تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر اراده قوى باشد، هيچ بدنى براى انجام دادن كار، ناتوان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820661198




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«احتمال تشدید تحریم ها/بسیاری از موضوعات به آمریکا مربوط است»


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: «احتمال تشدید تحریم ها/بسیاری از موضوعات به آمریکا مربوط است»


«با توجه به اینکه گفتگوها در دور قبل، بی نتیجه به پایان رسیده، روند مذاکرات سخت شده و در این دوره، طرفین انتظار یک پیشرفت را دارند.» در صورت مقاومت ایران در قبال مطالبات، احتمال بازگشت به شرایط قبل از مذاکرات و تشدید تحریم ها وجود دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر از VOA، این شبکه پس از اعزام تیم مذاکره‌کننده هسته ای ایران و آمریکا به وین در ادامه فضاسازی‌ها در قبال آخرین دور از مذاکرات هسته ای ایران و غرب، به ارزیابی این دور از مذاکرات پرداخته و درحالی که در روزهای گذشته، مواضع جمهوری اسلامی را با بهره‌گیری از سخنان برخی مقامات وزارت امور خارجه در قالب بدبینی به چشم انداز این مذاکرات ارزیابی می کرد.
فضا سازی voa در مورد مذاکرات هسته ای
 در این گزارش، به مهلت چهل روزه تا پایان مذاکرات به عنوان یک چالش و تهدید برای دستیابی به توافق نهایی اشاره کرده و نقش آفرینی آمریکا در دیدار هیئت ایرانی با هیئت آمریکایی را فرصتی برای دستیابی به توافق برشمرده است . همچنین رایزنی‌های سیاسی در سطح مقامات وزارت امور خارجه کشورهای غربی از جمله دیدار جان کری، و لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه، در پاریس، نیز از منظر این شبکه، نشانه ای از اهمیت نقش امریکا در این دور از مذاکرات است . به تحلیل این شبکه " با توجه به اینکه اختلاف‌ها بیشتر بین ایران و همین طور آمریکا است و موضوعات بیشتری را این دو باید بین خودشان حل بکنند، مذاکرات در این دور در واقع دوجانبه و سه جانبه بین آمریکا و ایران همینطور با حضور خانم اشتون برگزار بشود ". مایکل مان، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نیز دراین باره تاکید می کند بسیاری از موضوعات اصلی مانند تحریم‌ها مستقیم به آمریکا مربوط می شود، بنابراین حضور آمریکایی ها مهم است . از دیگر رویکردهای تکراری این شبکه، بازگشت به گفتمان تهدید در خاتمه گزارش است که نزدیک شدن به پایان ضرب الاجل غرب برای دستیابی به توافق نهایی از منظر این شبکه، به منزله آخرین فرصت ایران در این دور از مذاکرات است. این به این معناست که در صورت مقاومت ایران درقبال مطالبات غرب و چانه‌زنی بیشتر برسر خواست پنج به علاوه یک، احتمال بازگشت به شرایط قبل از مذاکرات و تشدید تحریم ها وجود خواهد داشت . این شبکه افزود: با توجه به اینکه گفتگوها در دور قبل در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بی نتیجه به پایان رسیده است، روند مذاکرات سخت شده و حساس‌تر از قبل است و در این دوره، طرفین انتظار یک پیشرفت را دارند؛ برای اینکه بتوانند دور بعدی مذاکرات را اعلام بکنند و ببینند آیا رسیدن به یک توافق تا سوم آذر امکان پذیر است یا نه ".  


چهار شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن