تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820501294




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابوطالبی: گفت وگوی تلویزیونی روحانی ترجمان اجتماعی اقدامات یکسال گذشته است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ابوطالبی: گفت وگوی تلویزیونی روحانی ترجمان اجتماعی اقدامات یکسال گذشته است تهران-ایرنا- معاون سیاسی دفتر رییس جمهوری گفت وگوی تلویزیونی روحانی را ترجمان اجتماعی اقدامات یکسال گذشته دانست و گفت:رییس جمهوری شعار انتخابات را در لوای " امید به زندگی با تدبیر"، سرلوحه اقداماتش قرار داده است.


به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، «حمید ابوطالبی» در صفحه شخصی خود در توئیتر گفت و گوی دکتر روحانی با ملت شریف ایران در شامگاه عید غدیر را به مثابه ترجمان اجتماعی اقدامات یکسال گذشته تعبیر کرد و نوشت : رییس جمهوری شعار انتخابات را در لوای " امید به زندگیِ با تدبیر"، سرلوحه اقداماتش قرارداده و مردم با امید چشیدن طعم "زیستن در حیات معقول" رو به سوی آینده دارند.
وی با تاکید بر اینکه این مصاحبه ترجمان اجتماعی اقدامات یکسال گذشته بود،افزود: این امر به مردم نشان می دهد تحولات حوزه اقتصادکلان، چگونه در زندگی آنها ملموس خواهد بود.
ابوطالبی در این مطلب خود ، هدف ترجمان اجتماعیِ اقتصادکلان از سوی رییس جمهوری را ارتقاء سرمایه اجتماعی ،توام با تبیین دقیق و علمی اقدامات اقتصادی دانسته و نوشت: اگر این ترجمان اجتماعیِ درحالی که دولت نه درآمد افسانه ای دارد و نه تحریمها بر طرف شده اند، درست صورت پذیرد؛ امید به زندگیِ با تدبیر پایدار خواهد شد.
به نوشته معاون سیاسی دفتر رییس جمهوری سخنان روحانی در این مصاحبه، بر مبانی اندیشه سیاسی - اجتماعی، تئوری های اقتصادی و باور وی به ارتباط عمیق میان دولت و ملت، سامان یافته بود؛ چرا که گفت و گوی رییس جمهوری با ملت شریف ایران حول محورهای ذیل می گردید:
1- علت اینکه حرکت اقتصادی در ایران شروع شد، اولین عاملش اعتماد و امید مردم بود. مردم به دولت اعتماد کردند و این اعتماد اساس سرمایه اجتماعی است.
2- ریشه حرکت ما در اقتصاد،سرمایه اجتماعی است؛ دولت و ملت به هم نزدیک تر شده اند. مردم احساس کردند که دولت در زمینه سیاست خارجی بامنطق حرکت می کند.
3- مردم احساس می کنند تلاطم های خارجی کاهش پیدا کرده و روابط با دنیای بیرون طبق وعده ای است که در انتخابات به مردم دادیم: تعامل سازنده با جهان.
4- مردم می دانند که ما اهل شعار و مبالغه نیستیم و تا حالا هرچه به مردم قول داده بودیم سعی کردیم به قول هایمان عمل کنیم.
5- دولت وعده داده هرچه واقعیت است به مردم بگوید. در موقع اشتباه نیز به مردم خواهیم گفت و به صراحت عذرخواهی می کنیم و به عذرخواهی مان افتخار می کنیم.
6- با طبیعت نمی شود جنگید؛ این قاعده مند بودن و با قواعدبازی کردن فقط برای دنیای سیاست نیست،در دنیای سیاست هم ما قواعد را کنار بگذاریم ضرر می کنیم.
7- باید نقد دولت توسط دانشمندان و صاحبنظران و دانشگاهیان ما ادامه پیدا کند
8- به سیاسیون می خواهم بگویم که همه باید قواعد بازی را مراعات کنیم. البته در دولت از همه جناح ها حضور دارند و من باهمه جناح ها کارمی کنم.
9- آرایش خشم" نباید درکشور ما به وجود بیاید،آرایش ما باید آرایش تعاون ،همکاری، همدلی و کمک به یکدیگر و همکاری در مسایل مهم کشور که به نفع کل ملت است، باشد.
معاون سیاسی دفتر رییس جمهوری در ادامه پیش بینی کرده است که این "ترجمان اجتماعی"، اعتماد میان ملت و دولت رابه اوج خود خواهد رساند و سرمایه اجتماعیِ برآمده و استوار بر آن، برای همیشه خدشه ناپذیر خواهد شد.
سیام**9173**1449


23/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن