تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 25 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على دانشمند سه نشانه دارد: راستگويى، حرام‏گريزى و فروتنى در برابر همه مردم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806598066




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نیمی از مراکز استان ها دارای تصفیه خانه فعال است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نیمی از مراکز استان ها دارای تصفیه خانه فعال است تهران - ایرنا - مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست گفت: فقط 50 درصد از مراکز استان های کشور در اجرای فرایندهای تصفیه فاضلاب شهری دارای تصفیه خانه فعال است.


به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، حسن پسندیده اظهار کرد: حداقل 15 مرکز استان ها در خصوص مدیریت فاضلاب های شهری دارای مشکلات اساسی بوده و تخلیه فاضلاب های آلوده در این مناطق منابع آبهای زیرزمینی، خاک های منطقه و محصولات کشاورزی را تحت تاثیر قرار داده است.
وی با بیان اینکه اکنون به دلایل متعدد، کشور دچار تنش آبی شده است، افزود: یکی از راه ها و سیاست های مقابله با این مساله، تدوین و تنظیم برنامه های کلان در حوزه بازچرخانی آب و استفاده مجدد از این منابع با ارزش است.
مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: فقط 30 درصد از واحدهای تصفیه فاضلاب فعال دارای امکانات و توان هضم و یا تبدیل لجن های ناشی از فرایند تصفیه هستند.
پسندیده با بیان اهمیت و جایگاه سازمان حفاظت محیط زیست در برنامه های ملی مدیریت فاضلاب کشور گفت: وضعیت منابع آب کشور، ایجاب می کند تا در خصوص ارتقای مدیریت فاضلاب های شهری و استفاده مناسب از پساب های حاصله اقدام اساسی صورت گیرد.
وی تصریح کرد: عدم تناسب ظرفیت تصفیه خانه های طراحی شده با نیاز شهری، فقدان راهبری مناسب در اخذ نتایج مطلوب در سیستم های تصفیه فاضلاب، فقدان سیستم های پایش لحظه ای، اختلاط روان آب ها با فاضلاب شهری، سوء مدیریت پساب های حاصل از فرایند تصفیه و همچنین عدم تناسب اعتبارات پیش بینی شده با نیازهای اجرایی در امور مدیریت فاضلاب از جمله مسایل و مشکلات این بخش به شمار می رود.
وی ادامه داد : بدیهی است رعایت نکردن استانداردهای زیست محیطی و تخلیه فاضلاب آلوده و لجن های ناشی از فرایند تصفیه به محیط می تواند منابع آب، خاک و همچنین زنجیره غذایی را تحت تاثیر قرار داده و مخاطرات جدی بهداشتی و تهدید سلامت عمومی را سبب شود.
پسندیده تاکید کرد: بر اساس تکالیف سازمانی و قوانین و مقررات تخصصی مربوطه، برنامه های نظارتی - عملیاتی با عنوان برنامه توانمند سازی مدیریت فاضلاب های شهری، صنعتی کشاورزی با تاکید بر استفاده مناسب از ظرفیت سایر دستگاه های اجرایی، شوراهای شهر و روستا، کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی و تشکل های غیر دولتی، تدوین شده است.
وی ادامه داد: این برنامه می تواند با کمک و همکاری ادارات کل محیط زیست و همچنین دستگاه های اجرایی ذیربط در کاهش و تعدیل بحران آب در کشور و ارتقای وضعیت کیفی محیط زیست اثر گذار باشد.
پسندیده با اشاره به جایگاه های تعریف شده قانونی در ماده 46 قانون توزیع عادلانه آب، کمیسیون ذیل ماده 5 از آیین نامه جلوگیری از آلودگی آب مصوب 16/3/1373 اشاره کرد و گفت: با پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست و تصویب هیات وزیران در تاریخ 26/5/1393 ریاست کمیسیون مذکور به سازمان حفاظت محیط زیست واگذار شد.
وی ادامه داد: برگزاری جلسات منظم و هدفمند این کمیسیون در سایه همبستگی دولت تدبیر و امید می تواند فضای مدیریتی بهتری را در راستای اهداف مدیریت فاضلاب های شهری و حفظ محیط زیست و ارتقای نقش سازمان حفاظت محیط زیست در برنامه های ملی مدیریت فاضلاب ایجاد کند.
علمی ( 1 ) **9014**1440


27/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن