تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بپرهيز از كارى كه موجب عذرخواهى می ‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798528180




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتی فرهنگسازی همگام با تکنولوژی پیش می رود/ آموزش شیرازیها برای استفاده از مترو


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > فارس گزارش خبری/
وقتی فرهنگسازی همگام با تکنولوژی پیش می رود/ آموزش شیرازیها برای استفاده از مترو
شیراز - خبرگزاری مهر: همیشه فرهنگسازی در جامعه، یک گام عقب تر از تکنولوژیهای جدید حرکت می کرد و باعث میشد تضادهای مهمی در استفاده از فناوریهای جدید پید آید اما در شیراز پیش از اینکه عموم مردم از مترو تازه افتتاح شده استفاده کنند برنامه های فرهنگی آموزشی متناسب با استفاده از آن طراحی و اجرا شده است.



به گزارش خبرنگار مهر، در جامعه کنونی یکی از معضلاتی که هیچگاه بدان توجه جدی نشد فرهنگسازی همگام با ظهور تکنولوژیهای جدید  بود. همواره هر وقت فناوری یا تکنولوژی جدید پا به عرصه ظهور می گذاشت فقدان انجام کارهای آموزشی و فرهنگی برای استفاده از آن باعث میشد مشکلات زیادی را برای مردم یک جامعه که با آن تکنولوژی جدید آشنایی نداشتند به وجود آید. این تضادهای فرهنگی سالها با آن تکنولوژی باقی می ماند و به همین خاطر باید گفت فرهنگسازی همیشه یک گام از فناوری عقب بود. اما در شیراز پس از 12 سال بالاخره مترو شیراز در روز 19 مهر در خط اول از فاز یکم افتتاح شد. افتتاحی که با حضور مقامات استانی و کشوری بود و انتظار مردم برای استفاده از این تکنولوژی تازه پدیدار شده در شهرشان به سر رسید. اما قطار شهری در یک اقدام ابتکاری و در فرصت یکی یا دو ماه بنا دارد ابتدا گروه های مختلف شهروندی را تحت آموزش و فرهنگسازی استفاده از مترو قرار دهد و پس از آن نوبت به تجاری سازی و استفاده عمومی مردم دهد. با این اقدام البته که زمانی استفاده عمومی از مترو عقب می افتد اما یک اقدام آموزشی باعث شد که بالاخره فرهنگسازی همگام با تکنولوژی پیش برود. در این راستا گروه های مختلف نظیر گروه های دانش آموزی، دانشجویی ، اصناف و... می توانند درخواست خود را برای برگزاری تور آموزشی در مترو اعلام کنند و پس از آن طی یک تور سه ساعت تحت اموزش قرار گیرند. مدیرعامل قطار شهری شیراز نیز در این رهگذر تاکید دارد متروی شیراز اکنون هیچگونه مشکل ایمنی ندارد و تمام مراحل تست خود را پشت سر گذاشته و در یک فرصت یکی دو ماه پیش از استفاده عموم، هم مراحل آموزشی گروه های شهرونید انجام می شود و هم بخشهای مختلف مترو بایکدیگر هماهنگ شوند. اسدالله حاج زمانی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مترو شیراز بیش از پنج هزار و 700 کیلومتر روی خط تردد داشته و تمام تست های ایمنی روی آن انجام شده و از نظر ایمنی مشکلی وجود ندارد. وی بیان کرد: شرکت سازنده، تست های مربوط به ایمنی را روی خط انجام داده است و به مدت یکسال از زمان تحویل واگن گارانتی دارد که نیروهایش موظف هستند حضور داشته باشند و بحث های پشتیبانی خدمات پس از فروش را پوشش دهند.

وی افزود: گارانتی شرکت از بعد از تحویل موقت شروع می شود که فکر کنم این کار در مهر و آبان انجام شود. مدیرعامل قطار شهری شیراز عنوان کرد: زمانی می توان از گارانتی استفاده کرد که تست های ایمنی انجام شده باشد و الان ممکن است تست هایی مثل تست نویز باقی مانده باشد که تست صداست و چندان اثری در بحث ایمنی ندارد و بعد از این تست ها تحویل موقت انجام می شود ولی منعی برای استفاده از مترو وجود ندارد. حاج زمانی ادامه داد: تا دو ماه دیگر که بهره برداری تجاری آغاز می شود، تحویل موقت هم انجام می شود. مدیرعامل قطار شهری شیراز اظهار کرد: مترو شیراز که روز سه شنبه 19 مهر به بهره برداری رسید، از قبل با پیشنهاد قطار شهری برنامه ریزی شده و مصوب شده بود که به مدت دو ماه در شروع کار، بهره برداری برای گروه های شامل مدارس و ادارات و از این قبیل طیف ها باشد تا بدین شکل هم فرهنگ استفاده از مترو مقداری در جامعه جا بیفتد و هم سیستم های مترو با هم مچ و آماده شوند که بعد از دو ماه بهره برداری تجاری و برای عام شروع شود. حاج زمانی گفت: قرار بود افتتاح مترو در شهریورماه و در هفته دولت انجام شود ولی در آن زمان آمادگی کامل سیستم های قطار شهری حاصل نبود و به همین خاطر به مهرماه موکول شد. وی ابراز داشت: بسته به تعداد گروه های اجتماعی که در هر روز مایل به استفاده از مترو باشند برنامه آموزشی هر روز از ساعت 11 تا 14 انجام می شود. مدیرعامل قطار شهری شیراز با بیان اینکه قرار دادن ساعت کاری آغاز مترو در وسط روز برگرفته از تجربیات مترو تهران و مشهد است، گفت: در دو ماه آینده که بهره بردای تجاری و مسافری مترو شروع شود، در آغاز کار ساعات کار بین سه تا پنج ساعت است ولی تا پایان سال به 10 ساعت خواهد رسید. حاج زمانی گفت: در کل مترو تاکنون 800 میلیارد تومان هزینه شده که 400 میلیارد در فاز یک و 400 میلیارد در فاز دو بوده است. وی اظهار داشت: هم اکنون قطار شهری 20 واگن دارد که تست های 10 مورد آنها انجام شده و تعداد واگن ها تا سال آینده افزایش نمی یابد. مدیرعامل قطار شهری در ادامه عنوان کرد: سال آینده تقریبا از اردیبهشت ماه حدود 35 واگن دیگر افزوده خواهد شد.

حاج زمانی همچنین در خصوص فاز دوم خط یک، گفت: برنامه ریزی کرده ایم که تا سال 95 بهره برداری از این فاز انجام شود و سریعتر از آن امکان پذیر نیست. وی اعلام کرد: عملیات اجرایی خط دو قطار شهری از سال گذشته آغاز شده و در این خصوص قراردادی با قرارگاه خاتم الانبیا منعقد شده و امیدواریم که تا پنج سال آینده، یعنی در سال 98، بهره برداری از فاز اول خط دوم انجام شود. مدیرعامل قطار شهری شیراز افزود: مسیرهای فاز اول خط دوم شامل شهرک میانرود به سمت میدان امیرکبیر به سمت خیابان نادر و به سمت میدان امام حسین(ع) است. حاج زمانی با عنوان اینکه عمده پیش بینی اعتبارات برای فاز دوم خط انجام گرفته است محل تامین منابع نیز مشخص شده است، گفت: امیدواریم این پیش بینی ها که شامل تامین منابع است و عمده بحثش یکی از اوراق مشارکت صندوق توسعه ملی است و پتانسیل اقتصادی مسیر، محقق شود و منابع تامین شود. وی ابراز کرد: در حال حاضر 900 میلیارد نیاز پروژه بوده است که 300 میلیارد تامین شده است و هم اکنون نیاز مالی به زیر 600 میلیارد رسیده است. مدیرعامل قطار شهری شیراز گفت: خط سوم قطار شهری شیراز هم اکنون در مطالعه است که امیدواریم در سال 94 یا 95 به عنوان توسعه خط یک استارت بخورد. حاج زمانی همچنین درباره قطار شهری صدرا گفت: شهر صدرا خط قطار شهری جدا دارد و جدا هم کارهای مطالعاتی را انجام می دهد و ارتباطی با شهر شیراز ندارد ولی مطالعاتش زیر پوشش مترو شیراز انجام می شود.  
 



۱۳۹۳/۷/۲۳ - ۱۴:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن