تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804549508




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ادامه سفر تجار جهان به ایران/ فضا روزبه روز برای توسعه مناسبات مساعدتر می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دبیرکل اتاق ایران: ادامه سفر تجار جهان به ایران/ فضا روزبه روز برای توسعه مناسبات مساعدتر می شود کوالالامپور- ایرنا - دبیر کل اتاق ایران روز شنبه گفت فضا برای توسعه مناسبات اقتصادی ایران با کشورهای جهان در دولت یازدهم مساعد شده و سفر تجار کشورهای مختلف جهان به ایران همچنان ادامه دارد.


"حسین نقره کار شیرازی" دبیر کل اتاق ایران در حاشیه کنفرانس و تور آموزشی تجاری ایران – مالزی که با حضور بازرگانان و فعالان اقتصادی دو کشور در کوالالامپور برگزار شد به خبرنگار ایرنا، گفت در دولت یازدهم سفرهای تجاری با کشورهای مختلف جهان آغاز شده و بیشتر این سفرها تاکنون از غرب و کشورهای اروپایی، آمریکای لاتین و کشورهای مهم آسیایی به طرف ایران بوده است.
وی گفت که دیدار تجار جهان از ایران همچنان ادامه دارد، اما همزمان سفر بازرگانان ایرانی نیز در پاسخ به این سفرها آغاز شده و ملاقات های متقابل در حال انجام است.
به گفته دبیر کل اتاق ایران، از نگاه جمهوری اسلامی ایران فضا روزبه روز برای توسعه فعالیت های اقتصادی ایران با اکثر کشورهای جهان مساعدتر می شود.
وی گفت: ایران دارای ظرفیت فراوانی برای همکاری با کشورهای مختلف جهان است که بخش عمده ای از آن هنوز به دلیل شرایط بین المللی بکار گرفته نشده است.
"نقره کار" تاکید کرد در عرصه اقتصادی می بایست فعالیت هایی در صحنه بین المللی همپای فعالیت های گسترده در داخل برای ساماندهی وضع کسب و کار، تجارت و تولید انجام شود.
وی با تاکید بر این که بخشی از تولید کشور جنبه صادراتی دارد، گفت: اگر بتوانیم در این زمینه همکاری های گسترده ای با جهان داشته باشیم به دوران نشاط اقتصادی گذشته بازمی گردیم.
دبیرکل اتاق ایران اعتمادسازی را یکی از مهمترین نکات در مناسبات دانست و گفت: ما در دوران گذشته با اکثر کشورهای جهان ارتباطات و روابط اقتصادی گسترده ای داشتیم و حجم روابط بسیار بالا بود.
وی گفت که به دلایلی از جمله تحریم ها مشکلاتی در فرایند روابط با جهان ایجاد شد و اکنون با توجه به فضای ایجاد شده در دولت یازدهم برای توسعه مناسبات اقتصادی با کشورهای جهان و تولیدات خوب، با کیفیت و قابل رقابت ایران در بازارهای بین المللی، شرایط مناسبی برای صادرات کالاهای ایران باید ایجاد شود که هنوز ایجاد نشده است.
وی با اشاره به برگزاری کنفرانس و تور آموزشی تجاری ایران – مالزی در کوالالامپور، گفت که در این تور نیز آموزش بازرگانان جوان کشور برای ورود به بازارهای سخت کشورهای در حال توسعه، معرفی ظرفیت های این کشورها و شناخت راه های عبور کشورهای در حال توسعه از تنگناها مدنظر بود.
وی گفت برخی کشورهای در حال توسعه سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص داده اند و این موضوع باید در آموزش های علمی - کاربردی و کارگاه های آموزشی به بازرگانان جوان ایران عرضه شود.
"نقره کار" دلیل انتخاب کشور مالزی برای برگزاری این تور آموزشی را "سابقه خوب همکاری دو کشور در گذشته" عنوان کرد و گفت که اکنون به دلایلی حجم روابط دو کشور نه تنها کاهش یافته، بلکه یک طرفه شده است.
آمار نشان می دهد میزان مبادلات تجاری ایران و مالزی سال گذشته میلادی یک میلیارد و 70 میلیون دلار بوده که سهم صادرات مالزی یک میلیارد و 29 میلیون دلار بوده است.
دبیر کل اتاق ایران بهترین دوره مناسبات اقتصادی ایران و مالزی را دوره دوم ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی و دوره نخست ریاست جمهوری آقای سیدمحمد خاتمی دانست و وجود "ماهاتیر محمد" معمار اقتصادی مالزی که سکان هدایت این کشور را در دست داشت در این مناسبات موثر دانست.
وی گفت که در این دوره تعادل تجاری بین دو کشور به دلیل روابط گسترده نفتی و بخش پتروشیمی برقرار بود.
وی گفت که ایران و مالزی در گذشته روابط گسترده نفتی به صورت فروش نفت خام، فرآورده ها و کالاهای مختلف صنعت پتروشیمی و همکاری های مشترک در حوزه های نفتی خلیج فارس و دریای عمان و موافقت نامه هایی برای فعالیت در حوزه دریای خزر و خشکی داشته اند که متوقف شده است.
دبیر کل اتاق ایران گفت: مالزی دوست ایران بوده و هست و مناسبات و روابط دو کشور باید به دوران شکوفایی قبل بازگردد.
وی گفت: ایران و مالزی با توسعه همکاری ها می توانند در منطقه کارهای سه و چند جانبه با عراق، کویت، جمهوری آذربایجان ، ترکمنستان و دیگر کشورها انجام دهند.
"نقره کار" ایران را بهترین مسیر برای دسترسی به اروپا، بخش هایی از آسیا و اقصی نقاط جهان دانست.
وی گفت که جمعیت ایران و چند کشور منطقه به حدود 500 میلیون نفر می رسد که این ظرفیت ارزنده ای برای همکاری های دوجانبه و چندجانبه ایران و مالزی است.
کنفرانس و تور آموزشی تجاری ایران – مالزی با شرکت حدود 40 نفر از تجار و بازرگانان ایران و تجار مالزی برگزار شد.
آساق**241**1611


26/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن