تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد ، دیرتر به آروزیش می رسد و زودتر به آنچه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820309204




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جامعه روحانیت 5 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان حجت الاسلام رضایی:
جامعه روحانیت 5 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است
اصفهان - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان بسیج طلاب کشور گفت: در زمان جنگ روحانیت در کنار سایر اقشار مردم وفاداری خود را به نظام و انقلاب ثابت و نزدیک به 5 هزار طلبه تقدیم جمهوری اسلامی کرد.



به گزارش خبرنگار مهر،  حجت الاسلام علی رضایی ظهر پنجشنبه در ششمین کنگره شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان که در ناحیه بسیج امام صادق (ع) اصفهان برگزار شد؛ با بیان اینکه اسلامی بودن انقلاب ، وحدت و یکپارچگی مردم و ولایت فقیه از عوامل تاثیرگذار پیروزی انقلاب اسلامی بوده است، اظهار داشت: رکن اصلی انقلاب اسلامی یک فقیه جامع الشرایط، مرجع تقلید، مغز متفکر، یک انسان به تمام معنا سیاسی، یک روحانی فاضل و یک استاد برجسته شیعه است و واسطه بین مردم و امامت جامعه بر عهده روحانیت بود که به‌خوبی از عهده آن بر آمد.

وی با بیان اینکه روحانیون در مساجد و تکایا و اجتماعات مردمی وظیفه انتشار اعلامیه امام را داشتند ادامه داد: روحانیون واسطه امام و مردم بودند و در راه رساندن اعلامیه امام نیز بسیاری از این روحانیون به شهادت رسیده یا به‌دست نیروهای امنیتی گرفتار می‌شدند.

رئیس سازمان بسیج طلاب کشور  با اعتقاد بر اینکه نام روحانیت در صدر کسانی که انقلاب را یاری می‌کردند قرار داشت، افزود: در زمان جنگ نیز روحانیت در کنار سایر اقشار مردم وفاداری خود را نظام و انقلاب ثابت کرد و نزدیک به 5 هزار طلبه تقدیم جمهوری اسلامی کرد که نزدیک به 590 نفر یعنی یک هفتم آن از استان اصفهان است.

 وی با بیان اینکه بسیج طلاب در سال 67 به فرمان امام خمینی تشکیل شد، خاطرنشان کرد: بسیج طلاب وظیفه دفاع از اسلام، دفاع از انقلاب، دفاع از اصول نه شرقی و نه غربی انقلاب و مانع شدن از حضور استکبار در حوزه‌های علمیه را بر عهده دارند و اکنون بیش از 70 درصد روحانیون کشور عضو بسیج طلاب بوده و مشغول خدمت در این مکان مقدس هستند.

حجت الاسلام رضایی گفت: تفاهم نامه گسترش حوزه بسیج و طلاب در تمام مدارس حوزه علمیه اصفهان در حضور امام جمعه را امضا کردیم.


۱۳۹۳/۷/۲۵ - ۰۹:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن