اندیشه نو و جذاب در سطح جهانی در حال نفوذ و رسوخ است. باید پذیرفت که انقلاب و حرف تازه آن چه در داخل و چه در خارج هواداران، مخالفان و معاندانی دارد و امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان یک مرکز فراقوه ای و دارای ثبات رویه در تصمیم گیری می بایست تمام هم و غم خود را در دفاع از این مدل فرهنگی تازه قرار دهد.
روزنامه ی «کیهان» هم در عنوان خبری خود برای بازتاب حکم جدید رهبر معظم انقلاب برای شورای عالی انقلاب فرهنگی به نقل از مقام معظم رهبری نوشت: «دلبستگان انقلاب را امیدوار و معارضان را ناامید کنید.»

*** بیم و امیدهای هسته یی و تحریم ها
به دنبال برگزاری هشتمین دور از مذاکرات هسته یی میان ایران و گروه 1+5 در وین اتریش، روزنامه ها با ارزیابی این دور از گفت و گوها به تبیین باید و نبایدهای دیپلماسی و سیاست خارجی کشور به خصوص در موضوع هسته یی پرداختند.
روزنامه ی «شرق» در سرمقاله ی خود با عنوان «برون رفت از بن بست هسته ای؟» به قلم «علی خرم» رییس پیشین نمایندگی ایران در ژنو، نوشت: هشتمین دور مذاکرات هسته ای در قالب «وین 7» در شرایط خاصی برگزار شد که نه شکل مذاکره معمول و کامل را داشت و نه خارج از گفت وگو و مذاکره بود. درواقع، گفت وگو و تبادل نظر برای برقراری مجدد مذاکره انجام شد.
شرق افزود: با وجود «فتوا» درباره حرام بودن تولید و انباشت سلاح هسته ای در ایران، آمریکا مایل است تمام احتمالات را مدنظر قرار داده تا بتواند به تندروهای کنگره اطمینان دهد و نه تنها تندروهای داخلی بلکه همه مخالفان جمهوری اسلامی ایران در منطقه را قانع کند که اگر ایران زمانی اراده ساخت سلاح هسته ای داشته باشد حداقل یک سال زمان نیاز دارد تا به نیت خود برسد.
به نوشته ی این روزنامه، گفت وگوهای «وین 7» برای عملیاتی کردن این دیدگاه صورت گرفت و ظاهرا پیشنهادات و طرح های گوناگونی مطرح شدند. در یکی از آنها که مسبوق به سابقه است آمریکا درخواست کرده اگر ایران بر حفظ 9هزار سانتریفیوژ عملیاتی خود اصرار دارد باید ذخیره سوخت 20درصدی خود را به خارج از ایران منتقل کند تا تحت نظارت بین المللی قرار گیرد. اینکه این پیشنهاد در صورت عملی شدن آیا می تواند قفل مذاکرات را به طور کامل باز کند یا خیر محل سوال جدی است. به علاوه اینکه آیا ایران با این پیشنهاد همخوانی کامل دارد یا خیر، محل سوال است.
یادداشت روزنامه ی «آرمان» با عنوان «اثرات اقتصادی نتیجه مذاکرات» نیز به تاثیر نتایج مذاکرات هسته یی بر شرایط اقتصادی ایران اختصاص داشت که در آن با اشاره به دیپلماسی نامناسب دولت های نهم و دهم که به تحریم های غرب علیه کشورمان به خصوص تحریم های نفتی ضربه زننده به اقتصاد کشور منجر شد، آمده است: تحریم ها نه تنها کشور را از درآمدهای نفتی محروم کرد بلکه ضررهایی در اقتصاد بویژه در بخش خصوصی وارد کرد که هنوز اقتصاد کشور نتوانسته از زیر بار چنین مشکلاتی رها شود گرچه در دولت آقای روحانی با برنامه های امیدبخش در مورد به سامان کردن اقتصاد کشور، کاهش تورم و بیکاری و رکود و رشد اقتصادی در جهت مثبتی در حال حرکت بوده و به نتایج خوبی هم رسیده اند اما مشکلات اصلی اقتصادی کشور که مربوط به امور دیپلماسی است به طور کامل حل نشده است.
به نوشته ی آرمان، دور هشتم مذاکرات هسته ای که پنجشنبه گذشته با حضور اشتون، کری و ظریف انجام شد از جهت آنکه، هیچ یک از طرفین در مورد تمدید مذاکرات اظهار نظر نکرد امید ها در جهت دستیابی به یک توافق در موعد مقرر یعنی 3 آذر بیشتر شده است، امیدهایی که در دل فعالان اقتصادی نیز روشن شد به ویژه در اولین مجمع ایران و اروپا که تحت عنوان آماده سازی برای سرمایه گذاری و تجارت بعد از تحریم ها در لندن بر گزار شد و بسیاری از فعالان اقتصادی ایران و همچنین سیاستمداران و بازرگانان خارجی و مسئولان شرکت های بزرگ بین المللی در آن حضور داشتند.
روزنامه ی «مردم سالاری» هم در مطلبی به نقل از «علی بیگدلی» تحلیلگر مسایل سیاست خارجی در خصوص مذاکرات هسته یی اخیر نوشت: تا 90 درصد رسیدن به توافق امکان پذیر است.
به نوشته ی مردم سالاری به نقل از بیگدلی، در هشتمین دور از مذاکرات هسته ای در وین شاهد بودیم که این دور از مذاکرات با پیشرفت هایی برخلاف دور قبلی که نیویورک برگزار شد، همراه بود. به نظر می رسد طرفین توانسته اند بسیاری از مشکلات را حل کنند و البته فقط دو مسئله غنی سازی ها و چگونگی برداشته شدن تحریم ها اختلافاتی باقی مانده است.
«نشانه های تمایل غرب به کاهش تحریم ها» نیز عنوان «یادداشت روز» روزنامه ی «تعادل» است که در آن با اشاره به روند رو به بهبود دیپلماسی کشورمان از جمله در موضوع هسته یی پس از روی کار آمدن دولت «حسن روحانی» آمده است: به دنبال پیروزی آقای روحانی در انتخابات سال گذشته، رفت وآمد بازرگانان و نمایندگان شرکت های غربی به ایران به نشانه بهبود مذاکرات تجاری و صنعتی، بین ایران و کشورهای اروپایی رونق گرفت و به خصوص بعد از توافق موقت در ژنو و ثبات نسبی در بازار ارز و... موج مذاکرات بین شرکت های غربی با ایران تقویت شد.
تعادل افزود: تمایل شرکت های غربی برای ایجاد روابط با ایران و انتقاد آنها از طولانی شدن تحریم ها علیه ایران، به حدی است که جک استراو وزیر اسبق امورخارجه بریتانیا، در جمع فعالان اقتصادی ایران و اروپا پیش بینی کرده که فروپاشی تحریم ها حتی درصورت عدم توافق در مذاکرات را شاهد خواهیم بود. به نظر می رسد کشورهای عضو 1+5 تحت فشار شرکت های غربی و رقابت با یکدیگر و همچنین از بیم عقب ماندن از رقبای خود در منطقه، روند کاهش تحریم ها را آغاز کرده اند و بیش از این نمی توانند پیچ تحریم ها را سفت کنند.

*** اسید پاشی سریالی در اصفهان
خبرهای مربوط به اسیدپاشی بر روی زنان در اصفهان، این روزها به یکی از اخبار تاثر برانگیز روزنامه ها تبدیل شده است.
تاکنون برخی آمار تایید نشده از رسیدن تعداد قربانیان این اقدام غیر انسانی به 11 تن خبر داده اند، اما «فریدون عابدینی» رییس بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان این آمار را رد کرده است.
«اسید پاشی برای حجاب یا کینه توزی فرهنگی؟!» عنوان «یادداشت روز» روزنامه ی «آفرینش» است که در آن می خوانیم: خواندن و دیدن اخبار و تصاویر مربوط به اسیدپاشی لرزه بر تن هر مخاطبی می اندازد. تباه شدن عمریک زن و دختر جوان که شاید دیگر آیینه ای را در مقابل خود نپذیرد تا چهره آب شده و وحشتناک خود را درآن ببیند، دل هر انسانی را لرزان و آشفته می کند. تصور اینکه اسید چشمان زنان و دختران جوان مارا نابود کند و فرم صورتشان را بهم بریزد چه حالی را درما ایجاد خواهد کرد؟!
آفرینش افزود: امروز دختران اصفهانی قربانی این خباثت و رذالت رفتاری برخی افراد شده اند و مشخص نیست فردا نوبت کدامیک از زنان و دختران ایرانی است. درمصاحبه های گرفته شده از خانواده حادثه دیدگان، هیچ گونه خصومت و دشمنی شخصی با این زنان و دختران جوان وجود نداشته و نمی توان آن را در پرونده های خصوصی و جنایی دسته بندی کرد. بلکه امروز ما با یک معضل اجتماعی خطرناک و یک کینه توزی فرهنگی مواجه هستیم .
به نوشته ی این روزنامه، براساس گفته خانواده مصدومان، این اسیدپاشی های زنجیره ای به بهانه بدحجابی صورت گرفته و قربانیان به ظاهر به سبب بدحجاب بودن مورد مجازات قرارگرفته اند!. درتمامی این اسیدپاشی ها خانواده ها برصحت اخلاقی و حفظ شئونات اسلامی از سوی فرزندانشان تاکید داشته و آنها را افراد اخلاق مدار معرفی کرده اند، اما انگار معیار تشخیص حجاب و رفتار اسلامی از سوی یک عده افراد افراطی مشخص می شود و آنها مدل و الگوی حجاب را مشخص می کنند!.
در ادامه آمده است: به فرض اینکه موارد اسیدپاشی اخیر از جمله بدحجابان جامعه بوده اند، باچه مجوزی و با کدام معیار اخلاقی و اسلامی می توان به آنها این چنین تعرض کرد، تا مرگ را برای خود شیرین تر از زندگی با این شکل و ظاهر آرزو کنند. قصد دامن زدن به شایعات رایج در میان مردم را نداریم که ریشه این اقدامات غیرانسانی را به عده ای با گرایشات افراطی نسبت داده اند، اما از مسولان انتظار داریم تا ابهام زدایی کنند.
«دست های پنهان در اسید پاشی های سریالی اصفهان» نیز عنوان گزارش روزنامه ی «ایران» در همین ارتباط است که در آن به وضعیت وخیم چند زن جوان قربانی اسید پاشی اشاره شده و آمده است: در همه این اسیدپاشی ها، مهاجمان دو مرد بودند که سوار بر موتور خود را نزدیک خودروی زنانی که تنها در خودرویشان حرکت می کردند، رسانده و یک ظرف دو لیتری اسید را به سمت شیشه های باز یا نیمه باز خالی کرده اند و در هیاهوی فریادهای سوختم سوختم های قربانیانشان گریخته اند.
ندا 27 ساله یکی از قربانیان این اسیدپاشی هاست که به نوشته ی ایران، در نزدیکی باغ گل ها هدف اسیدپاش ها قرار گرفت. این دختر وقتی در گوشه ای پارک کرد تا با مادرش تلفنی حرف بزند، فریاد سوختم سوختم سر داد. پزشکان پس از معاینه ندا اعلام داشته اند این دختر باید 4 مرحله تحت عمل جراحی قرار گیرد و متأسفانه یکی از چشم هایش کاملاً از بین رفته و چشم دیگرش 20 تا 30 درصد شانس بینایی دارد.
بر اساس این گزارش، تیم ویژه ای از پلیس آگاهی اصفهان تحت سرپرستی سرهنگ ستار خسروی وارد عمل شده است تا به ردیابی عاملان این اسیدپاشی های سریالی دست بزنند. کارآگاهان همزمان با بررسی گفته های شاهدان این چهار اسیدپاشی و قربانیان حادثه یکی از مهم ترین شاخه های خود را روی بازبینی دوربین های ترافیکی و مداربسته مراکز تجاری و بانک ها در مسیر حرکت موتورسواران اسیدپاش متمرکز کرده اند تا سرنخی از آنان به دست آورند.

*** ارزیابی سیاست بازیگران منطقه یی و بین المللی در قبال داعش
پدیده ی تروریستی داعش و نا امنی ایجاد شده به موجب حضور آن در منطقه همواره از نگرانی های اهالی قلم و رونامه نگاران است.
برخی یادداشت های روزنامه های امروز هم به موضوع داعش و اعمال وحشیانه ی این گروهک تروریستی و تحلیل رفتار برخی کشورهای منطقه و قدرت های جهانی در قبال آن اختصاص داشت.
روزنامه ی آرمان در یادداشتی با عنوان «ترکیه در انتظار چیست؟» به ارزیابی سیاست ترکیه در قبال داعش پرداخت و نوشت: ترکیه درصدد ساختن موجودیت کردها در کوبانی و از بین بردن حلقه ارتباطی کردهای سوریه، عراق و ترکیه است، آنکارا بدنبال طرح تقسیم سوریه و انضمام مناطق شمالی این کشور به خاک خودش است. آنکارا تلاش دارد موجودیت کردهای سوریه درشهر کوبانی را از بین ببرد، هم گروه پ.ک.ک «کردهای ترکیه» را ضعیف سازد و هم حلقه ارتباط بین کردهای سوریه، عراق و ترکیه را قطع کند. همچنین ترکیه به دنبال تضعیف نیروهای مخالف خودش در سوریه است.
به نوشته ی آرمان، با این بهانه که اگر ائتلاف بین المللی علیه تروریسم به ترکیه سپرده نشود، آنکارا به عملیات علیه داعش نخواهد پیوست. لذا ملاحظه شد ترکیه در فاصله تنها دو کیلومتری از مرز خود عملا شاهد نابودی کُردها در شهر کوبانی و برافراشته شدن پرچم داعش روی ساختمان های کوبانی بود. نیروهای ارتش ترکیه در این زمینه هیچ اقدامی نکردند بلکه به آن پشت کردند گویی هیچ گونه جنایت ضد بشریت در برابر دیدگان آنان درحال انجام نیست.
در همین چارچوب روزنامه ی خراسان نیز در خبری تعجب برانگیز از تاسیس «فروشگاه داعش در استانبول» خبر داد و نوشت: در حالی که دولت ترکیه در هفته های اخیر و پس از حملات شدید داعش به شهر کردنشین کوبانی به دلیل عدم موضع گیری علیه داعش به شدت از سوی افکار عمومی زیر سوال رفته است طرفداران داعش در ترکیه دست به عرضه اقلام تبلیغاتی داعش زده اند. این گروه تروریستی در یکی از بزرگترین مراکز خرید استانبول در «فاتیح» فروشگاهی افتتاح کرده است که در آن کتاب، فیلم و لوح فشرده از رهبران گروه داعش عرضه می کند. در این فروشگاه علاوه بر این تی شرت با عکس رهبران داعش و پرچم و نشان این گروه نیز آزادانه عرضه می شود.
«لانه زنبور اینست» هم عنوان سرمقاله ی روزنامه ی «جمهوری اسلامی» است که در آن به تحلیل وضعیت حساس منطقه ی خاورمیانه پرداخته شده و با اشاره به جنایت های داعش در عراق و سوریه آمده است: آمریکا، نه تنها به صورت یک تماشاچی به صحنه حزن آور کوبانی نگاه می کند، بلکه تمام مقدمات را برای بدنام کردن مسلمانان و خشن نشان دادن چهره اسلام فراهم ساخته است و عملاً به داعش کمک می کند تا هرچه می تواند به این تنور که دشمنان اسلام نان خود را در آن می بندند هیزم بریزد و آتش آن را تندتر و شعله های آن را سوزان تر نماید.
روزنامه ی «حمایت» نیز در یادداشتی با عنوان «کجا را هدف گرفته اند؟» به بررسی تحولات اخیر منطقه پرداخت و نوشت: طی سه هفته گذشته در بحبوحه تحولات منطقه و در شرایطی که شواهد و قرائن آشکاری از همکاری و همسویی آمریکا و داعش در مقابله با مقاومت مردمی در عراق و سوریه حکایت داشت؛ ابتدا احمد شهید که عنوان گزارشگر حقوق بشر در امور ایران را یدک می کشد علیه کشورمان تازه ترین گزارش خود را منتشر ساخت و پس از آن – چهارشنبه ای که گذشت- دادگاه جنایی آل سعود حکم اعدام آیت الله شیخ نمر النمر روحانی و مبارز شیعی عربستانی را صادر کرد.
حمایت افزود: موضوع احمد شهید تا پرونده سازی حقوق بشری علیه ایران اسلامی، موضوع داعش و ادعای مبارزه با تروریسم، موضوع صدور حکم آیت الله النمر تا القای فتنه انگیزی شیعه در تحولات منطقه و بالاخره موضوع مذاکرات هسته ای برای به اصطلاح مهار ایران ، همگی در راستای تضعیف جبهه مقاومت با تکیه گاه مستحکمی چون جمهوری اسلامی است تا منطقه با مختصات آمریکایی ترسیم شود ولی مانع بزرگ و قدرتمند خاورمیانه آمریکایی، جمهوری اسلامی است.
*گروه پژوهش های خبری
پژوهشم**9282**2054


27/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن