تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر مردم به هنگامى كه بلاها بر آنان فرود مى آمد و نعمت ها از دستشان مى رفت، با نيت هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821022753




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل: مسوولیت همگانی، سرمایه ای برای حفظ آثار تاریخی گیلان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرکل: مسوولیت همگانی، سرمایه ای برای حفظ آثار تاریخی گیلان است رشت - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، احساس مسوولیت همگانی در قبال حفظ آثار تاریخی استان را سرمایه ای قابل اهتمام دانست.


"رضا علیزاده" روز شنبه در حاشیه بازدید از بافت تاریخی لاهیجان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گستردگی آثار ثبتی در گیلان اقتضا می کند مشارکت در اجرای پروژه های مرمتی صورت گیرد؛ و بی تردید محدودیت اعتباری مجال مرمت همه بناهای تاریخی را از این اداره کل گرفته و صرفا با اندک منابع تزریق شده، اقدامات مرمت اضطراری به انجام می رسد.
وی با تاکید بر اینکه سازمان میراث فرهنگی در شرایط حاضر برای حفاظت و صیانت از میراث فرهنگی نقش خطیری به عهده دارد، خاطرنشان کرد: اما این موضوع زمانی میسر می شود که همگان این مسوولیت سنگین را به دوش کشیده و همچون نیاکان و اجداد خود میراث درخشان پیشینان خود را به نسل آینده منتقل کند.
وی ادامه داد: برای مرمت ابنیه تاریخی در سالجاری از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه گذاری 20 هزار میلیون ریال اعتبار ابلاغ شده که دو هزار و 200 میلیون ریال از این میزان برای ابنیه لاهیجان تخصیص یافته است .
علیزاده، همچنین در خصوص وضعیت مرمت حمام گلشن( نخستین حمام ثبتی گیلان ،مربوط به دوره قاجاریه) گفت: با 300 میلیون ریال اعتبار ابلاغ شده برای این بنا، مرمت بخشی از پوشش سقف و دیواره و پاکسازی محیط داخلی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: بی تردید این اعتبار پاسخگوی مرمت کل بنا نبوده و در تلاشیم با همکاری شورای اسلامی لاهیجان شرایط جدیدی برای احیا بنا از طریق مشارکت بخش خصوصی فراهم شود.
وی، با تاکید بر مرمت بقعه امیرشهید، مسجد اکبریه، بقعه پردسر در لاهیجان اظهارکرد: دو اقدام اساسی برای حفظ ، مرمت و احیا آثار و ابنیه تاریخی در حال حاضر مورد نظر است؛ اول آنکه برنامه های مرمتی با مشارکت مالکان و یا گروه جوامع محلی صورت گیرد که تجربه این کار در حال حاضر در بقعه پردسر با همکاری هیات امنا در حال انجام است و دوم آنکه زمینه حضور بخش خصوصی را برای انجام پروژه های سرمایه گذاری هم سنخ در این مجموعه ها مهیا شود.
یک هزار و 30 اثر تاریخی از گیلان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.ک/3
1881/ 603


26/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن