تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):هیچکس حقیقت ایمان را کامل نمی کند مگر اینکه جدال لفظی را رها کند، هر چند حق با او باش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820365209




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تخصيص اعتبار براي تامين آب شرب روستاهاي کشور در جهت مقابله با خشکسالي / مجلس و دولت تعلل نکنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ مهر ۱۳۹۳ (۱۳:۵۵ب.ظ)
عضو کميسيون صنايع: تخصيص اعتبار براي تامين آب شرب روستاهاي کشور در جهت مقابله با خشکسالي / مجلس و دولت تعلل نکنند بيش از 80 درصد آب مصرفي کشور در حوزه کشاورزي است اما اين مقدار آب با ارائه طرح هاي کشاورزي مي تواند به يک چهارم ميزان مصرفي امروز کاهش يابد.
رمضانعلي سبحاني فر عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي درخصوص اولويت تامين و اختصاص منابع به طرح هاي آبرساني در کشور به خبرنگار خبرگزاري موج اظهارکرد: يکي از مسائلي که امروز در مجلس به صورت جدي، پيگيري مي شود بحث تامين آب شرب به صورت کلي و البته بصورت خاص براي روستاييان و کشاورزان است.
وي ادامه داد: با توجه به اين موضوع که امروز نزديک به 6هزار روستا با تانکر آبرساني مي شود، بحث تامين و استفاده بهينه از آب در بخش هاي کشاورزي جزو طرح هاي اولويت دار نمايندگان مجلس قرار گرفته است.
رييس کميته ارتباطات در مجلس با اشاره به ميزان آب مصرفي در حوزه کشاورزي، تصريح کرد:بيش از 80 درصد آب مصرفي کشور در حوزه کشاورزي است اما اين مقدار آب با ارائه طرح هاي کشاورزي مي تواند به يک چهارم ميزان مصرفي امروز کاهش يابد؛ اگر طرح هاي بهره وري در حوزه آب اجرايي شود ضمن آنکه مي توانيم شاهد کاهش هدررفت آب شويم از سوي ديگر اين امکان فراهم مي شود تا سطح زيرکِشت محصولات کشاورزي را هم افزايش داد.
رئيس گروه دوستي پارلماني ايران-روسيه افزود: رئيس مجلس و رئيس جمهور اخيرا با اجازه رهبر معظم انقلاب اسلامي مبلغ 10ميليارد دلار از منابع صندوق توسعه ملي را مي توانند در راستاي کمرنگ شدن خشکسالي و همچنين تامين آب شرب اختصاص دهند ؛ لذا اگر با برنامه ريزي صحيح برنامه ها رنگ و بوي اجرايي بگيرد مي توانيم اقتصاد پايدار را به روستاها بازگردانيم.
عضو ناظر مجلس در کارگروه تعيين مصاديق مجرمانه درباره بودجه سال آتي نيز اشاره اي داشت و خاطرنشان کرد: ساماندهي فعاليت و پروژه هاي عمراني نيمه تمام در کشور بايد جزو اولين اولويت هاي عمراني بودجه سال آتي کشور باشد ؛ بايد اعتبار بودجه اي پروژه هاي آبرساني، راهسازي و ..... نسبت به بودجه 93تغييرات مثبتي داشته باشد تا اين طرح ها اجرايي شوند.
عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي درخصوص آينده اقتصاد و تحريم ها نيز گفت: امروز ديگر تنها کشورمان از سوي کشورهاي غربي مورد تحريم قرار نگرفته است و روسيه هم از تحريم ها سهمي برده است ؛ اگر هر دو کشور بخواهند اين تحريم ها را ناچيز جلوه دهند بايد با افزايش سطح مبادلات في مابين دو کشور درصدد دور زدن تحريم ها باشند.
وي در پايان خاطرنشان کرد: زمينه فراهم شدن ارتباط تنگاتنگ بين دو کشور ارتباط دوطرفه است که بايد تجار با يکديگر آشنا شود ضمن آنکه دولت ها نيز بايد امکانات حضور فعالان اقتصادي را در کشور روسيه فراهم کنند تا مبادله کالا به آساني امکان پذير شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن