تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند عزو جل كه فرموده است: از صبر و نماز كمك بگيريد، صبر، روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799153015




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عزاداری بدون آسیب مطالبه جدی رهبری و مراجع از هیئتهای مذهبی است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قم حجت‌الاسلام اسکندری:
عزاداری بدون آسیب مطالبه جدی رهبری و مراجع از هیئتهای مذهبی است
قم - خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با ذکر برخی آسیب‌های موجود در هیئت‌های مذهبی، عزاداری و سوگواری بدون آسیب را مطالبه جدی مقام معظم رهبری و مراجع تقلید دانست.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس اسكندري شامگاه شنبه در دوره آموزشي معاونان فرهنگي ادارات تبليغات اسلامي استان‌هاي كشور، جايگزين‌شدن شور و هيجان به جاي شكل سنتي عزاداري را يكي از آسيب‌هاي عزاداري ذكر كرد و گفت: اين آسيب كه از دهه 70 به بعد بيشتر شده، بهره‌مندي فرهنگي از هيئت‌هاي مذهبي را كمرنگ مي‌كند. وي تصريح كرد: احساس مي‌شود از وقت و عمر مردم و جواناني كه در اين مجالس شركت مي‌كنند استفاده عميق نمي‌شود. در اين شيوه عزاداري ممكن است رضايت مقطعي نسل جوان جلب شود ولي قطعا رضايتمندي خداوند و اهل بيت(ع) و بزرگان دين محقق نمي‌شود. مديركل تبليغات اسلامي استان قم با بيان اينكه آنچه در محافل صرفا هيجاني بيان مي‌شود منطبق با ادبيات آئيني نيست، تصريح كرد: به دليل همين هيجانات، گاهي خواسته يا ناخواسته واژه‌هاي كفرآلود به زبان آورده مي‌شود. حجت‌الاسلام اسكندري، ايجاد شك و ترديد در ذهن‌هاي مخاطبان و عدم رعايت حرمت اهل بيت(ع) را از آسيب‌هاي ديگر محافل صرفا هيجاني ذكر كرد.

تشویق هیئت‌هایی که در مسیر اصولی فعالیت می‌کنند وي در بررسي راهكار عمق‌بخشي به محافل عزاداري، گفت: با برگزاري دوره‌هاي مستمر آموزشي و كلاس‌هاي اخلاقي براي مسئولان هيئت‌هاي مذهبي مي‌توان آنها را اقناع كرد كه از آسيب‌هاي عزاداري دوري كنند. مديركل تبليغات اسلامي استان قم بكارگيري مشوق‌هاي لازم براي مسئولان هيئت‌هاي مذهبي را در رفع آسيب‌هاي عزاداري مهم دانست و تاكيد كرد: هيئت‌هايي كه در مسير اصولي حركت مي‌كنند را بايد شناسايي و تشويق كرد. حجت‌الاسلام اسكندري احياي سنت حسنه عقد اخوت در هيئت‌هاي مذهبي و واگذاري فعاليت‌هاي فرهنگي به هيئت‌هاي مذهبي را مورد اشاره قرار داد و افزود: هيئت‌هاي مذهبي بهترين گروه‌هايي هستند كه مي‌توانند برنامه‌هاي سازمان تبليغات اسلامي را اجرا كنند. وي سوق‌دادن برنامه‌هاي فرهنگي و ديني به سمت مردمي‌شدن را سياست مورد توجه دست‌اندركاران فعاليت‌هاي فرهنگي حوزه دين دانست كه زمينه ساماندهي و راه‌اندازي مجمع خيرين فرهنگي را فراهم مي‌كند. امور فرهنگی به هیئت‌های مذهبی واگذار شود مديركل تبليغات اسلامي استان قم اضافه كرد: واگذاري امور فرهنگي به هيئت‌هاي مذهبي علاوه بر اينكه ارتباط بين سازمان تبليغات اسلامي و هيئت‌هاي مذهبي را تقويت مي‌كند، باعث فعال شدن اين تشكل‌هاي ديني مي‌شود. به گفته وي هيئت‌هاي مذهبي بايد به عنوان بستر فعاليت‌هاي فرهنگي مورد توجه قرار گيرند و نبايد از اين ظرفيت‌ها غفلت شود. حجت‌الاسلام اسكندري تاكيد كرد: دولت اگر بخواهد به هيئت‌هاي مذهبي كمك كند، به برنامه‌هاي فرهنگي و آموزشي اين تشكل‌هاي مذهبي كمك كند نه اينكه پول به حساب هيئت‌هاي مذهبي واريز شود و هيچ گونه نظارتي هم در هزينه كرد آن نباشد. مديركل تبليغات اسلامي استان قم افزود: اين مجالس بايد مردمي اداره شوند ولي پشتيباني دولت از برنامه‌هاي فرهنگي از مطالبات ماست و در اين زمينه طرح‌هاي مختلفي تدوين شده است. وي تاكيد كرد: ما نمي‌گوييم دولت از هيئت‌هاي مذهبي حمايت نكند بلكه نسبت به شكل كمك به هيئت‌ها در دولت قبل اعتراض داشتيم. معتقديم اين شكل كمك به هيئت‌هاي مذهبي، نقش مردم را در برپايي محافل حسینی كمرنگ مي‌كند.

محافل سوگواری را نمی‌شود با هیچ چیز معامله کرد حجت‌الاسلام اسكندري خاطرنشان كرد: اگر پيوند نذر و ارتباطات قلبي و روحي و معنوي مردم با هيئت‌هاي مذهبي گسسته شود اين ميراث بيش از هزار ساله امت و بزرگان ما به وسيله ندانم كاري برخي سلیقه‌ها از بين مي‌رود. مديركل تبليغات اسلامي استان قم در پايان، از سوگواري و عزاداري براي امام حسين(ع) به عنوان ميراث فاخر و گرانبها ياد كرد و گفت: از آدم ابوالبشر تا امروز و تا آخر عالم و فرشتگان و موجودات عالم بر مصيبت امام حسين(ع) گريسته‌اند و می‌گریند، بنابراين نمي‌شود اين محافل و سوگواري‌ها را با هيچ چيزي معامله كرد.
 


۱۳۹۳/۷/۲۷ - ۱۰:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن