تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804135176




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حکم اعدام شیخ نمر محکوم است/ اعتقاد ، یک مساله دستوری نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: امام جمعه اردبیل: حکم اعدام شیخ نمر محکوم است/ اعتقاد ، یک مساله دستوری نیست اردبیل - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با محکوم کردن صدور حکم اعدام برای شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان از سوی حکومت سعودی گفت: اعتقاد یک مساله دستوری و تشریفاتی نیست.


به گزارش ایرنا ،حجت الاسلام سیدحسن عاملی در خطبه دوم نماز جمعه اردبیل افزود: حکومت عربستان سعودی می گوید چون شیخ نمر در دادگاه آشکارا به اعتقاد خود به ولایت فقیه اذعان کرده به همین خاطر برای او حکم اعدام صادر شده است.
وی با تاکید بر این که اعتقادهای انسان یک مساله اجباری و یا تشریفاتی نیست گفت: این کار به هیچ عنوان انسانی و منطقی نیست که در مسائل اعتقادی باید همه مردم مانند آنچه که حکومت ها می گویند فکر کنند و به آنها اعتقاد داشته باشند.
وی اظهار کرد: این همان روش و سیاست گروهک های تکفیری مانند داعش است چرا که سردمداران این گروهک ها می گویند باید مردم به زور به آنچه که ما می گوییم اعتقاد داشته باشند و افرادی را که از فرمان های اجباری و ناحق اطاعت نمی کنند به طرز فجیع می کشند.
وی با اشاره به این که به زندان افکندن و یا صدور حکم اعدام برای مردم به خاطر اعتقاد و باورهای مذهبی شان توسط هر حکومتی به طور قطع نشانه افول آن حکومت است افزود:
با تاسف این روش حاکمان عربستان سعودی اوج بربریت ، استبداد و دیکتاتوری است.
وی بیان کرد: این اقدام ها از سوی حاکمان عربستان سعودی در حالی انجام می شود که دولتمردان آمریکا اخیرا عربستان سعودی را دموکراتیک ترین حکومت در منطقه دانسته اند.
وی گفت: جای تعجب و تاسف دارد در کشوری که چنین حکم های ظالمانه ای علیه اعتقاد افراد صادر می شود و مملکتی که فاقد قانون اساسی است از سوی دولتمردان آمریکا به عنوان دموکراتیک ترین حکومت خاورمیانه لقب بگیرد.
خطیب نماز جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با استناد به گزارش اخیر حقوق بشر سازمان ملل متحد افزود: مرداد ماه امسال بیش از پنج هزار نفر از ایزدی های ساکن در شمال عراق به دست گروهک تروریستی و تکفیری داعش کشته شده اند و این قتل عام به اندازه ای گسترده و فجیع بوده که دست اندرکاران امر به ناچار برای دفن جنازه ها از بولدوزر استفاده کرده اند.
حجت الاسلام عاملی ادامه داد: در این گزارش همچنین آشکار اذعان شده که گروهک تروریستی داعش هفت هزار نفر از زنان و دختران ایزدی را به اجبار در اختیار تروریست هایی که از اروپا وارد منطقه می شوند قرار می دهند و به عبارتی می توان گفت که یک مرکز فساد گسترده ایجاد کرده اند.
وی همچنین با اشاره به برخی دیگر از اقدام های تروریستی و جنایتکارانه داعش افزود:
این که سر انسان ها با استفاده از اره قطع درختان بریده و یا شکم زنان حامله با خنجر دریده شود از اوج توحش و بربریت این گروهک حکایت دارد و باید زمین و آسمان به حال این روزگار بگرید.
وی گفت: اقدام های جنایتکارانه این گروهک که با تاسف به نام دین اسلام انجام می شوند با کارهای خوارج قابل قیاس است و پیغمبر اکرم (ص) فرمود مبارزه علیه خوارج پاداش بسیار زیادی دارد.
وی افزود: سیاستمداران غربی برای پیشبرد اهداف ناحقشان به سراغ دین و مفاهیم توحیدی رفتند و به همین خاطر می بینیم که سردمداران گروهک داعش از الفاظ دهن پر کن در ارتباط با این گونه مفاهیم استفاده می کنند تا از طریق انجام کارهای غیرانسانی به نام دین از گرایش مردم دنیا به دین اسلام جلوگیری و حتی پیروان این دین را نسبت به آن بدبین نمایند.
وی گروهک داعش را زاییده وهابیت دانست و گفت: بسیاری از فرماندهان داعش فارغ التحصیلان وهابی هستندو و بیشتر کتاب های آنها را کتب وهابیت تشکیل می دهد.
خطیب نماز جمعه اردبیل اظهار کرد: گروهک داعش از چند ماه قبل قصد تصرف کوبانی را داشت اما به لحاظ نداشتن تجهیزات نظامی و امکانات کافی موفق نشد تا این که با تصرف شهر موصل 25 درصد از تجهیزات نظامی ارتش عراق و نیز درآمد حاصل از چاه های نفت منطقه به دستش افتاد و آنگاه مصمم برای هجوم به کوبانی شد.
وی افزود: وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به این هجوم داعش به مردم کرد و بی دفاع کوبانی گفت کوبانی و دفاع از ساکنان آن در برابر حملات داعش در اولویت ما نیست.
حجت الاسلام عاملی گفت: مقام های ترکیه نیز به سوریه هشدار دادند تا هواپیماهایش از بمباران نیروهای داعش خودداری کنند و گفتند در غیر این صورت هواپیماها را سرنگون
می کنیم.
وی با اشاره به این که مقام های ترکیه به بهانه های واهی از دفاع ساکنان مناطق کرد نشین و سوریه از کوبانی در برابر حمله نیروهای داعش جلوگیری کردند افزود: با این اقدام ها معلوم شد که تفکر ناسیونالیسم به هیج عنوان برای جان انسان ها ارزش قائل نیست و حتی نژاد و زبان نیز برایشان موضوعی پیش پا افتاده است و فقط منافع خودشان را در نظر دارند.
وی بیان کرد: در شرایطی که دولت ها در کشورهای دنیا به آلودگی های رفتاری ، اعتقادی و سیاسی گرفتار آمده اند و جان انسان ها در برابر حفظ منافع نامشروع قدرت های استکباری هیچ ارزشی ندارد اینجاست که مردم آزاده و مسلمانان سراسر جهان فقط ایران اسلامی را نقطه امید و آرمانی خود می بینند.
وی آرامش ، امنیت و ثبات ایران اسلامی را حاصل اقتدار و عظمت بی نظیر کشورمان در عرصه های گوناگون دانست و گفت: همه این نعمت ها در سایه انقلاب اسلامی و پیروی از ولایت فقیه و حفظ هوشیاری و بصیرت مردم کسب شده است.
592/530


25/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن