تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798922447




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رضا میركریمی با سرداران شهید« مصطفی چمران» و «عباس دوران» به جشنواره فیلم كوتاه آمد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
رضا میركریمی با سرداران شهید« مصطفی چمران» و «عباس دوران» به جشنواره فیلم كوتاه آمد
رضا میركریمی كارگردان سینمای ایران با دو فیلم تجربی كمیك موشن از مجموعه «نام ها» كه به زندگی شهید عباس دوران و شهید مصطفی چمران می پردازد خارج از مسابقه این دوره از جشنواره حضور دارد.


به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران  به نقل از ستاد خبری سی ویكمین جشنواره بین المللی فیلم كوتاه تهران رضا میركریمی از كارگردان های صاحب سبك سینمای ایران دراین دوره از جشنواره فیلم كوتاه تهران با دو فیلم تجربی كمیك موشن از مجموعه «نام ها»كه به زندگی شهید عباس دوران و شهید مصطفی چمران می پردازند خارج از مسابقه حضور دارد.

میركریمی این مجموعه را با هدف گذاری مخاطب نوجوان كارگردانی كرده است. این كارگردان درباره هدف از ساخت این مجموعه گفته كه همیشه قصد ساخت مستندهایی درباره شهدا را داشته است. شهدایی كه تنها با نام و تصویر آنها در سطح شهر روبه‌ رو می‌شویم، اما شاید جوانان این شهدا را نشناسند و متوجه دلایل این ارادت به آنها نباشند. به همین دلیل است كه را با هدف گذاری مخاطب نوجوان این مجموعه را كارگردانی كرده است.

این كارگردان سینمای ایران درگفتگو با ستاد خبری جشنواره فیلم كوتاه تهران درباره انگیزه های حضور این دو فیلم در جشنواره فیلم كوتاه تهران گفت: واقعیت این است كه این دو فیلم را برای شركت در جشنواره‌ها نساخته‌ام. مخاطبین این مجموعه بیشتر مخاطب عادی سینما و به ‌خصوص نوجوان‌ها هستند. بنابراین انگیزه‌ چندانی برای نمایش دادن این فیلمها در جشنواره‌ها ندارم اما هر فرصتی كه برای دیده شدنشان فراهم شود خب برایم مهم است. البته تهیه‌كننده این فیلم‌ها را به جشنواره فیلم كوتاه تهران ارسال كرده، ابتدا زیاد در جریان این اتفاق نبودم اما خوشحالم كه فرصت نمایش در این جشنواره را خواهند داشت. از همان ابتدا هم تقاضای من این بود كه خارج از بخش مسابقه به نمایش دربیاید چون اساسا انگیزه‌ی من از ساختن این انیمیشن‌ها شركت در رقابت‌ها نبود و فقط دوست داشتم دیده بشوند.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب كه بازخورد  تماشاگران در مواجه با این دو فیلم برای او مهم است گفت: برای دریافت نظر مخاطبین در مورد فیلم‌ها ختما به جشنواره خواهم آمد خواهد بود. در واقع جذاب‌ترین بخش قصه همین بخش ارتباط برقرار كردن با مخاطب فیلم است.

رضا میركریمی در ادامه صحبت های خود به سابقه مدیریتی خود در دفتر زنجان انجمن سینمای جوانان و تفاوت هایی كه با امروز پیدا كرده است، اشاره كرده  و گفت: حتما در طول این سال‌ها تفاوت جدی اتفاق افتاده است. به نظرم ورود به دنیای دیجیتال سینما را همه‌گیرتر كرده است. این همه‌گیری هم خوب ، هم سهل و الوصول و هم در تعارض با نخبه‌گرایی است.
 
وی ادامه داد: به همین دلیل كمیت فیلم‌ها افزایش پیداكرده و كیفیت فیلم‌ها... نمی‌گویم كاهش پیداكرده اما به نسبت تعداد فیلم‌ها كاهش پیداكرده است. در آن زمان نگاتیو هشت میلی‌متری در دسترس نبود و با حمایت نهادهایی مثل انجمن سهمیه‌ نگاتیو تأمین می‌شد. برای همین همه تمام تلاششان را می‌كردند تا از فرصت كمی كه در اختیار دارند بیشترین و بهترین استفاده را بكنند. اما آنچه مسلم است اگر بخواهیم آثار خوب آن دوره را با آثار خوب امروز مقایسه كنیم می‌توان گفت پیشرفت سینمای خیلی مهم و خوب اتفاق افتاده است.
 
این كارگردان سینمای ایران در ادامه متذكر شد: بیش از یك دهه است كه انجمن زیاد سینمای جوان جدی گرفته نشد و سیر نزولی پیدا كرد.اما امیدوارم در دوره‌ی جدید انجمن بتواند با استفاده از مزیت‌های سینمای به امكانی تبدیل شود تا به واسطه آن بتوانیم فیلم‌هایی را كه نمی توان در سینمای حرفه‌ای دید و امكان ساخت وجود ندارد در قالب فیلم كوتاه ببینیم.

عضو هیات داوران سی و یكمین جشنواره فیلم كوتاه تهران در ادامه صحبت های خود با اشاره به سطح كیفی آثار این دوره از جشنواره گفت: سطح كیفی آثار خوب و قابل تامل بود و معتقدم بلوغ سینمایی در فیلم كوتاه وجود دارد اما جدی گرفته نمی شود. این بلوغ تا اندازه ای است كه دوست دارم تعدادی از این فیلم‌ها كه از انسجام ساختاری و استاندارد بالایی برخوردار هستند را به شكل یك مجموعه برای همكارانم و درسینمای حرفه‌ای ارسال كنم. و از این تعداد فیلمساز حرفه ای بخواهم كه آثار را ببینند و درس بگیرند.

وی ادامه داد: به نظرم تعدادی از فیلم ها بدیع و سینمایی بودند و تأثیر خوبی در ذهن من باقی گذاشتند و به تجربیات سینمایی من افزوده شد.

میركریمی كه فیلم«امروز» از ساخته های او نماینده ایران در اسكار شده است ، درپاسخ به این سوال كه نظرش درباره تشكیل مكانیزمی برای انتخاب و معرفی فیلم‌های كوتاه شاخص برای بخش رقابت در اكادمی اسكار گفت: در اغلب كشورهای صاحب سینما ارگان‌های مثل انجمن سینمای جوانان ایران تلاش می‌كنند تا یكسری از فیلم‌های كوتاه را برای رقابت معرفی كنند تا شانس حضور در رقابت‌های اسكار فیلم كوتاه را فراهم كنند. بنابراین به نظرم ایده‌ی بسیار خوبی است.

مدت زمان دو فیلم «مصطفی» و «عباس» از مجموعه «نام ها» سی دقیقه است و در هر یك از این دو مجموعه شرح زندگی و دلاوری های مصطفی چمران و عباس دوران را از زبان این دو سردار شهید بیان می كند.

نویسنده فیلمنامه فیلم كمیك موشن«عباس» اردشیر طلوعی و رضا میر كریمی هستند  و ریما رامین فر و امیر جعفری به عنوان صدا پیشگان این فیلم حضور دارند.همچنین نویسنده فیلمنامه فیلم كمیك موشن «مصطفی» مژگان اینانلو و رضا میركریمی هستند و پرویز پرستویی به عنوان صدا پیشگان این مجموعه حضور دارند.محمد پیرهادی تهیه كننده، آرش قاسمی صداگذار و امیر مهران تدوینگر از دیگر عوامل مجموعه«نام ها» هستند.

فیلم كمیك موشن «مصطفی» از مجموعه«نام ها» 24 مهرماه در سالن شماره 4 پردیس سینما ملت ساعت 18:30 نمایش داده می شود و فیلم «عباس» از همین مجموعه روز جمعه 25 مهرماه در سالن شماره 2 ساعت 18 روی پرده می رود.

انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن