تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تا ده ميل اطراف قبر حسين بن على عليه‏السلام بركت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799077463




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وخیم تر شدن جنگ نفتی ایران و عربستان؟!


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: وخیم تر شدن جنگ نفتی ایران و عربستان؟! خبرگزاری پانا: افزایش صادرات نفت ایران به معنای تقویت جبهه مقاومت است به خصوص اکنون که ایران موفق به حل مشکلات خود با اتحادیه اروپا شده و برخی از تحریم های آنها لغو شده است.
۱۳۹۳ شنبه ۲۶ مهر ساعت 09:11



کاسب نیوز نوشت: قیمت نفت در روزهای گذشته روند نزولی داشت آن هم در شرایطی که میزان صادرات نفت عراق کاهش یافته و یکی از مهم ترین تولید کننده های دنیا یعنی عراق با بحران جنگ رو به رو است. در چنین شرایطی قیمت نه تنها رشد نداشته بلکه برای فروش در ماه نوامر به مرز 80 دلار رسیده است. قیمت نفت خام برنت، روز دوشنبه گذشته به کمتر از ۸۸ دلار در هر بشکه رسید این قیمت در چهار سال گذشته پایین ترین به شمار می رود. طی سال های گذشته با افزایش فشار تحریم، کاهش صادرات نفت از سوی ایران ایجاد شد، از سوی دیگر انقلاب های عربی برخی از کشورهای صادرکننده نفت را با مشکل رو به رو کرد. تروریسم نیز در عراق و سوریه موفق به کاهش سطح تولید نفت در این کشورها شد اما در این بین عربستان، تنها کشوری بود که با افزایش میزان تولید نفت از روند صعودی قیمت جلوگیری کرد. اما کشورهای عربی رفته رفته به مسیر تولید بازگشتند. ایران نیز با تغییر دولت روند صعودی صادرات خود را در پیش گرفت با این حال عربستان حاضر به کاهش میزان تولید نفت خود نشد. این رفتار عربستان میزان عرضه در بازار را افزاش داد و سبب کاهش قیمت شد اما این همه ماجرا نیست. عربستان سعودی که حالا نیازمند فروش نفت بیشتر برای حمایت مالی از گروه های تروریستی در عراق و سوریه است با بحرانی به نام کاهش سطح فروش رو به رو شد برای همین امر به جای کاهش میزان تولید، قیمت را کاهش داد. بر اساس گزاش اوپک، هر بشکه نفت خام سبد این سازمان جمعه گذشته با سقوط به ۸۶.۴۳ دلار، به کمترین قیمت از اواسط سال ۲۰۱۰ میلادی رسید. روند نزولی قیمت نفت از چند هفته پیش شروع شد و یکی از دلایل عمده آن تصمیم عربستان برای پایین آوردن قیمت نفت صادراتی خود به آسیا بدون کاهش تولید عنوان شده است. این اقدام دولت عربستان از سوی دیگر صادرکنندگان نفتی بی پاسخ نماند و ایران به عنوان دومین صادرکننده اوپک، قیمت نفت خام صادراتی خود را کاهش داده و برای تحویل در ماه نوامبر برابر با قیمت عربستان نفت خود را در بازار عرضه می کند. عراق نیز به عنوان یکی دیگر از صادرکنندگان بزرگ نفت در سازمان اوپک (سومین صادر کننده) قیمت نفت خود را برای تحویل در ماه نوامبر برابر با ایران و عربستان قرار داد. اقدام دولت های ایران و عراق برای کاهش قیمت نفت، به عنوان شرایط موجود در بازار عرضه و تقاضا اعلام شد اما در صورت عمل می توان به وضوح رقابت بین کشورها را شاهد بود. چرا عربستان به کاهش قیمت نفت روی آورده است؟
عربستان سعودی به دو دلیل نیاز به فروش نفت با قیمت پایین تر دارد. همانگونه که در بالا گفته شد عربستان تامین کننده سرمایه تروریست ها در عراق و سوریه است و برای این منظور نیاز به فروش نفت دارد. افزایش صادرات نفت ایران به معنای تقویت جبهه مقاومت است به خصوص اکنون که ایران موفق به حل مشکلات خود با اتحادیه اروپا شده و برخی از تحریم های آنها لغو شده است. نکته مهم دیگر اینکه عربستان به دنبال نوعی جنگ قدرت در سازمان اوپک برای تعیین قیمت است. کارشناسان معتقدند روند عربستان برای کاهش قیمت از سوی هیچ یک از 16 عضو دیگر اوپک قابل پذیرش نیست به همین جهت در اجلاس پیش روی این سازمان بین المللی در صورت تداوم کاهش قیمت، سیاست کاهش تولید اتخاذ خواهد شد.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن