تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804139835




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیر حوزه علمیه البرز: آل سعود حکم اعدام آیت الله نمر را لغو کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیر حوزه علمیه البرز: آل سعود حکم اعدام آیت الله نمر را لغو کند کرج-ایرنا- مدیر حوزه های علمیه برادران استان البرز با محکوم کردن صدور حکم اعدام آیت الله شیخ نمر در عربستان گفت:امروز رژیم آل سعود به عامل و زبان گویای سیاه و صهیونیست ها تبدیل شده است.


حجت الاسلام "محمد ابراهیم سلطانی " روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حاکمان وهابی عربستان این بار به نیابت از صهیونیسم و سیا حکم اعدام انسانی شریف و بزرگوار که تنها گناهش فریاد حق خواهی و ظلم ستیزی است ، صادر کردند.
وی ادامه داد: امروز عالم کشی روش حاکمان آل سعود شده و برای آنان شیعه و سنی تفاوتی ندارد زیرا پیش از این هم عوامل آنان تعدادی از علمای اهل سنت را به شهادت رساندند.
سلطانی گفت : بیشترین ترس وهابیت که زبان گویای صهیونیسم و سیا در منطقه است، تبعیت مردم آزاد اندیش حجاز از عالم بزرگوار آیت الله شیخ نمر است.
وی بیان کرد: امروز جهل و نادانی ظالمان ، آنها را از ثمرات ریخته شدن خون شهید بر زمین غافل کرده است .
مدیر حوزه های علمیه استان البرز به وهابیون عربستان هشدار داد از اعمال جاهلانه و ددمنشانه دست بردارند و از خشم مظلومان و خون به ناحق ریخته آنان و از نفرت و انزجار عمومی مردم جهان که بزودی دامن آنها را می گیرد بترسند.
استان البرز دارای 23 مدرسه علمیه خواهران و برداران است .
دادگاهی در عربستان سعودی به تازگی حکم اعدام آیت الله شیخ نمرباقر از علمای برجسته این کشور را صادر کرد که با خشم مسلمانان مواجه شده است.
وی بر لغو این حکم اعدام غیر عادلانه و تفرقه افکنانه تاکید کرد.
شیخ "نمر باقر النمر" روحانی شیعی برجسته عربستانی، در سال 1379 هجری قمری مصادف با 1968 میلادی، در شهر "العوامیه" در استان القطیف در شرق عربستان در خانواده ای اهل علم و دین، به دنیا آمد.
او تحصیلات مقدماتی خود را در همان شهر العوامیه به پایان رساند و در سال 1400 هجری قمری مصادف با 1989 میلادی، برای آشنایی نزدیک تر با انقلاب اسلامی ایران و تحصیلات حوزوی ابتدا به ایران مهاجرت کرد تا در تهران در حوزه علمیه حضرت قائم(عج) حضور پیدا کند.
شیخ نمر پس از 10 سال تحصیل در حوزه علمیه حضرت قائم(عج) تهران ، عازم سوریه شد و در حوزه علمیه حضرت زینب(ع) برای ادامه تحصیلات حوزوی و علوم دینی نام نوشت و در حضور اساتید این حوزه به تحصیل پرداخت.
وی دوره کتاب های اصولی از جمله "اصول" المظفر، "رسائل" شیخ انصاری و "کفایة" آخوند خراسانی را گذراند و در علم فقه نیز "اللمعة الدمشقیة" نوشته شهید اول، "جامع المدارک" خوانساری، "مکاسب" شیخ انصاری و "مستمسک العروة الوثقی" سید حکیم و دیگر کتاب های فقهی را مطالعه کرد.
وی در طول مدت تحصیل علوم حوزوی خود در تهران و سوریه در محضر اساتیدی حضور یافت، از جمله: بحث خارج نزد آیت الله سید محمدتقی مدرسی در تهران، بحث خارج نزد آیت الله سید عباس مدرسی در سوریه، بحث خارج نزد آیت الله خاقانی در سوریه، دروس عالیة نزد علامة شیخ صاحب الصادق در تهران، درس "لمعة" نزد علامة شیخ وحید افغانی
و همچنین اخلاق را نزد آیت الله شیرازی در شهر مقدس قم فراگرفت.
این شخصیت بزرگوار به این ترتیب به درجات بسیار بالایی در اجتهاد است دست یافت و اجازه تدریس در مراکز علوم دینی و مذهبی را پیدا کرد.
وی اکنون از جمله معروف ترین و شایسته ترین مدرسان علوم مذهبی و دینی در حوزه های علمیه به شمار می آید که حتی در حوزه های علمیه ایران و سوریه به تدریس کتاب هایی همچون کتاب "اللمعة الدمشقیة" و کتاب "جامع المدارک" و "مستمسک عروة الوثقی" و "الحلقات" شهید سید محمدباقر صدر پرداخته است.
شیخ نمر سال ها اداره حوزه علمیه حضرت قائم(عج) در تهران و سوریه را برعهده داشت و تلاش بسیاری برای توسعه و پیشرفت این مراکز انجام داد.
او پس از بازگشت به عربستان مرکز مذهبی "الإمام القائم(عج)" را نیز در العوامیه تأسیس کرد که در واقع سنگ بنای "مرکز اسلامی" در سال 1422 هجری قمری مصادف با 2011 میلادی بود.ک/3
691/7410


24/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن