تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه گرفتن در گرما، جهاد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812870371




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نامه امیرالمومنین علی (ع) به قاضی اهواز در قم رونمایی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: "نامه امیرالمومنین علی (ع) به قاضی اهواز" در قم رونمایی شد قم - ایرنا -« نامه امیرالمومنین علی (ع) به رفاعه بن شداد» قاضی اهواز، روز پنجشنبه در دانشگاه مفید قم رونمایی شد.


به گزارش ایرنا، این نامه که توسط حجت الاسلام سید محمد رضا حسینی جلالی گردآوری شده، در پیش نشست همایش بین المللی حکومت علوی نگاهی پس از 14 قرن، رونمایی شد.
محقق و پژوهشگر نامه امیرالمومنین(ع) به رفاعه بن شداد قاضی اهواز، اظهار داشت: تاکنون این نامه به شکل متن کامل در اختیار نبوده است لذا با تحقیقاتی در خصوص جایگاه امام علی(ع) از نظر قضاوت در اسلام و شرح زندگینامه قاضی اهواز مورد بررسی قرار گرفت.
حجت الاسلام حسینی جلالی افزود: این نامه در 140 بند در موضوعات قضاوت، علم و فهم، مشورت، شهادت، کارگزاران و احکام فقهی وکالت به رشته تحریر در آمده است.
وی با اشاره به بیان احکام ادیان و اهل کتاب در این نامه گفت: امیرالمومنین(ع) به بیان مباحث فقهی و احکام قضایی و دینی در خصوص ادیان دیگر پرداخته و از این طریق حقوق مردم را مورد توجه قرار داده است.
وی افزود: امام در این نامه به تمام مباحث قضایی در خصوص خانواده، بازاریان، صرافیان و مسائل ربا نیز پرداخته است.
حسینی جلالی اظهار داشت: بسیاری از متون تاریخی و فرهنگی برای مردم تبیین نشده است لذا باید محققان در این عرصه پیشقدم شده و متون تاریخی را مورد بررسی قرار دهند.
پیش نشست همایش بین المللی حکومت علوی نگاهی پس از 14 قرن، امروز با حضور فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی در دانشگاه مفید قم برگزار شد.ک/2
/8138/ 553/ 607


24/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن