تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804625663




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رکود شش ساله در ورزش بانوان و مدارس استان اردبیل


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بهتاج خبر داد: رکود شش ساله در ورزش بانوان و مدارس استان اردبیل اردبیل - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل از رکود شش ساله در بخش ورزش بانوان و مدارس و فعالیت سازمان های مردم نهاد حوزه ورزش و جوانان استان اردبیل خبر داد.


به گزارش ایرنا، ایوب بهتاج روز شنبه در نشستی خبرنگاران افزود: ورزش بانوان در استان اردبیل تنها اسم دارد و طی سال های اخیر در این بخش فعالیت خاصی صورت نگرفته است.
وی اضافه کرد: زمینه ساز فعالیت های ورزشی بانوان برخورداری از مربیان تراز اول در رشته های مختلف می باشد که متاسفانه در استان اردبیل مربی سطح بالای چندانی در بخش ورزش بانوان نداریم و در این زمینه سرمایه گذاری صورت نگرفته است.
بهتاج بیان کرد: مسابقات آسیایی اینچئون ثابت کرد اگر برای 2018 اندونزی برنامه ریزی کنیم، بانوان می توانند برابر با آقایان مدال آوری داشته باشند اما محدودیت هایی از نظر فرهنگی و همچنین تجهیزات و کمبود اماکن ورزشی نیز در این راه وجود دارد.
او عنوان کرد: برای تغییر فضای موجود فعالیت های ورزشی بانوان در سالن حجاب اردبیل متمرکز می شود و هم اکنون نیز بانوان استان در دو رشته ورزشی در مسابقات کشوری حضور دارند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل ادامه داد: ورزش مدارس نیز طی سال های اخیر با مشکلات مشابهی مواجه بود و در عمل از بین دانش آموزان جذبی به حوزه ورزش صورت نگیرد.
وی اظهار کرد: بیشتر قهرمانان ورزشی ما از مدارس شناسایی شدند اما با جایگزینی برنامه های غیرکارشناسی و بی هدف ورزشی بسیاری از استعدادها خاموش ماندند.
بهتاج بیان کرد: کلوپ های ورزشی آموزش و پرورش طی این سال ها تعطیل بود و از این روست که تعداد ورزشکاران سازمان یافته و به تبع آن بیمه ورزشی کاهش یافته است.
او گفت: در حال حاضر نیز قانون هیچ گونه اختیاری در زمینه اداره سالن های ورزشی به اداره کل نمی دهد و از این رو در واگذاری سالن ها به طور بانوان و دانش آموزان به طور اختصاصی با مشکل روبرو هستیم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل در ادامه از فعالیت تنها چهار سازمان مردم نهاد ورزشی در سطح استان خبر داد.
وی تشریح کرد: 65 سمن در سال های گذشته در استان اردبیل مجوز فعالیت گرفتند که در سال 1392 مجوز فعالیت آنها به اتمام رسیده بود و هیچ یک نسبت به تمدید آن اقدام نکردند.
بهتاج تصریح کرد: گرچه در مواردی نیز مبالغی به برخی سمن ها پرداخت شده بود اما در عمل برنامه ای برگزار نشده و سمن ها فعالیت چندانی نداشتند.
او افزود: فعالیت دوباره سمن ها در سال گذشته نیز بیشتر بر پایه برنامه های اداره کل ورزش و جوانان بوده و طی شش ماه گذشته تنها سه سازمان مردم نهاد در حوزه ورزش و جوانان برنامه ارایه کردند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان بیان کرد: هم اکنون چهار سمن مجوز فعالیت دارند، مدارک 12 سمن برای بررسی و تایید به وزارتخانه ارسال شده و هفت سمن نیز در مرحله تکمیل مدارک هستند.
وی با اشاره به برگزاری 300 برنامه در زمینه های فرهنگی طی شش ماه گذشته گفت: برای اولین بار به منظور برگزاری برنامه های مختلف در بخش جوانان از جمله به مناسبت هفته جوان و هفته ازدواج به شهرستان ها ابلاغ اعتبار صورت گرفت در حالی که پیشتر برگزاری چنین برنامه هایی فقط در مرکز استان متمرکز بود.
بهتاج در این زمینه گفت: در حوزه جوانان، اعتبارات به صورت برنامه به برنامه ابلاغ می شود و اداره کل نیز به صورت موردی، منابع مالی مورد نظر را در اختیار قرار می دهد.
او همچنین به برگزاری جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرستان ها خبر داد و گفت: پیشتر این جلسات به مرکز استان محدود بود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان در ادامه اظهار کرد: زمان روی کارآمدن حدود 90 درصد پروژه های عمرانی تعطیل بود از جمله عملیات عمرانی استخر پارس آباد که از سال 1382 آغاز و سپس متوقف شده بود، پس از چهار سال از سر گرفته شد.
وی ادامه افزود: عملیات اجرایی پروژه های عمرانی در حوزه ورزش در شهرستان های خلخال، نمین، ردبیل، مشکین شهر، پارس آباد، بیله سوار و گرمی نیز از سر گرفته شده که طی امسال و سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
بهتاج همچنین از احداث خانه وزنه برداری، پیست اسکیت مسقف، زمین گلف در سطح این استان خبر داد.
او در ادامه به دو دوره حضور ورزشکاران استان در بازی های آسیایی اشاره کرد و گفت: پیشرفت چندانی حاصل نشده و سهم استان در هر دوره تنها یک مدال برنز بود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل بیان کرد: به منظور تغییر این روند و کسب نتایج بهتر، ستاد بازی های آسیایی 2018 اندونزی برای اولین بار با حضور افراد تاثیرگذار و صاحبنظر در ورزش استان تشکیل می شود.
وی اضافه کرد: با تشکیل این ستاد برای حضور پررنگ ورزشکاران استان در مسابقات بین المللی و از جمله آسیایی 2018، برنامه ریزی شده و به مردم نیز ارایه خواهد شد.
بهتاج همچنین به حضور ورزشکاران استان در بازی های پارا آسیایی اشاره کرد و گفت: در این بازی ها جلیل باقری جدی در رشته دو و میدانی، مجید فرزین در رشته وزنه برداری و حسن جعفری در رشته گلبال از استان اردبیل در تیم های ملی حضور خواهند داشت.
او افزود: جلیل باقری جدی پرچمدار کاروان ایران در این مسابقات خواهد بود و با توجه به رکورد های ورزشکاران در رشته های انفرادی طی تمرینات، امیدواریم دو مدال طلا برای کاروان ورزشی کشور به ارمغان آید.
8123


26/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن