تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شمار قطره هاى آبها و ستارگان آسمان و ذرات گردوغبار پراكنده در هوا وحركت مورچه برسنگ ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799452707




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صدای زنگ ورزش مدارس نمی آید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: صدای زنگ ورزش مدارس نمی آید تهران- ایرنا- چند سالی است که ورزش در مدارس جدی گرفته نمی شود، زنگ ورزش به سایر دروس اختصاص می یابد، حیاط مدارس کوچک و تراکم دانش آموزی بالاست، نسخه های تجویز شده برای ورزش دانش آموزی تاکنون فایده ای نداشته وتجهیزات و امکانات ورزشی بسیار کم است.


طبیعی است در چنین شرایطی دانش آموزان هم رغبتی به ورزش ندارند. به این مشکلات می توان به کارگیری معلمان و نیروهای غیرتخصصی به عنوان معلم ورزش را نیز اضافه کرد.
تفکیک تربیت بدنی از معاونت پرورشی و تغییر در چارت سازمانی وزارت و ایجاد معاونت تربیت بدنی نیز چاره ساز نبود. اجرای طرح هایی با پسوند ملی هم نافرجام ماند. موفق ترین آنها که طرح آموزش شنا به دانش آموزان پایه سوم ابتدایی بود به دست فراموشی سپرده شد و ورزش صبحگاهی هم از رونق افتاده است.
روی دیگر سکه دانش آموزانی هستند که سراغ بازی های کامپیوتری رفته و کم تحرک شده اند. بر اساس نتایج معاینات پزشکی نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال تحصیلی 92-91که دانشگاه علوم پزشکی تهران منتشر کرده علاوه بر کم خونی، اختلالات بینایی، چاقی و اضطراب، اندام های غیرطبیعی بیشترین فراوانی را در میان دانش آموزان دارد که نشان دهنده اختلالات اسکلتی و ناهنجاری های قامتی بین کودکان است.

* معلم ها چه می گویند؟
«محمد تفرشی» دبیر بازنشسته ورزش مدارس و مربی هشت رشته ورزشی که هم اکنون در یکی از مدارس غیردولتی مشغول به کار است، به همشهری می گوید: ورزش جایگاهی در مدارس ندارد، زنگ ورزش به سایر دروس اختصاص می یابد، مسئولان توجهی به آن ندارند، تراکم دانش آموزی و نبود امکانات و معلم ورزش از مهم ترین مشکلات پیش روی ورزش دانش آموزی است. از طرف دیگر بحث ورزش دانش آموزی طوری در جامعه مطرح شده که نمره ورزش زیر 18در بین دانش آموزان و خانواده ها هرگز قابل پذیرش نیست.
تفرشی توضیح می دهد که ورزش نمره حساسی محسوب نمی شود، حتی نمره ورزش را به لحاظ ارزش کارنامه ای به نازل ترین سطح رسانده اند و ضریب آن در دبیرستان ها نیم است، ورزش جایگاه نمره ای ندارد که دانش آموزان نسبت به آن حساسیت داشته باشند.
«علیزاده» مربی ورزش یکی از مدارس تهران می گوید: هیچ معلمی حاضر نیست زنگ درس خودش را به ورزش اختصاص بدهد، ولی مدیران مدارس نخستین راهکارشان برای جبران عقب ماندگی سایر دروس یا برگزاری امتحان یا تنبیه دانش آموزان، به راحتی زنگ ورزش را تعطیل و به بقیه درس ها اختصاص می دهند. پای درد دل معلم ها، دانش آموزان و والدین که بنشینید از تعداد زیاد دانش آموز و کمبود فضای ورزشی مدارس گلایه می کنند؛ اینکه خیلی از مدارس کشور فقط یک زمین فوتسال دارند که معمولا غیراستاندارد است. اگر دانش آموزی نخواهد فوتبال بازی کند، امکان ورزش در رشته دیگری را ندارد.

* آزمون و خطا
هرچند وقت یک بار طرح های مختلفی در آموزش و پرورش برای احیای ورزش اجرا شده که هیچ کدام از آنها سرانجامی نداشته است. اجرای ورزش صبحگاهی با ضرباهنگ ورزش زورخانه ای نیز از دیگر طرح های مدیران سابق تربیت بدنی آموزش و پرورش بود که البته به جایی نرسید. طرح آموزش شنا نیز پس از تبلیغات گسترده، شکست خورد.
«قاسم جعفری» عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با مثبت ارزیابی کردن آموزش شنا، در نظر نگرفتن ابعاد اجرای زنگ شنا و نیز نادیده گرفتن اعتبارات و امکانات لازم برای این طرح را دلیل توقف آن می داند و می گوید: دلیل اصلی توقف در بسیاری از طرح ها
در آموزش و پرورش فقدان پشتوانه کارشناسی آنهاست. زمان آزمون و خطا در اجرای طرح های مختلف در سیستم آموزشی کشور دیگر به پایان رسیده است، نباید با عملیاتی کردن روش هایی که آینده روشنی از آن انتظار نمی رود دوگانگی را بین دانش آموزان ایجاد کرد.
حالا در طرح جدید آموزش و پرورش قرار است «المپیادهای درون مدرسه ای» اجرا شود. هر چند باید امیدوار بود این طرح به سرنوشت نمونه های قبلی دچار نشود، اما حالا نگرانی کارشناسان این است که ورزش دانش آموزی محدود به برگزاری همین المپیاد شود و حتی همین طرح هم به اندازه کافی کارشناسی نباشد. از 26مهر قرار است دانش آموزان المپیادهای درون مدرسه ای را تجربه کنند؛ آیا این بار کسی ورزش دانش آموزی را جدی خواهد گرفت؟

* رشته هایی که به تاریخ پیوست
رشته های ژیمناستیک، شنا، طناب زنی، تنیس روی میز و دو و میدانی به ترتیب برای دانش آموزان پا یه های دوم تا ششم ابتدایی در دوره وزارت حاجی بابایی اجباری شد، ولی تنها آموزش شنا در سال اول بنابر ادعای مسئولان وقت با موفقیت 80 درصدی روبه رو بود و بقیه فراموش شدند. البته خیلی زود کشتی آموزش شنا به دانش آموزان پایه سوم ابتدایی هم به گل نشست و در کمبود بودجه غرق شد.
اول**1368**


23/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن