تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): كسى كه خود را پيشواى مردم قرار داده، بايد پيش از آموزش ديگران، خود را آموزش دهد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799062312




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رونمایی از هديه بزرگوارانه ايران به ارتش لبنان


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: رونمایی از هديه بزرگوارانه ايران به ارتش لبنان
-تلويزيون المنار لبنان از هديه بزرگوارانه ايران به ارتش لبنان رونمايي کرد.

http://www.aryanews.com/Uploads/NewsPics/20141018184331963.jpg
به گزارش آخرین نیوز به نقل از آريا، شبکه خبري المنار در گزارشي از محتواي نامه سفارت ايران در بيروت به مقامات لبناني پرده برداشت و تاکيد کرد که تهران در نامه مذکور ليست تجهيزات نظامي اهدايي اش به ارتش لبنان را ارائه کرده است. بر اساس اين گزارش ليست تجهيزات نظامي اهدايي جمهوري اسلامي  ايران به ارتش لبنان بدين شرح است: تيربار دوشکا، مهمات دوشکا، توپ 120 ميليمتري، مهمات توپ 120 ميليمتري، توپ و مهمات توپ 60 ميليمتري، .موشک انداز ضد زره تاو، موشک تاو، گلوله توپ 155 ميليمتري، دور بين ديد در شب، گلوله تانک «تي 55» و مهمات تانک «تي 55» و مهمات تانک «تي 62». اين گزارش حاکي است که ليست ارسالي از طرف جمهوري اسلامي ايران بر اساس پيشنهاد هيئت نظامي لبناني که قرار است ظهر  شنبه (امروز) به رياست «سمير مقبل» وزير دفاع لبنان به تهران سفر کنند، قابل افزايش است. «سمير مقبل» معاون نخست وزير و وزير دفاع لبنان هدف از سفر به تهران را بررسي هبه تسليحاتي جمهوري اسلامي ايران به ارتش لبنان براي مبارزه با تروريسم عنوان کرده بود. وزير دفاع لبنان عصر پنجشنبه هفته  گذشته بعداز ديدار با ژنرال «ميشل عون» رييس حزب جريان آزاد ملي اين کشور در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفته بود که بزودي در راس هياتي نظامي به ايران مي روم و در تهران سلاح ها و تجهيزاتي را که قرار است به ارتش لبنان داده شود و همچنين اهميت آنها را بررسي مي کنيم.  بعداز بازگشت از تهران، پرونده هبه تسليحاتي ايران و نتايج سفر را براي بررسي و تصميم گيري در اختيار هيات دولت لبنان قرار مي دهم. مقبل در پاسخ به اين پرسش آيا طرفي خارجي مانع تجهيز شدن ارتش لبنان به سلاح مي شود، گفته بود: اين سخني دقيق نيست در لبنان ملت پشت سر ارتش قرار دارد و مي خواهد که ارتش قوي باشد و با دريافت سلاح تقويت شود.
 
هديه ايران آماده تحويل است
به گزارش آخرین نیوز به قل از آریا، «علي شمخاني» نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي 7 و 8 مهرماه جاري در راس يک هيات سياسي و امنيتي به لبنان سفر و بر اعلام آمادگي کامل جمهوري اسلامي ايران براي همکاري هاي دفاعي با لبنان و تجهيز ارتش اين کشور به سلاح هاي ايراني بر اساس درخواست بيروت تاکيد کرده بود.

نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي بعد از ديدار با « تمام سلام»، نخست وزير لبنان گفته بود که خط قرمز ما براي همکاري با لبنان، تثبيت ثبات و امنيت در اين کشور است. دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران همچنين تاکيد کرده بود: ايران تصميم گرفته است ، هديه اي به ارتش لبنان تقديم کند. اين هديه تاخير نخواهد داشت و پس از سفر قريب الوقوع وزير دفاع به لبنان اجرائي خواهد شد. در همين راستا سفير ايران در لبنان هفته گذشته اعلام کرد که هديه نظامي ايران به لبنان در انبارهاي ايران آماده است. محمد فتحعلي بعد از ديدار با طلال ارسلان، رييس حزب دموکرات لبنان در جمع خبرنگاران ابراز اميدواري کرد که اين هديه با طي کردن روند قانوني روشن خود در نهادهاي رسمي ذي ربط در لبنان، در سريعترين زمان ممکن به دست ارتش لبنان برسد. وي افزود که در کنار اين هديه نظامي که شامل همه نيازهاي ارتش لبنان در اين مرحله است، (نوع سلاح ها و تجهيزات) به طرف هاي رسمي ذي ربط در لبنان اعلام شده که اميد است اين هديه از ارتش قهرمان لبنان در رويارويي قهرمانانه عليه تروريست ها حمايت کند.

استقبال لبناني ها
در پي اعلام آمادگي ايران براي تقديم هديه نظامي به ارتش لبنان، جريان هاي سياسي مختلف اين کشور به جز جريان 14 مارس که مورد حمايت آمريکا است، از اين مسأله استقبال کرده اند. طي روزهاي گذشته رسانه ها و روزنامه هاي لبناني از گرايش لبنان به پذيرش هديه نظامي جمهوري اسلامي ايران گزارش مي دهند. هفته  گذشته روزنامه لبناني الديار با تاکيد بر اين که دولت لبنان نمي تواند هديه را قبول نکند، به نقل از منابع آگاه نوشت بيروت به سمت پذيرش هديه نظامي جمهوري اسلامي ايران به ارتش لبنان در مبارزه با تروريسم پيش مي رود. به نوشته اين روزنامه، "سمير مقبل" ، وزير دفاع لبنان پس از بازگشت از سفر خود به ايران که روز 17 اکتبر جاري انجام خواهد شد، شوراي وزيران لبنان را از نتايج سفر خود آگاه خواهد کرد تا اين شورا در زمينه پذيرش هديه نظامي ايران تصميم گيري کند. گزارش روزنامه الديار همچنين حاکي است "تمّام سلام" ، نخست وزير لبنان با شماري از وزيران جريان 8 مارس اين کشور ، از پذيرش هديه نظامي ايران سخن گفته است. پيش از اين روزنامه لبناني نزديک به گروه 14 مارس نوشته بود جمهوري اسلامي ايران در حمايت سياسي و نظامي از لبنان در نبرد با تروريسم جدي است. روزنامه لبناني "الجمهوريه" نزديک به گروه 14 مارس در گزارشي با عنوان "هديه بزرگوارانه ايراني : سلاح و موضع سياسي"  نوشت: جمهوري اسلامي ايران در حمايت سياسي از دولت و کمک تسليحاتي به ارتش لبنان در نبرد با تروريسم ، جدي است. روزنامه الجمهوريه گزارش داد "تمّام سلام" ، نخست وزير لبنان با استقبال از هديه تسليحاتي ايران، از گام بلند برادرانه تهران به سوي بيروت قدراني کرد. اين روزنامه لبناني نوشت هر طرفي که با قدرت، تعدد و تنوع سلاح‎هاي ايراني آشنا است مي داند تسليحات توليد ايران از پيشرفته ترين سلاح ها در جهان است.

مخالفان چه مي گويند؟
رئيس حزب دموکراتيک لبنان ، گفت مخالفان هديه تسليحاتي جمهوري اسلامي ايران به ارتش لبنان، مخالف افزايش اقتدار ارتش اين کشور در مبارزه با تروريسم هستند. "طلال ارسلان"، رئيس حزب دموکراتيک لبنان گفت در حالي که ارتش اين کشور براي مقابله با خطر امنيتي و تهديد گروه‎هاي تروريستي تکفيري به ويژه داعش ، بايد بيش از گذشته مقتدر و قدرتمند و مورد حمايت همه باشد، برخي طرف هاي داخلي و خارجي به دولت لبنان فشار وارد مي کنند تا هديه تسليحاتي ايران را قبول نکند. ارسلان با اشاره به فشارهاي گسترده برخي گروه هاي سياسي داخلي به دولت لبنان و دخالت سريع آمريکا در اين مسأله، هدف از اين اعمال فشارها را ضربه زدن به ارتش لبنان و کاهش توان آن در نبرد با گروه هاي تروريستي از جمله داعش و جبهة النصره دانست. رئيس حزب دموکراتيک لبنان تاکيد کرد گروه هاي سياسي و همه لبناني ها مي دانند اعلام آمادگي ايران براي تجهيز ارتش لبنان به سلاح هاي مورد نياز براي جنگ با تروريسم تکفيري، شعار نيست و تهران با صداقت و شفافيت اين پيشنهاد را مطرح کرده است. هفته گذشته رهبر دروزي هاي لبنان با منتفي دانستن صبغه تروريستي گروهک هايي مانند «جبهه النصره» و «ارتش آزاد»، مدعي شد لبنان نمي تواند و نبايد هديه نظامي جمهوري اسلامي ايران به ارتش لبنان را بپذيرد. به گزارش پايگاه خبري «الخبر برس» لبنان، «وليد جنبلاط» رئيس حزب سوسياليست ترقي خواه لبنان و رهبر دروزي هاي اين کشور تأکيد کرد که عملا نمي تواند هديه نظامي ايران به ارتش لبنان را بپذيرد و بر اين باور است که اين مسئله موانعي را براي لبنان ايجاد خواهد کرد.

تهديد آمريکا
 «ديويد هيل» سفير آمريکا در بيروت در ديدار با برخي از مقامات لبناني از مخالفت واشنگتن با به سرانجام رسيدن اين هديه نظامي سخن گفته است زيرا آمريکا به هيچ روي دوست ندارد که لبنان از دايره نفوذش خارج شود. روزنامه الاخبار لبنان چندي پيش در گزارشي نوشت: بعد از اعلام آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي تجهيز ارتش لبنان به سلاح هاي ساخت ايران براي مبارزه با گروه هاي تروريستي، آمريکا بلافاصله ضمن تهديد به قطع کمک هاي خود ، لبنان را از دريافت سلاح ايراني برحذر داشت. به گفته منابع لبنان تهديد اخير آمريکا حتي از تهديد چند سال قبل آن ، که بعداز اعلام تحويل احتمالي تسليحات روسي به ارتش لبنان مطرح شد ، جدي تر است. تهديد لبنان به قطع کمکهاي اندک نظامي از سوي آمريکا در حالي اعلام مي شود که واشنگتن هرساله علاوه بر اعطاي کمک سه ميليارد دلاري به رژيم اشغالگر صهيونيستي، صدها ميليون دلار براي پيشبرد طرح هاي نظامي اين رژيم ازجمله سامانه موشکي موسوم به "گنبد آهنين" هزينه مي کند. آمريکا خود را ملزم به تامين امنيت رژيم صهيونيستي مي داند ، اما حتي به لبنان اجازه نمي دهد ارتش خود را به سلاح هاي نيمه سنگين مجهز کند که کاربرد تدافعي دارد.
س از فشار و تهديد آمريکا عليه لبنان درخصوص همکاريهاي دفاعي بيروت با تهران، رئيس مجلس لبنان تاکيد کرد هيچ‎کس نمي تواند با کمک و هديه تسليحاتي ايران به ارتش لبنان مخالفت کند. «نبيه بري»، رئيس مجلس لبنان در واکنش به تلاش آمريکا و گروه غربگراي 14 مارس لبنان براي اعمال فشار بر دولت بيروت با هدف نپذيرفتن کمک تسليحاتي ايران گفت، درحاليکه لبنان با تهديد گروههاي تروريستي و حملات ارتش اسراييل روبروست، مخالفت برخي کشورها و گروهها با کمک و هديه تسليحاتي ايران به ارتش لبنان غير منطقي ونشانگر دشمني با ملت لبنان است. رئيس مجلس لبنان بااشاره به حملات چند هفته گذشته گروهاي تروريستي به منطقه مرزي عرسال نزديک مرز سوريه در شمال شرق لبنان که به قتل، زخمي شدن و ربودن دهها تن از شهروندان و نيروهاي اين کشور منجر شدگفت، با اين شرايط هيچ منع قانوني در مسير پذيرش سلاح هاي ايراني براي دولت و ارتش لبنان وجود ندارد. چندي پيش روزنامه النهار درباره هديه نظامي ايران به ارتش لبنان نوشت:  آيا امريکا با اين هديه مخالفت خواهد کرد؟ در حالي که خود موظف است بر اساس برنامه تنظيم شده تا کنون يک ميليارد دلار به ارتش لبنان کمک کرده و نيروهاي آن را آموزش داده باشد؟ وزارت دفاع ملي تعيين کرده است که بايد از ايالات متحده 500 ميليون دلار سلاح خريده شود. اين مبلع را عربستان به عنوان هديه پذيرفته است. همچنين قرار است عربستان مبلغ يک صد ميليون دلار براي خريد اسلحه و ذخاير نظامي ديگر از روسيه را نيز متقبل شود. همچنين قرار است از ايتاليا قايق هاي جنگي و تانک خريداري شود. همچنين خريد زرهي از روسيه نيز در دستور کار است. از آلمان هم قرار است تجهيزات الکترونيکي مورد نياز ارتش لبنان براي رصد کردن محيط هاي هدف خريداري شود. اين در حالي است که تا کنون تصميم گرفته نشده سلاحي از فرانسه خريداري شود. در حالي که انتظار مي رفت هديه اول عربستان از سوي ملک عبدلله به خريد سلاح از فرانسه اختصاص يابد اما تا کنون دولت فرانسه به هيچ کدام از تعهدات خود عمل نکرده و حتي يک برگ از قراردادهاي امضا شده را اجرا نکرده است. فرانسوي ها مي گويند دليل اين تاخير به وزارت دارايي عربستان باز مي گردد که هنوز همکاري لازم را در اين زمينه انجام نداده است. چنين خريدي بايد طي سه مرحله انجام شود که اين مساله هم زمان مي برد. آنها مي گويند روند خريد سلاح براي ارتش آسان نيست و زمان مي برد اما از زماني که براي اجراي طرح توافق شده تا کنون 9 ماه گذشته است در حالي که هنوز حتي يک قبضه سلاح هم تحويل نداده اند. اين در حالي است که ارتش لبنان نياز مبرم به سلاح دارد و روز به روز نيز اين نياز بيشتر احساس مي شود. به ويژه بعد از آن که وارد جنگ با داعش و جبهه النصره در عرسال و جرود شده است. جنگي که روز به روز تاثيرات سلبي بيشتري بر ارتش لبنان مي گذارد. اين مساله سبب شده است تا راه چاره اي براي ارتش لبنان جز پناه بردن به کشورهاي ديگر براي تامين نيازهاي تسليحاتي اش نباشد.

لبنان هديه بزرگوارانه ايران را مي پذيرد
پس از آغاز بحران سوريه و ناکامي تروريستها در نيل به اهدافشان در اين کشور، تروريستها با کشاندن تحرکات به لبنان ، درصدد تحت الشعاع قرار دادن شکستهايشان در سوريه هستند و در اين شرايط دولت لبنان مي کوشد با تقويت نيروهاي نظامي و انتظامي، از گسترش تجاوز تروريست هاي تکفيري و اجراي برنامه هاي آنها براي ايجاد هرج و مرج در لبنان جلوگيري کند . همکاري ايران با دولت لبنان براي تقويت ارتش اين کشور در اين برهه نيز در همين راستا ارزيابي مي شود. در چنين شرايطي به نظر مي رسد لبنان تهديد آمريکا را جدي نخواهد گرفت و هديه بزرگوارانه ايران را خواهد پذيرفت.



شنبه, 26 مهر 1393 ساعت 23:54





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن