تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سزاوار است هر يك از شما در دهان و بينى زياد آب بچرخاند، چرا كه اين كار، مايه آمرزش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804529937




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارشناسان روس: مبارزه آمریکا با داعش بازی سیاسی بیش نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کارشناسان روس: مبارزه آمریکا با داعش بازی سیاسی بیش نیست مسکو- ایرنا- کارشناسان روس معتقدند که مبارزه آمریکا با گروه تروریستی داعش بازی بیش نیست و اقدامات این گروه بخشی از سیاست ها و استراتژی واشنگتن در منطقه خاورمیانه را تشکیل می دهد.


به گزارش ایرنا، ولادیمیر یفسییف رییس مرکز پژوهش های سیاسی و اجتماعی روسیه روز پنجشنبه در نشستی خبری گفت که گروه تروریستی داعش محصول جدید آمریکاست که برای ایجاد هرج و مرج در خاورمیانه و به آشوب کشیدن این منطقه به وجود آمده است.
وی افزود: گروه داعش از اسلام فقط نام آن را یدک می کشد و کوچکترین اقدامی در جهت اهداف کشورهای اسلامی نمی کند.
کارشناس روس برای اثبات این نظریه به حملات داعش به کشورهای سوریه و عراق اشاره کرد و افزود: حمله داعش به این دو کشور اسلامی بزرگ منطقه در راستای تضعیف جهان اسلام انجام می گیرد.
رییس مرکز پژوهش های سیاسی و اجتماعی روسیه خاطرنشان کرد: آمریکا تظاهر به مبارزه با گروه داعش می کند و بمباران چند موضع این گروه تروریستی نمی تواند شیوه مرثری باشد.
وی با بیان این که جز عملیات زمینی راه دیگری برای مقابله با داعش وجود ندارد، اظهار داشت: مقام ها و کارشناسان آمریکایی و غربی بخوبی این واقعیت را درک می کنند.
وی اضافه کرد: اما هدف واشنگتن فریب افکار عمومی جهان است و اقدامات آمریکا علیه داعش هم برای نیل به این هدف انجام می گیرد.
کارشناس روس همچنین گفت که متحدان آمریکا در منطقه همچون عربستان سعودی و ترکیه هم تظاهر به مبارزه با داعش می کنند.
ونیامین پوپوف رییس مرکز مشارکت تمدن های دانشگاه روابط بین الملل مسکو هم معتقد است که آمریکا در پیدایش داعش نقش داشته است و با کمک های واشنگتن این گروه تروریستی تقویت شد.
وی در یک میزگرد سیاسی در کانال تلویزیونی ان.تی.وی گفت: آمریکا از گروه های تروریستی برای رسیدن به اهداف خود و در وهله اول تضعیف و براندازی حکومت های مخالف سیاست هایش استفاده می کند.
پوپوف خاطرنشان کرد: این استراتژی آمریکا در عراق و سوریه به کار گرفته شد و با کمک های مالی و تسلیحاتی واشنگتن، سازمان های تروریستی همچون داعش و جبهه النصره شکل گرفته و تقویت شدند.
وی، آمریکا را به حمایت از گروه های تروریستی و استفاده از ظرفیت های این گروه ها علیه کشورهای منطقه خاورمیانه متهم کرد.
کارشناس روس گفت: اقدامات آمریکا امنیت منطقه را به خطر انداخته است.
رییس مرکز مشارکت تمدن های دانشگاه روابط بین الملل مسکو معتقد است، در این شرایط باید روسیه با کمک متحدانش همانند رویکرد خود در مساله سوریه به مبارزه با تروریست ها در این کشور و عراق ادامه دهد.
در همین حال خانم ورونیکا کراشنینیکوا، رییس موسسه تحقیقات و ابتکارات سیاست خارجی روسیه در میزگردی سیاسی گفت: هدف آمریکا ایجاد هرج و مرج و آشوب آفرینی در منطقه خاورمیانه برای بهره برداری از آن برای اهداف ژئوپلیتیکی است.
وی افزود: از این منظر داعش به طور کامل در اختیار سیاست خارجی آمریکا قرار دارد و بمباران اهداف این گروه در سوریه و عراق توسط آمریکا و متحدانش بر توانمندی داعش تاثیر قابل توجهی نمی گذارد.
خانم کراشنینیکوا معتقد است که داعش وظایف محوله را خوب و دقیق انجام داده است و در حال حاضر مناطق وسیعی با شش میلیون جمعیت را در عراق و سوریه تحت کنترل خود دارد.
وی گفت: داعش در واقع شکل سازمان یافته تر و تغییر یافته القاعده است و اگر سازمان القاعده اقدامات خود را بر تخریب و نابودی متمرکز کرده بود گروه داعش ایجاد حکومت در مناطق تحت کنترل را هدف قرار داده و این همان چیزی است که آمریکا و اسراییل می خواهند.
کارشناس روس معتقد است که آمریکا می خواهد اسراییل دوم در قلب کشورهای اسلامی ایجاد کند و داعش طرحی برای نیل به این هدف است.
اروپام*1*391**1144**1549


24/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن