تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820304744




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورود مصر به پرونده انتخاب رییس جمهوری لبنان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ورود مصر به پرونده انتخاب رییس جمهوری لبنان بیروت – ایرنا – در حالی که رکودی سیاسی در لبنان حاکم و انتخاب رییس جمهوری این کشور وارد یک بن بست سیاسی شده است، برخی منابع سیاسی درگروه 14 مارس لبنان از ورود نظام مصر به پرونده انتخابات ریاست جمهوری این کشور پرده برداشته اند.


به گزارش ایرنا، منابع خبری لبنانی تاکید کره اند که مصر درصدد است میان گروه های سیاسی لبنانی میانجیگری کرده تا به توافق رسیده و پرونده انتخاب رییس جمهوری جدید این کشور از بن بست سیاسی خارج شود.
این منابع خبری با بیان اینکه مصر هنوز در این پرونده بطور عملیاتی ورود نکرده، خاطرنشان کرده اند که با وساطت طرف مصری مشکل دارالفتوای لبنان حل و شیخ « عبداللطیف دریان» به عنوان مفتی جدید اهل سنت لبنان انتخاب شد.
روزنامه لبنانی« الاخبار» در شماره روز شنبه خود نوشت: موضوع وساطت مصر در حاشیه برخی نشست ها از جمله نشست اخیر به اصطلاح ائتلاف بین المللی ضد داعش که اخیرا در واشنگتن و با حضور ژنرال « جان قهوجی» فرمانده ارتش لبنان برگزار شد، مطرح شده است.
اکنون این سئوال مطرح است که اگر این اطلاعات درست باشد ، تمایل مصر به رسیدن مقامات نظامی به ریاست جمهوری تا چه اندازه عملی خواهد شد؟
از 25 ماه مه 2014 ( 147 روز قبل) که مصادف با پایان دوره ریاست جمهوری ژنرال « میشل سلیمان» است تا امروز کرسی ریاست جمهوری لبنان خالی است.
رییس جمهور لبنان را نمایندگان مجلس این کشور ازمیان نامزدهای طایفه مسیحی مارونی انتخاب می کنند.
تاکنون 12 جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب رییس جمهور سیزدهم لبنان به دلیل به حد نصاب نرسیدن تشکیل نشده است.
تنها جلسه اول پارلمان لبنان برای انتخاب رییس جمهورجدید با اکثریت قاطع و بی سابقه تشکیل شد و در این جلسه «سمیر جعجع» نامزد گروه 14 مارس شکست سختی را از « برگه های سفید» متحمل و پرونده ترورهای او در لبنان بار دیگر گشوده شد.
خاورم ** 1324


26/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن