تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819833797




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقبال از جشنواره تئاتر علاقه وافر مردم مشهد را به این هنر نشان می‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شرق > خراسان رضوی خلیلیان:
استقبال از جشنواره تئاتر علاقه وافر مردم مشهد را به این هنر نشان می‌دهد
مشهد – خبرگزاری مهر: کارگردان نمایش "کبیسه‌های مردادی" گفت: با وجود زمان نامناسب در نظر گرفته شده برای اجرای نمایش ما، استقبال خوبی از کار شد و سالن مملو از تماشاچیان بود و این علاقه وافر مردم مشهد را به این هنر نشان می دهد.



سامان خلیلیان کارگردان نمایش "کبیسه‌های مردادی" در گفتگو با خبرنگار مهر ابراز کرد: مشهد یکی از نقاط پیش قراول در هنر نمایش در ایران است و در تاریخ تئاتر بزرگان و هنرمندان بسیاری را به جامعه هنری کشور تحویل داده است. خلیلیان به زمان اجرای نمایش"کبیسه‌های مردادی" اشاره کرد و گفت: زمانی که برای اجرای این نمایش اختصاص یافته بود با توجه به فشردگی خاص حاکم بر جشنواره مناسب نبود. وی ادامه داد: اما با وجود زمان نامناسب که ساعت 9 و 30 دقیقه صبح در نظر گرفته شده بود استقبال خوبی از کار شد و سالن مملو از تماشاچی بود و این علاقه وافر مردم مشهد را به این هنر نشان می دهد. کارگردان نمایش "کبیسه های مردادی"  به فشردگی زمان اجرا های جشنواره اشاره و ابراز کرد: برای رسیدن به یک اجرای با قوام و مناسب با فضای نمایشی جشنواره و با توجه به ناآشنا بودن سالن؛ نیاز است گروه ها از قبل در فضای سالن جدید تمرین داشته باشند. وی افزود: وقتی سالنی از ساعت 11 شب تحویل یک گروه می شود و ساعت 9 صبح هم باید برای اجرا آماده باشی، بهترین گروه‌های نمایشی هم دچار مشکل می شوند. جلیلیان با انتقاد از زمان کم جشنواره تئاتر اظهار کرد: اگر زمان بیشتر و مناسب تر باشد کیفیت کارهای نمایشی اجرا شده بالا می‌رود. وی با بیان اینکه  60 درصد توانایی گروهمان در این اجرا نشان داده شد، ادامه داد: با توجه به کار ارائه شده گروه نمایشی "کبیسه های مردادی"، عدم آشنایی و ناملموس بودن سالن برای هنرمندان و زمان اندک از تمرین تا اجرا کیفیت مورد نظرمان نشان داده نشد. جلیلیان از مجریان جشنواره تئاتر منطقه دو تشکر کرد و گفت: این عزیزان با وجود معضلات و کمبود ها بهترین شکل را برای برگزاری جشنواره فراهم کردند. وی در مورد نمایش "کبیسه های مردادی" عنوان کرد: نمایش نامه این کار را آقای رسول حق جو، از نویسندگان خوب خوزستان نوشته اند، این اثر فضایی اجتماعی دارد و داستان خانواده ای را پیش می برد که در سالروز ازدواجشان با ورود زنی از بیرون وضعیت شان تغییر می کند. جلیلیان افزود: خانواده این نمایش با یک وضعیت سه وجهی در زندگی روبرو می شوند و سوالات زیادی که مطرح می شود داستان را پیش می برد. "کبیسه های مردادی" کاری از استان تهران در دومین روز جشنواره تئاتر منطقه دو کشور در سالن اصلی تئاتر شهر به روی صحنه رفت.


۱۳۹۳/۷/۲۴ - ۱۳:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن