تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر كس فكرش به جايى نرسد و راه تدبير بر او بسته شود، كليدش مداراست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820362999




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وبلاگ قلم نوشت یک تازه معلم/ تاملی بر سخنان استاندار فارس


واضح آرشیو وب فارسی:استان نیوز: جملات فوق بخشی از سخنان سید محمد احمدی استاندار فارس است که در نشست مشترک شوراهای اسلامی استان های بوشهر و فارس ایراد نموده اند.
به گزارش وبلاگستان «استان نیوز»؛ حسن محدث زاده در وبلاگ "قلم نوشت یک تازه معلم" نوشت:
"هم اکنون به رغم وجود خشکسالی و کمبود آب، 30 میلیون متر مکعب آب از منطقه شاپور شهرستان کازرون به استان بوشهر منتقل می شود و درصد بالایی از مراجعه کنندگان به بیمارستان ها و مراکز درمانی شیراز نیز از اهالی استان بوشهر هستند."جملات فوق بخشی از سخنان سید محمد احمدی استاندار فارس است که در نشست مشترک شوراهای اسلامی استان های بوشهر و فارس ایراد نموده اند. این بخش از سخنان احمدی موجب حساسیت و رنجش خاطر بخشی از اهالی استان بوشهر گردیده که در کامنت های کاربران اینترنتی در سایت های خبری و شبکه های اجتماعی انعکاس یافته است.استاندار محترم فارس هر چند در نشست مذکور بر  تقویت ریشه های مودت و دوستی بین اهالی دو استان  و دوری از جستن حواشی تاکید کرده است،اما با نام بردن از خدمات فارسی ها ،ناخواسته خود وارد حاشیه شده اند. به رخ کشیدن آب، ما را به یاد محمدعلی بزرگواری نماینده کهگیلویه می اندازد که او نیز سد کوثر را مرتبا به رخ بوشهری ها می کشاند.این سخنان در حالی شنیده می شود که ما صرفا اهالی دو استانیم از یک کشور نه از دو کشور بیگانه. منابع هر استان متعلق به تمامی مردم ایران از شمالی ترین تا جنوبی ترین نقطه می باشد و هیچ استانی نمی تواند ادعای مالکیتی داشته باشد. حتی در مناسبات امروزه بین المللی نیز هیچ کشوری کالا و خدمات صادرشده خود را به رخ دیگری نمی کشد و این ارائه خدمات و کالا را صرفا یک بده و بستان تجاری یا سیاسی قلمداد می کند که کاملا منطقی و طبیعی به نظر می باشد.به اعتقاد نگارنده، استاندار فارس نیت سوئی در بیان این مطالب نداشته است اما کاش در کنار یاد کردن از آب منطقه شاپور، به میزبانی بوشهری ها از تاسیسات عظیم نفتی و گازی، و بنادر و گمرکات تجاری نیز اشاره می نمود تا سوء تعبیری از سخنان شان صورت نگیرد. اگر بخشی از مردم بوشهر، سلامتی خود را مدیون پزشکان هموطن در شهر شیراز می باشند در عوض آن، درصد قابل توجهی از فارسی ها نیز در عسلویه در رده های مختلف مشغول به کارند و چرخ ارتزاق زندگی شان در این منطقه می چرخد.حساسیت و واکنش بوشهری ها به سخنان مدیران استان فارس ناشی از تحرکات هر از گاهی  فارسی ها  در خصوص انتزاع عسلویه  می باشد که سابقه ای بیش از یک دهه دارد. کاش جناب استاندار که بر تلطیف فضا و تقویت همدلی تاکید کرده اند، در راستای کاهش نگرانی مردم بوشهر در خصوص تحرکات هر از گاهی همشهریان خود در انتزاع عسلویه و الحاق آن به فارس و یا تشکیل استانی جدید، موضعی مشخص و روشن اتخاذ می نمود تا به تلطیف فضا کمک شایانی  نماید هر چند که مردمان دو استان همسایه فارس و بوشهر در کنار آرامش و مودت و دوستی با همدیگر مراوده و ارتباط دارند.به رخ کشیدن آب و خدمات بیمارستانی توسط استاندار فارس باید تذکری باشد به مدیران استان بوشهر تا با راه انداری تاسیسات آب شیرین کن بخشی از نیاز آب شرب مردم بوشهر به استان های همجوار را تامین نموده و در راستای توجه خاص و ویژه دولت به حوزه سلامت،با اهتمامی ویژه و فوق العاده بر این بخش، نیازهای درمانی استان را با تجهیز و ارتقا داشته های موجود،ساخت مراکز درمانی تخصصی جدید، تقویت توان علمی و فنی با جذب پزشکان ماهر و... مرتفع نمایند تا مردم استان بیش از این متحمل هزینه و سختی سفرهای خارج استانی برای درمان بیماران خود نشوند.وبلاگ نویسان عزیز می توانند لینک آخرین مطالب و یادداشت های خود را به وبلاگستان «استان نیوز» ارسال نمایند، تا بعد از بررسی و تایید بر روی خروجی سایت و در صفحه وبلاگستان قرار بگیرد.( تماس با ما - ایمیل: [email protected])


13/7/1393   ساعت : 2:58





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: استان نیوز]
[مشاهده در: www.ostannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن